Reklama

Zakaz handlu w niedziele. Czy to zysk dla sklepów internetowych?

AWAP
08/12/2016 09:00
Zakaz handu w niedzielę, postulowany przez NSZZ Solidarność, a popierany przez czołowych polityków PiS, dzieli społeczeństwo. Nie brakuje zwolenników wprowadzenia ograniczeń, którzy uważają, że niedziela powinna być dniem wolnym od pracy. Nie brakuje także sceptyków, którzy uważają, że zmiany w prawie, pociągną za sobą masowe zwolnienia i zachwieją gospodarką. Kto najbardziej skorzysta na zmianach? Branża e-commerce już zaciera ręce. Czy zakaz handlu w niedzielę wpłynie znacząco na zyski sklepów internetowych?

Czy zakaz handlu wstrząśnie gospodarką?

Społeczny projekt ustawy zakładający ograniczenie handlu w niedzielę, dzieli społeczeństwo. Z badań wykonanych przez CBOS, zleconych przez Konfederację Lewiatan, wynika, że 46% Polaków jest przeciwnych zamykaniu sklepów w niedzielę, zaś 39% popiera ten pomysł. Zwolennicy zaostrzenia prawa, podkreślają, że niedziela powinna być dniem wolnym od pracy, czasem spędzanym z rodziną. Optujący za zachowaniem status quo, alarmują, że wprowadzenie zakazu w niedzielę pociągnie za sobą masowe zwolnienia. Dr Bartłomiej Biga z Centrum Analiz Klubu Jagiellońskiego, w rozmowie z Gazetą Prawną, podkreśla, że wprowadzenie ustawy w życie, może spowodować redukcję zatrudnienia nawet o 100 tys. osób. „Choć liczba ta stanowi jedynie ok. 2,5 proc. pracowników handlu, to skala zwolnień byłaby znaczna. Trzeba bowiem pamiętać, że w skali całej gospodarki branża ta generuje co czwarte miejsce pracy" – przyznaje w wywiadzie ekspert.

Kogo dotyczą ograniczenia?

Zakaz handlu w niedzielę dotknie głównie sklepy wielkoobszarowe oraz sieci sklepów afiliacyjnych. Zakupy w niedzielę nadal zrobisz w aptece, na stacji benzynowej, osiedlowej piekarni czy sklepie – pod warunkiem, że za ladą stanie właściciel drobnego biznesu. W niedzielę pozostaną otwarte także sklepy oferujące dewocjonalia.

Czy zakaz handlu wpłynie na zyski branży e-commerce?

Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wskazuje, że już niemal połowa Polaków kupuje przez Internet (48% respondentów). Najchętniej w sieci kupują osoby w wieku od 25 do 34 lat. W stosunku do poprzednich lat znaczenie wzrosła liczba zwolenników e-zakupów w przedziale wiekowym 35-49 lat oraz 50+. Konsumenci chętnie kupujący on-line podkreślają, że taka forma to przed wszystkim: wygoda (45% respondentów), oszczędność czasu (39%) i pieniędzy (35%) oraz większy wybór dostępnych produktów niż w przypadku sklepów stacjonarnych (36%). Zakupy przez Internet postrzegane są jako bezpieczne i mało skomplikowane.

Branża e-commerce to jedna z najprężniej rozwijających się dziedzin polskiej gospodarki. Czy wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę przyczyni się do zwiększenia zysków ze sprzedaży on-line? Obserwując aktualne trendy – lawinowo przyrastająca liczba e-konsumentów, większe zaufanie do zakupów on-line oraz ciekawą, różnorodną i atrakcyjną cenowo ofertą, można przypuszczać, że ceniący czas, wygodę i oszczędność klienci chętnie sięgną po tę formę zakupów.

Artykuł powstał dzięki portalowi www.shops4you.pl

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do