
Choć banki wcześniej zapowiadają weekendowe prace technologiczne i modernizacyjne, problemy z płatnościami wciąż zaskakują klientów przy kasach. Już w sobotę, 13 września, pojawiają się masowe trudności z dokonaniem transakcji kartą czy BLIK-iem w sklepach i punktach usługowych.
Przy kasach w supermarketach i mniejszych sklepach klienci doświadczają odrzucania płatności. Wielu klientów, którzy nie mają przy sobie gotówki, wychodzi ze sklepów z pustymi rękami.
Na portalu DownDetector widać lawinowy wzrost zgłoszeń dotyczących awarii płatności kartami. Problemy obejmują zarówno karty Visa, Mastercard, jak i BLIK, co potwierdza, że sytuacja nie dotyczy pojedynczych firm czy banków, lecz ma charakter ogólnokrajowy.
Prace serwisowe zaplanowane są m.in. w Banku Pekao, Banku Pocztowym, Credit Agricole, ING Banku Śląskim, mBanku, Santander Consumer Banku, Toyota Banku i Volkswagen Banku. Obejmują one nie tylko systemy kartowe, ale również aplikacje mobilne oraz platformy inwestycyjne.
Mimo to same instytucje finansowe nie zgłaszają własnych awarii. Jak przekazują przedstawiciele banków, wszystkie systemy są monitorowane i działają poprawnie. Coraz częściej wskazuje się, że sedno problemu leży nie w bankach, lecz w działaniu terminali płatniczych.
Ponieważ awarie trwają w godzinach największych weekendowych zakupów, najpewniejszym sposobem płatności pozostaje tradycyjna gotówka. Specjaliści podkreślają, że problemy z terminalami mogą być chwilowe, jednak skala dzisiejszych zgłoszeń pokazuje, jak bardzo mogą utrudnić codzienne funkcjonowanie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.