
Tegoroczny XVI Konkurs „Z dziejów mojego miasta” został rozstrzygnięty. W piątek 11 kwietnia w Muzeum Miasta Jaworzna wręczono nagrody ośmiu laureatom.
Konkurs skierowany był do uczniów kl. IV – VIII. Zadaniem konkursowym było przygotowanie pracy multimedialnej prezentującej dowolny eksponat z polskich zbiorów muzealnych. Na konkurs złożono 34 prace.
Komisję konkursową tworzyli pracownicy muzeum: przewodnicząca Elżbieta Trojan, członkowie Barbara Stanek i Piotr Burczy.
Oto nagrodzeni:
I miejsce:
Lena Sołtysik, kl. 6, SP nr 18
praca: Zapałka sztormowa
- Wybrałam temat o zapałkach z muzeum w Bystrzycy Kłodzkiej – mówi Lena. – To ciekawy temat i jedyne takie muzeum w Polsce. Są w nim zapałki z całego świata, on są bardzo ładne i ciekawe. Ładne są figury z zapałek, które można tam zobaczyć.
II miejsce:
Maciej Chruścik, kl. 5, SP nr 14
praca: Bursztynowe szachy
- Wybrałem bursztynowe szachy, ponieważ bardzo mnie zainteresował wygląd figur i to, że mają ponad 330 lat i są z bursztynu – mówi Maciej. - Znajdują się w Muzeum w Gdańsku, widziałem je na stronie internetowej, ale chciałbym je zobaczyć w rzeczywistości.
III miejsce:
Zuzanna Kus, kl. 5, SP nr 13,
temat: Armata polowa FK 1677 mm
- Wybrałam tę armatę polową, ponieważ mój tata jest z zawodu żołnierzem – mówi Zuzanna – i zaraził mnie swoją pasją do historii polski i historii militariów. Moją ulubioną miejscowością nadmorską jest Świnoujście i byłam tam w muzeum (Muzeum Obrony Wybrzeża – przyp. red. ) i najbardziej moją uwagę przykuła ta armata.
Wyróżnienie:
Kamil Kustrzycki, kl. 6, SP nr 17,
praca: Husaria – symbol polskiej potęgi,
- Wybrałem zbroję husarską ponieważ zainteresowało mnie to, że dawniej husaria była potęga i prawie każdego przezwyciężała – uzasadnia Kamil. – Filmiki o husarii oglądałem w internecie, ale też zaintrygowało mnie, jak uczyłem się o husarii na historii.
Wyróżnienie:
Emilia Wirska, kl. 7, SP nr 14,
praca: Obraz Aleksandra Gierymskiego „Żydówka z pomarańczami”
- Historia tego obrazu była ciekawa – mówi Emilia – Robiąc ten projekt myślałam, że robię Żydówkę z pomarańczami, która znajduje się w Muzeum Ślaskim w Katowicach, byłam tam. Okazało się, że to jednak kopia co tam widziałam, a myślałam, że to oryginał. Okazało się, że jest w Warszawie w Muzeum Narodowym.
Wyróżnienie:
Emma Wirska, kl. 5, SP nr 14,
praca: Obraz Jana Matejki „Święta Kinga”
- Wybrałam ten obraz ponieważ mi się spodobał – mówi Emma – i zainteresowała mnie postać św. Kongi. Obraz znajduje się w Wieliczce w Muzeum Żup.
Wyróżnienie:
Paulina Zygmunt, kl. 6, SP nr 13,
praca: Spodek z autografem Pabla Picassa z zastawy hotelu Bristol w Warszawie
- Wybrałam spodek autografem Picassa z Muzeum Warszawy, ponieważ zaciekawiło mnie to w jaki sposób był napisany - objaśnia Paulina – bo nie dało się za bardzo tego rozczytać.
Wyróżnienie:
Adrianna Żmija, kl. 8, SP nr 13,
praca: Skrzyp polny – zapomniany skarb natury na muzealnej wystawie
- Wybrałam skrzyp polny, który znajduje się w Muzeum Farmacji w Krakowie – mówi Adrianna – ponieważ moim zdaniem muzeum to nie jest tylko miejsce, w którym można podziwiać zabytki, ale poczuć i dotknąć, więc wydaje mi się, że to był dobry pomysł, teraz trendem się stało mówienie o różnych ziołach i jakie mają przełożenie na nasze zdrowie.
- Bierzemy już po raz kolejny udział w tym konkursie, dlatego, że konkurs rozbudza aktywność, pobudza kreatywność, rozwija twórczość, powoduje, że wiadomości historyczne są rozwijane – mówi Anna Jasica. - W tym roku dzięki tematyce tego konkursu uczniowie mogli poznać zbiory muzeów znajdujących się w naszym kraju, nie tylko w Jaworznie, ale chociaż w tej przestrzeni wirtualnej.
Od siebie dodajemy, że z wielką radością obserwowaliśmy laureatów konkursu. To z pewnością ciekawi świata młodzi ludzie, z pasją poszukiwaczy, co z pewnością dobrze im wróży na przyszłość. Powodzenia!
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie