
Ponad tysiąc uczniów jaworznickich szkół średnich odwiedziło tegoroczny Dzień Kariery – wydarzenie, które z roku na rok zyskuje na znaczeniu. To okazja, by młodzi ludzie mogli lepiej poznać lokalny rynek pracy, zapoznać się z ofertą edukacyjną, porozmawiać z pracodawcami i odnaleźć inspirację do własnego rozwoju.
Organizatorzy – Jaworznicka Izba Gospodarcza, Miasto Jaworzno, PUP Jaworzno oraz Akademia WSB – postawili w tym roku na nową formułę. Poza tradycyjnymi stoiskami firm i instytucji, uczestnicy mogli wziąć udział w prelekcjach o rozwoju osobistym i odkrywaniu pasji. – Przyjęliśmy formułę, która daje młodzieży możliwość posłuchania inspirujących wykładów osób, które osiągnęły sukces. Myślę, że to wydarzenie na stałe zapisze się w ich pamięci – mówili organizatorzy.
Motywem przewodnim wydarzenia była pasja – do nauki, rozwoju, ale też górskich wędrówek, fryzjerstwa, grafiki komputerowej, budownictwa czy... piekarstwa.
Dzień Kariery to nie tylko wykłady, ale też konkretne oferty pracy, staży i praktyk zawodowych. Swoje stoiska przygotowali m.in.:
Piekarnia Stanisława Bigaja, gdzie młodzież mogła zobaczyć, jak wygląda nauka zawodu piekarza metodami tradycyjnymi.
Beata Kirker Hair Salon – znana jaworznicka fryzjerka, opowiadała o tym, jak rozpocząć karierę w branży fryzjerskiej. Jej salon rozwija się również jako punkt sprzedaży peruk.
PRESTIGE GARAGE, która prezentowała klejenie folii ochronnych PPF na auta – zawód, w którym świetnie odnajdują się również kobiety.
FUD-MEN – nowoczesna fabryka oferująca rozwój w dziedzinie mechaniki i automatyki.
MULTIKOM, który zapraszał do wirtualnej gry o zagrożeniach w sieci, a także oferował miejsca dla przyszłych informatyków już od szkoły średniej.
RISER – firma budowlana, która przełamuje stereotypy, prezentując branżę jako atrakcyjną i nowoczesną, także dla osób spoza sektora budownictwa.
Graphnet – agencja reklamowa, która pokazywała, że projektowanie graficzne to nie tylko praca, ale i pasja.
Łętowski Consulting, który proponował dofinansowane szkolenia z zakresu nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji.
Biuroland, który prezentował, jak wygląda ergonomiczne i komfortowe stanowisko pracy.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który oferował młodzieży staże i praktyki – oczywiście płatne.
Grupa CARGO Jaworzno, oferta szkoleń dla miłośników motoryzacji.
MEGA Pizza, przedstawiał aspekty pracy w sektorze gastronomii.
Nowością, która wzbudziła duże zainteresowanie, była informacja o utworzeniu w Jaworznie wydziału zamiejscowego Akademii WSB. Uczelnia będzie kształcić w trzech kluczowych dla rynku pracy obszarach: zarządzaniu, logistyce oraz informatyce. – To odpowiedź na potrzeby lokalnych pracodawców, którzy wskazali konkretne kierunki, w których brakuje wykwalifikowanych kadr – tłumaczyli przedstawiciele Akademii.
W wydarzeniu wzięło udział także Jaworznickie Laboratorium Biznesu, które oferuje młodym przedsiębiorcom darmową przestrzeń coworkingową oraz wsparcie w pierwszych krokach w prowadzeniu firmy. – Zapraszamy młodych, przyszłych przedsiębiorców, by rozwijali skrzydła. Zamieniamy pasję w biznes – podkreślali pracownicy Laboratorium.
Tegoroczna edycja Dnia Kariery pokazała, że młodzież z Jaworzna jest aktywna, ciekawa świata i otwarta na nowe możliwości. – Cieszę się, że tak duże grono wystawców zaprezentowało swoje oferty. Jestem przekonany, że dzisiejsza wymiana doświadczeń pozwoli młodym ludziom z optymizmem spojrzeć na przyszłość i wybrać najlepszą dla siebie drogę – podsumował prezes Jaworznickiej Izby Gospodarczej.
Nie pozostaje nic innego, jak trzymać kciuki za kolejne edycje – z jeszcze większą liczbą inspirujących ludzi, firm i historii.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie