
Nie ma wątpliwości, że odzież patriotyczna stała się dobrym sposobem na biznes. Na polskim rynku wyrastają kolejne sklepy z tego typu ubraniami, a swoją kolekcję koszulek patriotycznych posiada już nawet Artur Szpilka. I choć wiele osób uważa, że ubrania te powstają przede wszystkim z myślą o mężczyznach (koniecznie łysych i umięśnionych... w typie Artura Szpilki), to w sklepach z odzieżą patriotyczną może się dziś ubrać cała rodzina. Istnieją nawet specjalne kolekcje dla niemowlaków i starszych dzieci – widnieją na nich hasła w stylu „Polak mały” czy podobizny niedźwiedzia Wojtka, który w czasie II Wojny Światowej dosłużył się w polskiej armii stopnia kaprala.
Extreme Hobby odzież patriotyczna
Tę odzież wybiera młodzież
Ubrania z wizerunkami polskich bohaterów noszą najczęściej młodzi ludzie, którzy swój patriotyzm utożsamiają przede wszystkim z postaciami i wydarzeniami heroicznymi, a tych w naszej historii przecież nie brakuje. Numer jeden to Powstanie Warszawskie, ale na koszulkach pojawiają się również motywy związane z Bitwą Warszawską lub Odsieczą Wiedeńską. Coraz większą popularnością cieszą się też osoby dotychczas pomijane przez podręczniki historii – mowa głównie o tzw. Żołnierzach Wyklętych.
Wielu przeciwników odzieży patriotycznej martwi się, że polska historia została zawłaszczona przez różne grupy kiboli i narodowców. Argumentują, że prawdziwa postawa patriotyczna to nie koszulka z białym orzełkiem, ale raczej uczciwa praca na rzecz ojczyzny, płacenie podatków, nauka. Producenci tego typu ubrań twierdzą jednak, że dzięki odzieży patriotycznej nastolatkowie zaczęli bardziej interesować się historią kraju i w końcu odczuwają dumę ze swojego pochodzenia.
Odzież patriotyczna Extreme Hobby
Odzież patriotyczna made in Poland
Ważnym aspektem jest też patriotyzm ekonomiczny. Firmy zajmujące się produkcją odzieży patriotycznej szczycą się tym, że ich produkty są na wskroś polskie – korzystają wyłącznie z polskich produktów, a cała produkcja odbywa się na terenie kraju. Część firm nie korzysta też z żadnego wsparcia z Unii Europejskiej, bo nie popierają jej polityki. Zresztą t-shirty z hasłami anglojęzycznymi i eurosceptycznymi cieszą się obecnie coraz większą popularnością. Przybywa bowiem klientów ze Skandynawii, Wielkiej Brytanii i Niemiec, a wszystkiemu winien jest kryzys imigracyjny, który skutecznie podgrzewa nastroje nacjonalistyczne.
Producenci odzieży patriotycznej podkreślają, że promują nowoczesny patriotyzm, dumę z Polski i jej przeszłości. Przybliżają młodym pokoleniom niepodległościowe zrywy przodków oraz zapomnianych bohaterów, a przy okazji wspierają polską gospodarkę. Ich rzeczy to przede wszystkim duma z polskości, a nie agresja przeciwko innym. I pewnie dlatego tak dobrze na niej zarabiają.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie