Reklama

Rodzice chcą iść do sądu z miastem. Zbierają na prawnika

Rodzice uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 oraz III Liceum Ogólnokształcącego w Jaworznie nie mogą pogodzić się z uchwałą Rady Miejskiej w sprawie likwidacji placówek. W takiej sytuacji nie pozostaje im nic innego, jak podjąć kroki prawne i zaskarżyć tę decyzję. Nie chcą popełnić żadnego błędu i potrzebują profesjonalnej pomocy prawnej. Zdecydowali się założyć zbiórkę, z której zebrane datki zostaną właśnie na ten cel przeznaczone.

28 listopada Rada Miejska w Jaworznie uchwaliła uchwałę w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej nr 2 oraz uchwałę w sprawie likwidacji III Liceum Ogólnokształcącego. Uczniowie i rodzice, którzy od kilku tygodni jawnie protestowali w tej sprawie, nie zdołali przekonać większości radnych. Po takiej decyzji nie pozostało im nic innego, jak wkroczyć na ścieżkę prawną i zaskarżyć uchwały do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Cała sytuacja robi się dosyć poważna i tutaj nie ma już miejsca na błędy. Rodzice zdecydowali się założyć zbiórkę, która pokryje koszty związane z tym procesem.

Chcemy zablokować obecnie uchwalone uchwały i wymusić na władzach miasta zmianę spojrzenia na przedmiotową sprawę. Pozostała nam droga działania na polu prawnym. Jako rodzice nie chcemy popełnić żadnego błędu, dlatego zależy nam na uzyskaniu profesjonalnej pomocy prawnej w dalszym działaniu. Zachęcamy wszystkich, którzy rozumieją nasze argumenty, aby wsparli nasze wysiłki. - możemy przeczytać w opisie zrzutki.

Link do zrzutki tutaj.

W ciągu zaledwie kilku dni udał się uzbierać ponad 6 tysięcy złotych z 10 tysięcy, które są im potrzebne. Autorem zbiórki jest pan Marcin Guryniuk należący do Rady Oddziałowej klasy 1 III LO CYBERMIL, do której uczęszcza jego syn.

My jako rodzice nie chcemy blokować zmian dla samych zmian, bez powodu, bo rozumiemy, że są różne problemy i potrzeby. Nie zgadzamy się jednak, aby zmiany były przeprowadzane pochopnie, pod presją czasu, w sposób wywołujący społeczny niepokój i chaos. Tu chodzi przede wszystkim o dzieci, te niepełnosprawne również. Tego rodzaju zmiany, przy właściwie przeprowadzonych konsultacjach społecznych powinny być rozłożone w czasie na 3-4 lata – tłumaczy Marcin Guryniuk.

Mieszkaniec Jaworzna wystąpił także na listopadowej sesji Rady Miejskiej, tuż przed głosowaniem radnych w tej kwestii. Jako główny argument przeciwko likwidacji ZSO podał fakt, że możliwa jest kontynuacja dostaw ciepła do budynku CKZiU, a także podkreślił brak logicznych i przemyślanych podstaw do tak szybkiego działania.

Rodzice, uczniowie, jak i cała społeczność Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Jaworznie nie poddają się, bo według nich wciąż mogą mieć wpływ na ostateczną decyzję w sprawie reorganizacji szkół.

Mimo że miasto przegłosowało uchwały intencyjne, to będziemy do końca walczyć o nasz dobrobyt. Czy to teraz o zaniechanie planów likwidacji ZSO, gdy istnieje na to szansa przez drogę prawną, czy to o jak najłagodniejsze przejście do innych placówek, jeśli nasze starania okażą się daremne – mówi Radosław Rak przewodniczący III Liceum Ogólnokształcącego.

Społeczność III LO podkreśla także, że nie mogą oni zostać przeniesieni ze względu na specjalistyczną klasę CYBERMIL. Takie działanie mogłyby zagrozić realizacji jej specjalistycznego programu, który wymaga wsparcia Ministerstwa Obrony Narodowej, odpowiedniej infrastruktury i organizacji.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 04/12/2024 18:56
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    mistyfikacja? - niezalogowany 2024-12-04 18:33:14

    A może jednak taniej będzie odwołać Radę Miasta? Ktoś ją wybrał !

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Człowiek Palec - niezalogowany 2024-12-04 18:57:13

    Demografia przemawia za likwidacją Rady Miasta.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Autor komentarza - niezalogowany 2024-12-04 19:05:49

    Przepraszam, ale jak to możliwe że tak duża liczba rodziców uczniów SP2 i LO3 nie jest w stanie złożyć się na prawnika tylko muszą zakładać zrzutki w internecie? Czy ci wszyscy rodzice są bezrobotni i nie otrzymują świadczeń typu 800plus? Nikomu do portfela nie zaglądam, ale może warto przeanalizować własne wydatki i zastanowić się co w najbliższym czasie będzie priorytetem - klocki LEGO pod choinkę, udział w balu sylwestrowym i zimowy wyjazd na narty czy może przeznaczenie pieniędzy na prawnika kosztem własnych przyjemności zamiast tworzenie zbiórek na które internauci mieliby wpłacać pieniądze.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Mroczny Rycerz - niezalogowany 2024-12-04 20:25:17

    Żyjemy w kraju wolnym gdzie każdy wybiera jak zarządza pieniędzmi. Czemu mamy odbierać możliwość dołożenia swojej cegiełki ludziom którzy solidaryzują się z rodzicami, nauczycielami i uczniami? Nie wspominając już że oni również włożyli już pokaźne sumy w tą zbiórkę pieniędzy.

    • Zgłoś wpis
  • Marcin Guryniuk - niezalogowany 2024-12-04 22:24:11

    To może ja wyjaśnię.... To nie jest kwestia dostępności pieniędzy na ten cel, tylko sposobu ich transparentnego zbierania. Tutaj tak naprawdę wcale nie chodzi o pieniądze tylko o komunikat, że wspieramy dzieciaki i powinno się nas traktować poważnie i na serio. Rodzice uczniów ZSO uznali, że dokonają zbiórki przez zrzutkę.pl Szybko, nowocześnie, dobrowolnie. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że jest większe grono interesariuszy niż uczniowie, rodzice i nauczyciele, którym tryb wprowadzania zmian się nie podoba. Nie ukrywam, że tempo zbiórki przeszło nasze oczekiwania. Kto chce wpłaca, kto nie chce to nie płaca. Można pozostać jedynie przy komentowaniu:) Pozdrawiam,

    • Zgłoś wpis
  • Szymo - niezalogowany 2024-12-05 06:26:02

    Oo właśnie popieram

    • Zgłoś wpis
  • Autor komentarza - niezalogowany 2024-12-05 09:35:05

    Do "Mroczny Rycerz" - właśnie dlatego piszę, że nikomu do portfela nie zaglądam. I wyrażam swoje zdanie. By zebrać 10 000 wystarczy, że "tylko" 50 rodziców da po 200 zł. A tych rodziców jest więcej niż 50, więc dzieląc koszty solidarnie, kwota byłaby jeszcze mniejsza. Ale podkreślam ponownie - nikomu nie zaglądam do portfela, wyrażam swoje zdanie. Niech każdy daje na co chce. Ktoś ma wolę wspomóc rodziców uczniów ZSO kwotą kilkuset złotych, niech wspiera. Ja wybieram weekendowy wypad na termy. :)

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Orzel - niezalogowany 2024-12-04 20:31:12

    Walczcie o swoje!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Stefek albo Wandzia - niezalogowany 2024-12-05 13:02:51

    Jak "o swoje"? Przecież to nie jest szkoła rodziców, lecz organem prowadzącym jest gmina.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Edyta S - niezalogowany 2024-12-05 06:52:10

    Bardzo dobrze...walczcie. Nie bez kozery wybraliście tą a nie inną szkołę, czy to ze względu na położenie, czy ze względu na kierunek , czy też powód wyboru był zupełnie inny. To był Wasz świadomy wybór, który teraz ktoś chce Wam zabrać. A co do zrzutki to pomysł super. Po to są takie właśnie strony by móc jak najszybciej uzbierać pieniądze na dowolny cel. Po to jest technologia i Internet by z tego korzystać. Kto nie chce niech nie wpłaca bo z tego co czytam nikt nikogo do tego nie zmusza. Trzymam kciuki za uczniów, rodziców bo oni nie walczą tylko o siebie, ale również nauczycieli, pozostałych pracowników szkoły i jak dla mnie uczniów pozostałych szkół, którzy nie są zadowoleni, że nagle w ich szkole będzie przepych uczniów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pan od Drug i Mostuf - niezalogowany 2024-12-05 12:41:27

    A patrząc z drugiej strony, to jako rodzic uczniów z CKZiU popieram zmiany, ponieważ w końcu uczniowie będą mieli o niebo lepsze połączenia autobusowe. Tak że punkt widzenia zależy od punktu (miejsca) uczenia :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • MAMA - niezalogowany 2024-12-06 14:14:00

    UCZNIOWIE CKZIU WYBIERAJĄC SZKOŁĘ MIELI PEŁNĄ ŚWIADOMOŚĆ JAK WYGLĄDA SPRAWA ICH DOJAZDU DO SZKOŁY WIĘC TO ŻADEN ARGUMENT A MÓJ SYN GDYBY CHCIAŁ IŚĆ DO LO I TO BY TAM POSZEDŁ ALE WYBRAŁ LO III WIĘC CHCIAŁBY TAM DOTRWAĆ DO MATURY

    • Zgłoś wpis
  • Pan od Drug i Mostuf - niezalogowany 2024-12-06 14:57:06

    Tak, mieli świadomość, bo wybierali kierunek nauczani, anie miejsce, ale skoro nadarza się okazja na poprawę, to poparcie jest ogromne zmiany usytuowania szkoły.

    • Zgłoś wpis
  • Marcin Guryniuk - niezalogowany 2024-12-06 18:33:37

    W temacie odpowiedzi na komentarz w zakresie dojazdu - wg mojej wiedzy PKM Jaworzno jest spółką, którą kontroluje miasto. Skoro od tak długiego czasu wiadomym jest, że uczniowie mają problem z dojazdem ze względu na przeludnienie pasażerów, to dlaczego PKM nie zapewniło do tej pory dodatkowych autobusów na newralgicznych liniach w godzinach szczytu. Wystarczyłoby puścić w godzinach szczytu po dwa autobusy i po sprawie. Kolej dla przykładu na trasach o dużych potokach pasażerów podstawia podwójne składy pociągów. Można? I po co reorganizować 5 szkół w ciągu tak krótkiego czasu? Jestem pewny, że wszystkie zmiany, remonty, nowe parkingi i inne wydatki będą szły w milionach. Na koniec budynek CKZiU będzie stał pusty i również będzie generował koszty. Wyjdzie dużo, dużo drożej niż dodatkowe autobusy....

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Patton - niezalogowany 2024-12-05 14:33:00

    Jako podatnik uważam ,że miasto winno oszczędzać i przy takim niżu demograficznym nie ma sensu utrzymywać III Liceum. Dzieciaki mogą chodzić do I liceum i nikt im nie odbiera prawa do nauki . Miasto winno w pierwszej kolejności kierować się ekonomią.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • raf - niezalogowany 2024-12-05 15:13:08

    popieram

    • Zgłoś wpis
  • Andrzej W. - niezalogowany 2024-12-07 19:59:46

    Nie wiem o jakich oszczędnościach mówimy skoro miasto musi dostosować całe 3 budynki pod reorganizację nie mając kompletnie żadnego planu finansowego na to. Największy remont będzie dotyczył oczywiście budynku ZSO. Nasze pieniądze, które do tej pory były wydawane w remont LO III i SP2, aby dostosować szkołę pod uczniów, gdzie pójdą...??? Odpowiedź pozostawiam mieszkańcom miasta Jaworzna. Kilka lat temu były likwidowane gimnazja i już wtedy było wiadomo jak będzie wyglądać demografia za kolejnych 7 lat, już wtedy mogli podjąć decyzję o reorganizacji i nie marnować finansów publicznych na remont SP2 aby powstała podstawówka. Dodatkowo 'rzadzący' w UM nie dali pozwolenia na otwarcie klas w LO III chociaż wniosków było 5 krotnie więcej niż liczy klasa wiedząc już o zamierzonych planach zamknięcia szkoły. Dlaczego te informacje uczniowie LO III otrzymują dopiero teraz? Dlaczego to ZSO ma zostać zlikwidowany? Może likwidacja CKZiU będzie lepszym rozwiązaniem?

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kkk - niezalogowany 2024-12-05 15:10:29

    Oszczędności na dzieciach ? Ja w domu zaczynam od siebie. Przypominam że to szkoła a nie kurnik.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jan - niezalogowany 2024-12-05 17:48:47

    Od razu podpowiem, że szanse na uchylenie tych uchwał przez WSA są niewielkie, za to szanse na to że sąd obciąży skarżących nie tylko kosztami procesu ale i kosztami prawników gminy (zastępstwa procesowego) są spore. A nawet jeśli by to się udało, to następnym razem radni przegłosowaliby poprawione uchwały których nie dałoby się uchylić. Bardziej skutecznym sposobem byłoby przedstawienie przez protestujących alternatywnych, konstruktywnych propozycji na reorganizację szkół. Oglądałem sesję ale takich propozycji nie usłyszałem, więc nic dziwnego że radni podjęli taką a nie inną decyzję. Bo wiadomo że na zamarznięcie uczniów CKZiU nikt się nie zgodzi.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ania Nowak - niezalogowany 2024-12-06 10:28:34

    Ludzie, tutaj nie chodzi o pieniądze, kto chce to da, bez sensu jest ta dyskusja, ale prawda jest taka, że rada miasta robi to co sobie życzy prezydent, a kto wybrał niefrasobliwie tego prezydenta i tą radę miasta.????? Wielu rodziców staje przed takim wyzwaniem. My założyliśmy stowarzyszenie przyjaciół szkoły, zebraliśmy kasę, wyposażyliśmy częściowo pracownie, ale zakupiony sprzęt jest własnością stowarzyszenia , a w takim stanie szkoła może zostać zamknięta dopiero za zgodą stowarzyszenia. Nasze działania wspierali radni i Pani Poseł, która uczestniczyła w rozmowach. Szukajcie mądrze wsparcia. Myślę, że do Sądu Administracyjnego nie jest Wam potrzebny pełnomocnik. Na tym etapie rodzice mogą sobie sami poradzić. Tylko pilnujcie terminów

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • SAVONAROLA - niezalogowany 2024-12-07 19:44:35

    PREZYDENTA ,CHWAŁA BOGU WYBRALIŚMY MY TJ MIESZKAŃCY JAWORZNA . MOGŁOSIĘ STAC NIESZCZĘŚCIE I O MAŁY WŁOS PREZYDENTEM ZOSTABY NIEUDACZNIK PEŁOWSKI CIESZĘ SIĘ ŻE PREZYDENT . SILBERT DBA O FINANSE MIASTA

    • Zgłoś wpis
  • Karolina Ł - niezalogowany 2024-12-13 13:25:06

    Proszę o podanie dokładnej nazwy stowarzyszenia

    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do