Reklama

Szkolenia Employer Branding — czy tylko dla HR?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
06/11/2022 15:41
Głównym zagadnieniem poruszanym na szkoleniach employer brandingowych jest sposób budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy oraz istota całego procesu. Uczestnicy mają możliwość poznania nie tylko teorii, ale przede wszystkim praktycznych przykładów. Otrzymują wskazówki, narzędzia oraz pomocne materiały pozwalające na późniejsze działania zmierzające do kreowania marki zatrudniającego. Warsztaty employer branding są organizowane w formie tradycyjnej lub online — ostatnie z rozwiązań zaczęło wieść prym w czasach pandemii.

Wiedzę na temat tworzenia strategii EB można zdobyć, uczestnicząc w kursach otwartych i dedykowanych. Pierwsze gromadzą pracowników różnych organizacji, dlatego podawane informacje są uniwersalne, przydatne niezależnie od wielkości czy rodzaju działalności przedsiębiorstwa. Szkolenia dedykowane, inaczej zamknięte, przeprowadza się w siedzibie konkretnej firmy, a tematyka dopasowana jest do potrzeb danego pracodawcy. Pozostaje pytanie, kto może, albo powinien, wziąć udział w spotkaniu?

Dla kogo są szkolenia employer branding?


Employer branding, czyli w terminologii rodzimej marka pracodawcy, dzieli się na wewnętrzny i zewnętrzny. Może być skierowany do obecnych członków zespołu oraz potencjalnych kandydatów. Obejmuje dobre praktyki human resources — świadczenia pracownicze, sprawne procesy, przyjazną infrastrukturę, wspieranie zespołu, promowanie talentów, system motywacyjny, ale także działania rekrutacyjne i sposoby komunikacji z podwładnymi. Mogłoby się zatem wydawać, że szkolenia brandingowe zostały stworzone z myślą o specjalistach działu HR. Czy jednak tylko?

Warsztaty employer branding to solidna dawka wiedzy o kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa i wartościach, które należy wdrażać i utrzymywać. Działania prowadzące do zbudowania pozytywnego obrazu pracodawcy muszą być spójne i prawdziwe — powinny znajdować odzwierciedlenie w rzeczywistości. Spotkania z trenerem skierowane są do osób z różnych działów, zajmujących się projektowaniem strategii, prowadzeniem projektów EB, a także managerom i właścicielom firm.

Korzyści płynące z warsztatów EB


Na wizerunek przedsiębiorstwa wpływają przede wszystkim poszczególne decyzje podejmowane przez kierownictwo. Nie bez znaczenia są jednak codzienne działania pracowników wcielających w życie ustalone zasady, dbających o przyjazną atmosferę i dobre samopoczucie kolegów i koleżanek. Szkolenia employer branding służą zrozumieniu, jakie korzyści płyną z troski o sposób postrzegania firmy, dlatego mogą z nich czerpać osoby zatrudnione w dziale marketingu, PR, specjaliści od komunikacji i wszyscy czynnie wspomagający organizację w kreowaniu wizji danego podmiotu.

Każdy chce być dumny ze swego miejsca pracy i pragnie, by stało się pożądane także przez innych. Jest to możliwe, lecz wymaga określonych posunięć, zgodnych z wyznaczoną strategią. Warsztaty EB są okazją do wytyczenia celów, obrania właściwej drogi i wyboru niezbędnych środków oraz narzędzi.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do