
Grażyna Haska
[vc_facebook type="standard"]
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Tuki przeczytaj dokładnie mój post, jedynie chodzi w nim o tym że nie od razu zbudowano tam rondo jak tworzono Gutmanów i totalne zaniedbania w tworzeniu wtedy przy tworzeniu dróg dla rowerów. Nowe drogi w Jaworznie zaczęto robić od 2008 r. czyli projektowanie ich zaczęto wcześniej. Od kiedy pracujecie z UM nad drogami rowerowymi? I teraz pomyśl o bezpieczeństwie. Teren stadionu Victorii jest mi doskonale znany i to jeszcze sprzed zabudowy, jeszcze jak była Elektrownia I.
Krawos37 Do czego pijesz? Skrzyżowanie jest najprostsze z możliwych - jedna droga główna, jedna podporządkowana. Bez udziwnień w stylu łamanego pierwszeństwa, dróg równorzędnych etc. etc. Tak, nazywam idiotami kierowców, którzy na tym skrzyżowaniu ignorują znak B-20 "STOP" powtórzony trzykrotnie i tym samym doprowadzają do zdarzenia drogowego, w którym cierpią niewinni. I swojego zdania nie zmienię. Tacy idioci nigdy nie powinni otrzymać prawa jazdy. Art Jakoś nie słyszałem, żeby rowerzysta na tym skrzyżowaniu wymusił pierwszeństwo. Natomiast ul. Krakowska w kształcie jaki ma dzisiaj funkcjonuje do kilku dekad zapewne i nie była przebudowywana. Uważasz, że umożliwienie rowerzystom bezpiecznego i płynnego przejazdu przez to skrzyżowanie, w związku z powstaniem infrastruktury rowerowej na ul. Krakowskiej jest argumentem bezsensownym? Ciekawe. Zauważ, że jeszcze w 2009 roku (czyli kiedy budowano Braci Gutmanów) funkcjonowała w tym miejscu stacja ORLEN, którą widać na ortofotomapach: http://mapy.orsip.pl/imap/?locale=pl&gui=new&sessionID=42961 Zresztą widać jeszcze obniżone krawężniki w miejscu dawnego wjazdu na stację. Jeżeli nie chcesz wybrać się tam osobiście, polecam wycieczkę w ten rejon via Google Street View. Rondo, które będzie wybudowane ze względu na swoje rozmiary (m.in przez wymóg przejezdności dla zestawów ciężarowych i autobusów przegubowych) wchodzi na teren po Orlenie. Może podzielisz się pomysłem jak należało rozwiązać ten "drobny" problem z istniejącymi zabudowaniami stacji w 2009 roku?
Tuki piszesz o kierowcach idioci, czyżby rowerzyści byli tak nieudolni że trzeba dla nich budować rondo bo nie potrafią bezpiecznie przeprowadzić roweru na drugą stronę? Tak można przerzucać się bezsensownie argumentami. Niestety budowano drogi dla samochodów, a teraz dopiero dobudowywane są drogi dla rowerów. Wychodzi drożej? Nieważne, można się pochwalić skutecznością w wyborach. Pamiętaj, że nie każdy będzie chciał jechać velostradami, a jakoś przy remontach dróg i chodników zapomina się o wydzielonej części dla rowerów. Pierwszą obiecanką złożoną przez Silberta przy budowaniu dróg było budowanie ronda wszędzie gdzie to będzie możliwe. Czyli od razu takowe powinno tam powstać.
Po naszym miescie jezdza idioci, chodza idioci, zyja idioci i tylko rzadza nami madrzy ludzie z kamiennej góry, chrzanowa, trzebinii, sosnowca itp.
Abstrahując od tego, że rondo powstaje przy okazji projektu IDR i jest nam potrzebne, żeby bezpiecznie przeprowadzić rowerzystów przez to skrzyżowanie, może masz rację, może należało założyć kilka lat temu, że samochodami po naszym mieście jeżdżą idioci, którzy dostają nagłej ślepoty i nie widza 3 (słownie: trzech) znaków B-20 "STOP" umieszczonych przed tamtym skrzyżowaniem.
User1 chodzi o to, że warunkiem jest dofinansowanie nikt nie powiedział. Takie małe przemilczenie. Czyli Szczakowska będzie wyremontowana po wyborach... Jak uważasz, że wszystko tak robią u nas po kolei to zadaj sobie pytanie dlaczego dopiero teraz przerabiają skrzyżowanie na Gutmanów z Krakowską. Przecież można to było robić od razu.
Nie, że "rozpocznie się już budowa", tylko raczej, że są takie plany lub że będzie taka możliwość. Chyba nie ma nic dziwnego w tym, że realizacja tak dużej inwestycji jest uzależniona od uzyskania dofinansowania. Moim zdaniem pomysł z remontem Szczakowskiej był chybiony i bardzo dobrze, że nie doszedł tak szybko do skutku i wszystko będzie robione w normalnej kolejności - najpierw obwodnica, potem remont.
Gdzie tu widzicie jakiś rozdźwięk? To, że w WPI jest rubryka o nazwie "Budowa Obwodnicy Północnej wraz z ul. Szczakowską", nie znaczy jeszcze, że w każdym roku będzie realizowana budowa i jednego i drugiego. Podobnie, jakby była pozycja z etykietką "Obwodnica Północna", a OPn składa się z kilku etapów, to nie oznaczałoby to, że wszystkie etapy realizowane by były naraz. Co innego, gdyby Szczakowska była w osobnej rubryce, a nie wydano by na nią ani złotówki - wtedy rozdźwięk by był. "Wobec takiego rozdźwięku pomiędzy urzędowymi zapiskami a oczywistymi faktami, trudno się dziwić, że od kilku lat kilkanaście milionów złotych notorycznie pozostaje w budżecie, nazywane szumnie „budżetową nadwyżką”." Aha, w zeszłym roku radni, którzy zaczęli (się) rządzić wbrew woli wyborców, nie dali prezydentowi absolutorium za to, że podobno nie zrealizował inwestycji za ok. 20 mln. Ale jakie to były inwestycje, to już nikt nie potrafił wyjaśnić. Za takie i inne numery zostali przez wyborców rozliczeni i z władzą dość szybko musieli się pożegnać.
a przed wyborami twierdzili, że w 2016 rozpocznie się już budowa. Teraz nagle mówią o rozpoczęciu procedury przetargowej. Znowu chcą się pochwalić obwodnicą w przyszłych wyborach? Ciekawe po co nabraliśmy tego kredytu. Jak widać lepiej było brać kredyt i zrobić samą Szczakowską bo przynajmniej było dofinansowanie i byłoby taniej. Za parę lat może go nie być.
Skoro MAREK Ciemniewski tak mówi to chyba wie co mówi ten MAREK ...