Reklama

Sejfy, czyli jak bezpiecznie przechowywać przedmioty w biurze?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
20/11/2022 21:15
Decydując się na umieszczenie w firmie sejfu, możemy mieć pewność, że w prawidłowy sposób zabezpieczymy dane, poufne informacje, tajną dokumentację oraz inne dobra majątkowe przed kradzieżą lub zniszczeniem. Na takie rozwiązanie często decydują się nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale również hotele czy lokale usługowe. Za pomocą sejfu w bezpieczny sposób przechowują wszystkie kosztowności i ważną dokumentację, jednocześnie chroniąc je przed dostępem osób poufnych, nawet podczas długiej nieobecności. Zdecydowanie warto skorzystać z tej opcji, jednak zanim podejmiemy decyzję o kupnie konkretnego sejfu, trzeba dokładnie przyjrzeć się specyfikacji poszczególnych modeli.

Jak wybrać sejf?


Aby dobrze dobrać sejf do firmy, należy dokładnie sprecyzować potrzeby przedsiębiorstwa i jakie wymogi powinien spełniać. Przy wyborze warto zastanowić się nad parametrami dotyczącymi rodzaju sejfu, jego wielkości, miejsca, w którym będzie ustawiony, klasy odporności, a także rodzaju zamka czy zawartości, jaka będzie w nim przechowywana. Przykładowo w ofercie firmy Emporo znajdziemy różne modele sejfów dostosowane pod rodzaj przedmiotów, jakie będą się w nim znajdowały.

Sejf do przechowywania nośników danych


W wielu firmach dane poufne i dokumenty są przechowywane na nośnikach danych. Produkty z tej kategorii są wyposażone w specjalnie zaprojektowane przegrody przystosowane do przechowywania m.in. płyt CD/DVD, dysków USB czy taśm magnetycznych. Zainwestowanie w specjalne schowko-sejfy ochroni również dane przed spaleniem w przypadku pożaru. Wszystkie nośniki magnetyczne ulegają szybkiemu zniszczeniu już w temperaturze 55 stopni Celsjusza. Oferowane przez Emporo szafy ISS mają poziom odporności ogniowej S60DIS, co oznacza, że zapewniają ochronę przez 60 minut w ogniu (1090 stopni Celsjusza).

Lekkie, ognioodporne sejfy na dokumenty


– Nie tylko dokumenty na nośnikach danych wymagają odpowiedniego zabezpieczenia przed kradzieżą czy pożarem. Równie istotne jest odpowiednie przechowywanie dokumentów papierowych tj. umowy, dane osobowe i dokumentacja firmowa, aby nie dostały się w ręce niepowołanych osób. Z tego powodu warto zdecydować się na sejf, który spełnia podstawowe funkcjonalności – cechuje się odpornością przeciwogniową i chroni zawartość przed dostępem osób postronnych. - mówi Aleksandra Zawadzka, ekspert ds. BHP firmy Emporo.

Takie funkcje spełnia szafa na dokumenty ze zwiększoną ochroną przeciwpożarową. Jej korpus jest zbudowany z podwójnych ścian, natomiast drzwi są wypełnione ognioodporną wełną mineralną i zespawane z blachy. Co więcej, drzwi są zabezpieczone czterostronnym ryglowaniem, które uruchamia sejfowy zamek bezpieczeństwa klasy A wg VDMA. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom mebel ochroni zamkniętą wewnątrz dokumentację na 30 minut, co potwierdza odporność na ogień określona na poziomie LFS30P według normy EN 15659.

Sejfy meblowe


W firmach przechowuje się także wartościowe przedmioty, gotówkę czy kosztowne urządzenia. W przypadku drogocennych i niedużych kosztowności warto postawić na dyskretne rozwiązanie - sejf meblowy, które można ukryć w biurku czy szafie. Do wyboru są opcje o różnym poziomie zabezpieczenia przed kradzieżą: sejfy z klasą ochrony S1 oraz S2 według normy EN14450. W zależności od potrzeb istnieje możliwość montażu zarówno do podłoża, jak i do ściany, a także dopasowania wymiarów produktu pod resztę zabudowy.

 

 

 

 

 

 

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do