Reklama

Opakowanie do wysyłki

AWAP
16/06/2018 06:49

Opakowanie do wysyłki musi spełniać kilka podstawowych zasad. W czasach, kiedy paczek jest szczególnie dużo, należy się do nich stosować, a do tego zrobić coś, żeby wyróżnić się na rynku. Przejdźmy więc do konkretów.


Podstawowe zasady


Opakowanie do wysyłki (z włoskiego "cajas carton") musi być przede wszystkim trwałe. Jego główne zadanie to przetransportowanie swojej zawartości tak, by dotarła do adresata bez żadnych uszkodzeń. Funkcja podstawowa to więc ochrona, którą jest naprawdę trudno zapewnić, szczególnie jeśli przewożony produkt jest sam w sobie kruchy i posiada wiele elementów.

Po drugie, opakowanie powinno być proste do transportowania. Lepiej wobec tego zrezygnować z kreatywnych, niecodziennych kształtów kartonu oraz wystających elementów, które po drodze mogą się zgubić. Warto też zwrócić uwagę na to, by materiał, z jakiego wykonane jest opakowanie, nie był zbyt ciężki, jeżeli nie jest to konieczne.

Na sam koniec paczka powinna też cieszyć oko adresata. Nie musi być wymyślna i cudaczna, lecz taka, która zapadnie dobrze w pamięć i będzie stanowić rodzaj reklamy dla firmy. Trudno to połączyć z jej funkcjonalnością, ale gdy ma się odpowiedni pomysł, wszystko jest możliwe.

Bezpiecznie i kreatywnie


Nim zaczniesz szukać pomysłów gdzieś daleko, przyjrzyj się temu, co jest najbliżej Ciebie. Spoglądając na paczkę, która najczęściej jest pudełkiem kartonowym, widzi się szary, nieciekawy kolor, kojarzący się z magazynem. Dobrze jest więc to zmienić, nadając tekturze jakiś kolor. Ten prosty zabieg sprawi, że Twoja paczka wyróżni się na tle innych.

Kolejnym atrakcyjnym zabiegiem jest nadrukowanie na pudełku logo firmy. To wzbudza zaufanie klienta, który ma pewność, że zamówił produkt u wiarygodnego przedsiębiorstwa. W dodatku, logo samo w sobie może być ozdobą, jeśli jest dobrze zaprojektowane.

A co powiesz na zmianę kształtu kartonu? Opakowanie do wysyłki nie może być szczególnie dziwne, lecz zdecydowanie się na zwykły okrąg w niczym nie zaszkodzi. Problem pojawiłby się, gdyby paczka przybrała kształt gwiazdy, rośliny lub jakiegoś zwierzęcia. Wówczas istnieje ryzyko, że wystające elementy zostaną zgniecione i uszkodzone. Coś takiego jest niedopuszczalne i może zadziałać nawet jako antyreklama firmy. Warto więc dodawać elementy zdobnicze, lecz wszystko w granicach zdrowego rozsądku.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do