
Geely, chiński producent samochodów, przygotowuje się do wkroczenia na polski rynek, a pierwsze auta tej marki mają pojawić się na naszych drogach jeszcze w tym roku. Współpraca tego koncernu z ElectroMobility Poland, czyli spółką odpowiedzialną za rozwój marki Izera, formalnie została zakończona. Geely zdecydowało się wejść do Polski z innym partnerem – Jameel Motors – i zaoferować klientom modele produkowane w Chinach.
ElectroMobility Poland oficjalnie odniosło się do tej sytuacji. Jak wyjaśnia Paweł Tomaszek, odpowiadający w spółce za komunikację, projekt z Geely zatrzymał się na etapie prac przygotowawczych, ponieważ do listopada 2023 roku nie uruchomiono Funduszu Elektromobilności. W efekcie wstrzymano dalsze działania i przerwano ciągłość projektową, co skutkowało zawieszeniem prac nad rozwojem gamy modelowej Izery.
Na przeszkodzie stanęła także aktualizacja Krajowego Planu Odbudowy z 2024 roku. Jak tłumaczy EMP, nowe założenia sprawiły, że wcześniejsza oferta współpracy z Geely przestała być aktualna. Mimo to spółka wciąż uważa chińskiego partnera za ważnego gracza i nie wyklucza wznowienia wspólnych działań.
EMP liczy na środki z programu KPO oraz z funduszu E3.1.1 zarządzanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Bez zagwarantowania odpowiedniego wkładu finansowego dalszy rozwój projektu i pozyskanie silnego partnera strategicznego pozostają pod znakiem zapytania.
Czy więc na działce w Jaworznie, na której pierwotnie miała stanąć Izera, faktycznie coś powstanie, czy skończy się na pustym placu?
ElectroMobility Poland (EMP) nie komentuje decyzji biznesowych Geely. Prowadzimy obecnie zaawansowane rozmowy z wyselekcjonowanymi firmami – w tym również z Geely - których profil działalności, zasoby technologiczne oraz plany korespondują z długoterminową wizją rozwoju realizowanego przez spółkę projektu. Priorytetowym celem w toczących się rozmowach jest nawiązanie partnerstwa strategicznego, które umożliwi realizację długofalowych celów strategicznych tj. wzmocnienie lokalnego przemysłu motoryzacyjnego oraz efektywna działalność rozwojowa w kluczowych i perspektywicznych obszarach. Zakładany model współpracy ze strategicznym partnerem znacząco wykracza poza ramy dystrybucji pojazdów. Jego kluczowymi aspektami jest rozwój nowoczesnych rozwiązań technologicznych, stworzenie miejsc pracy i masowa produkcja samochodów. Realizacja tych zadań przez EMP, w tym rozpoczęcie inwestycji w Jaworznie oraz sfinalizowanie umów z partnerem strategicznym będzie możliwe po zabezpieczeniu stabilnego finansowania dla projektu.
Uruchomienie przez NFOŚiGW konkursu miało nastąpić na początku drugiego kwartału 2025 r.
Czekamy na ogłoszenie procesu finansowania. Jesteśmy gotowi aby złożyć w nim wszystkie wymagane dokumenty i spełnić procedury konkursu
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Czyli standard pis szedł w dobrą stronę budka i całe kało zablokowali i rozwalili wszystko po czym przejęli emp fikcyjne lukratywne etaty poutykali swoimi ziomkami i dalej GŁUPA udają że jest dobrze
PiS szedł w dobrą stronę przez lata nie robiąc nic na pustkowiu pod Izerę i CPK upychając tam swoich na lukratywnych kontraktach. Co nowy rząd rozwalił? Łąkę i karczowisko bo niczego PiS po sobie nie zostawił. Mentalność Kalego.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Taki premier i taki rząd za dziadka Piłsudskiego by krowy zapladnial