Reklama

Kilka słów o ergonomii mebli biurowych

AWAP
27/10/2015 12:18
Nie od dziś wiadomo, iż nawet najlepszy pracownik, tj. pracownik najbardziej wykształcony, posiadający odpowiednie do danego stanowiska umiejętności, chętny do pracy, nie będzie pracował efektywnie, jeżeli warunki zapewniane przez pracodawcę nie będą odpowiednie.

Nie od dziś wiadomo, iż nawet najlepszy pracownik, tj. pracownik najbardziej wykształcony, posiadający odpowiednie do danego stanowiska umiejętności, chętny do pracy, nie będzie pracował efektywnie, jeżeli warunki zapewniane przez pracodawcę nie będą odpowiednie.

Jaki wpływ na efektywność pracownika mają warunki pracy?

Jednym słowem: ogromny! Wspomniane wyżej „odpowiednie” warunki to takie warunki, które są zgodne między innymi z prawem i podstawowymi zasadami etyki. Pracodawca winien zapewnić swoim pracownikom możliwie najlepsze, najbardziej komfortowe warunki, bo to przekłada się bezpośrednio na jakość ich pracy, a co za tym idzie, wyniki firmy.

Ergonomia pracy

Podstawową zasadą ergonomii pracy jest dostosowanie pracy do psychofizycznych możliwości pracownika. Należy dążyć do tego, aby dana praca wykonywana była przy jak najmniejszym koszcie biologicznym. A możliwe to będzie dzięki stworzeniu wspomnianych już kilkakrotnie dobrych warunków pracy, do polepszania których pracodawcy powinni dążyć.

Co wspólnego z ergonomią mają meble biurowe?

Jak się okazuje, bardzo wiele. Pracownik biurowy spędzający większość czasu za biurkiem, musi mieć do dyspozycji właściwe wyposażenie biura. Najważniejszymi jego elementami są biurko i fotel. Nie jest tajemnicą, iż siedzenie w niewłaściwej pozycji (tym bardziej długotrwałe siedzenie) prowadzi często do bardzo poważnych chorób kręgosłupa. Nie da się siedzieć właściwie, pomimo najszczerszych chęci, jeżeli meble nie są dostosowane w wystarczającym stopniu do pracownika.

Biurko powinno posiadać odpowiednią wysokość. Nie może być zbyt niskie, aby pracownik nie musiał bezustannie pochylać się. Warto wybierać te modele, w których możliwa jest regulacja wysokości. Kolejnym ważnym elementem, o ile nie najważniejszym, jest fotel/krzesło biurowe. Musi być wykonany z dobrej jakości materiałów, koniecznie powinien być regulowany, aby każdy pracownik mógł czuć się w nim, jakby był dla niego „szyty na miarę”.

Nie bez znaczenia jest styl mebli biurowych, kolor, rodzaj materiału, z którego są wykonane. Przede wszystkim ma być wygodnie. Im bardziej wszystkie elementy biura będą współgrać ze sobą, tym bardziej wystrój będzie harmonijny, a samopoczucie i motywacja do pracy lepsze.

Ergonomiczne meble biurowe można zakupić u autoryzowanych partnerów renomowanych producentów.

Meble Biurowe Contract Sp. z o.o.
Nowogrodzka 51
00-695 Warszawa
tel. 22 625 70 04

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do