Reklama

Jak zwiększyć efektywność sprzedaży? Ranking CRM z najlepszymi funkcjami sprzedażowymi

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
10/05/2023 01:53
Pozytywne doświadczenia klienta stały się obecnie decydującym czynnikiem, jeśli chodzi o utrzymanie i zdobywanie pozycji na rynku. Konkurowanie wyłącznie ceną oraz jakością produktu przestało być wystarczające — aby zadowolić kontrahentów i kupujących trzeba dodatkowo zapewnić nienaganną obsługę. Doskonałym sposobem na wsparcie procesów sprzedażowych są systemy CRM, z których mogą korzystać handlowcy, biuro obsługi klienta, czy też dział zajmujący się obsługą reklamacji. Narzędzia tego typu są bardzo rozbudowane, dlatego szukając najlepszego rozwiązania, warto sprawdzić aktualny ranking CRM. Obiektywne zestawienie prezentujące wady i zalety poszczególnych systemów pozwoli wybrać model dobrze dopasowany do potrzeb.

Jak zwiększyć efektywność sprzedaży?


Ranking CRM z najlepszymi funkcjami sprzedażowymi Kluczową funkcją narzędzi do zarządzania relacjami z klientem jest przechowywanie informacji — gromadzi się w nich dane adresowe i kontaktowe do poszczególnych kontrahentów. Już samo zebranie tych szczegółów w jednym miejscu znacząco zwiększa efektywność sprzedaży, bo osoba obsługująca klienta nie musi przeczesywać kilkunastu arkuszy z nieuporządkowanymi danymi, aby prześledzić historię wcześniejszych zakupów i transakcji. Zamiast tego systemy CRM wyświetlają w przejrzystej formie komplet informacji na temat organizacji lub osoby fizycznej — raz wprowadzone dane stają się dostępne dla wszystkich upoważnionych pracowników.

Współczesne narzędzia to jednak nie tylko rozbudowana baza danych o kontrahencie, ale także szereg dodatkowych funkcjonalności. Korzystanie z nich zauważalnie zwiększa efektywność sprzedaży, dlatego firma mocno zyskuje, wdrażając nowoczesny CRM. Jaki wybrać, aby osiągnąć najlepsze efekty? Wśród najważniejszych funkcji, które należy wziąć pod uwagę, warto wymienić m.in. możliwość wizualnego przedstawienia procesu sprzedaży, opcję analizy powodów wygranej i przegranej szansy sprzedażowej, czy też prezentację szans sprzedaży w widoku kanban. Równie istotna jest prędkość obsługi systemu — tutaj trzeba wziąć pod uwagę najczęściej wykonywane akcje, takie jak dodawanie nowego kontaktu i kontrahenta. Ranking CRM pozwoli łatwo odnaleźć najbardziej konkurencyjne narzędzia, w których powyższe działania da się wykonać w czasie nieprzekraczającym 30 sekund.

Darmowy czy płatny CRM — jaki wybrać?


Poszukiwania najlepiej dopasowanego narzędzia warto rozpocząć od szybkiego sprawdzenia możliwości poszczególnych programów. Prawie wszystkie dostępne na rynku systemy CRM oferują opcję darmowego testu, dzięki czemu da się zweryfikować ich funkcjonalność bez ponoszenia żadnych opłat. Istotnym czynnikiem jest wielkość przedsiębiorstwa, która wpływa na wymagania stawiane względem systemu CRM. Jaki wybrać dla małej firmy, a jaki dla większej organizacji? Dla rozwijającego się biznesu darmowy plan może się okazać zupełnie wystarczający, natomiast większe korporacje wybierają zazwyczaj rozbudowaną opcję abonamentową. Zaletą systemów CRM jest na szczęście ich elastyczność — w większości przypadków da się je rozbudować o dodatkowe moduły i funkcjonalności, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do