Reklama

Szybsze połączenie kolejowe Zagłębia Dąbrowskiego z Małopolską

AWAP
06/05/2015 12:53

Rewitalizacja linii 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa - Kraków na odcinku Sosnowiec Maczki – Jaworzno Szczakowa dobiega końca. Trwają ostatnie prace na wiadukcie kolejowym nad linią kolei piaskowych koło stacji Sosnowiec Maczki. Warta 440 milionów złotych inwestycja na odcinku Zawiercie – Jaworzno Szczakowa zakończy się lipcu.


Trwają końcowe prace na remontowanej linii nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa na odcinku Sosnowiec Maczki – Jaworzno Szczakowa. To ostatni etap rewitalizacji całego odcinka od Zawiercia przez Dąbrowę Górniczą Ząbkowice do Jaworzna Szczakowej obejmującego w sumie 4 linie kolejowe.


Trwa remont wiaduktu nad linią kolei piaskowych koło stacji Sosnowiec Maczki. Wykonawca zabudował już nowe przyczółki i wymienił przęsło. Na przełomie maja i czerwca bieżącego roku planowany jest montaż toru na wiadukcie. Ponadto trwają prace związane z końcowym montażem sieci trakcyjnej i toru na odcinku Jaworzno Szczakowa – Jaworzno Szczakowa Zakład Taboru.


W ramach tej inwestycji Polskie Linie Kolejowe zabudowały 159 nowych rozjazdów , 92 km nowych torów, odnowiły 57 obiektów inżynieryjnych, 10 peronów i przebudowały 9 przejazdów kolejowo-drogowych. Efekty tych prac to przede wszystkim zwiększenie prędkości i skrócenie czasu przejazdów dla pociągów pasażerskich i towarowych. Dzięki tej rewitalizacji możliwe będzie przywrócenie maksymalnych prędkości: 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych, jak również zwiększy się bezpieczeństwo i komfort obsługi pasażerów. Perony w Łazach, Wiesiółce, Chruszczobrodzie, Dąbrowie Górniczej Sikorce, Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach i Sosnowcu Maczkach, zyskały nowe nawierzchnie, wiaty, ławki, tablice informacyjne, oświetlenie i nagłośnienie.


Polskie Linie Kolejowe planują zakończenie całości zadania w pierwszej połowie lipca 2015 r. Całkowita wartość tej ważnej dla województwa śląskiego inwestycji POIiŚ wyniesie ok. 439,300 mln zł brutto.


Modernizowana trasa pełni bardzo ważną funkcję komunikacyjną w regionie - pozwala na wjazd do Katowic pociągów regionalnych i pośpiesznych od strony Częstochowy i Warszawy a także jest kolejową obwodnicą dla ruchu towarowego w Zagłębia Dąbrowskim i na Górnym Śląsku. Remont tej linii remont usprawni połączenie między województwem śląskim a centralną i północną Polską a także Małopolską.


Projekt POIiŚ 7.1-69 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stany technicznego linii kolejowej nr 1, 133, 160, 186 na odcinku Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do