Reklama

Najpierw zabrali, teraz muszą oddać. UOKiK ukarał Biedronkę

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
21/05/2024 11:37
UOKiK nakazał Jeronimo Martins Polska wypłacenie rekompensaty klientom, którzy skorzystali z promocji „Magia rabatów”, a nie byli świadomi ograniczeń dotyczących voucherów bonusowych.
Jeronimo Martins Polska już zobowiązało się do zmiany praktyk promocyjnych na spełniające standardy przejrzystej komunikacji i umożliwiające klientom pełne zapoznanie się z regulaminem promocji.

„Magia” magii rabatów


Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencja i Konsumentów (UOKiK), wydał decyzję kwestionującą praktyki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, związane z promocją „Magia Rabatów”. Stwierdzono, że spółka wprowadzała konsumentów w błąd co do warunków promocji, nie informując jasno w materiałach reklamowych o wyłączeniach produktowych.

Użytkownicy aplikacji lub karty Moja Biedronka byli zachęcani do zakupu trzech produktów z kategorii książki i zabawki, z obietnicą otrzymania vouchera. Reklamy nie precyzowały jednak, które produkty można było nabyć za pomocą vouchera, a informację o wyłączeniach umieszczono drobnym drukiem.

Problemy z realizacją voucherów


Jak stwierdził UOKiK, informacje o wyłączeniach – takich jak chemia gospodarcza czy kosmetyki – były dostępne dopiero po zakupie, na paragonie z voucherem. Szczegółowe warunki promocji były zamieszczone jedynie na stronie internetowej, co zdaniem UOKiK można uznać za niewystarczające, ponieważ zakupy odbywały się w sklepach stacjonarnych.

Prezes UOKiK zdecydował, że Jeronimo Martins Polska musi przyznać rekompensatę finansową klientom, którzy nie wykorzystali vouchera.

150 zł za niewykorzystany voucher


Nowe vouchery będą dotyczyć klientów, którzy dokonali zakupów w ramach akcji „Magia Rabatów” i nie wykorzystali promocyjnego vouchera. Klienci spełniający te warunki automatycznie otrzymają bon o wartości 150 zł za niewykorzystany voucher.

Vouchery zostaną przyznane automatycznie na kartę Moja Biedronka w ciągu 14 dni od uprawomocnienia się decyzji. Będą ważne przez rok i można je będzie wykorzystać na wszystkie produkty, z wyjątkiem napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, preparatów do żywienia niemowląt oraz usług i doładowań.

Pisz albo dzwoń


Informacje o decyzji Prezesa UOKiK będą przekazywane przez różne kanały komunikacji Biedronki:




tablice ogłoszeniowe w sklepach,
stronę www.biedronka.pl,
SMS-y,
aplikację mobilną,
profil na Facebooku.

Klienci, którzy zrezygnowali z programu lojalnościowego Moja Biedronka po zakończeniu akcji, mogą skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, aby otrzymać e-kod o wartości 150 zł.

Aby otrzymać e-kod, należy wysłać e-maila na adres [email protected] lub zadzwonić pod numer 800 080 010 lub 22 205 33 00.

 

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do