
Rewitalizacja linii 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa - Kraków na odcinku Sosnowiec Maczki – Jaworzno Szczakowa dobiega końca. Trwają ostatnie prace na wiadukcie kolejowym nad linią kolei piaskowych koło stacji Sosnowiec Maczki. Warta 440 milionów złotych inwestycja na odcinku Zawiercie – Jaworzno Szczakowa zakończy się lipcu.
Trwają końcowe prace na remontowanej linii nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa na odcinku Sosnowiec Maczki – Jaworzno Szczakowa. To ostatni etap rewitalizacji całego odcinka od Zawiercia przez Dąbrowę Górniczą Ząbkowice do Jaworzna Szczakowej obejmującego w sumie 4 linie kolejowe.
Trwa remont wiaduktu nad linią kolei piaskowych koło stacji Sosnowiec Maczki. Wykonawca zabudował już nowe przyczółki i wymienił przęsło. Na przełomie maja i czerwca bieżącego roku planowany jest montaż toru na wiadukcie. Ponadto trwają prace związane z końcowym montażem sieci trakcyjnej i toru na odcinku Jaworzno Szczakowa – Jaworzno Szczakowa Zakład Taboru.
W ramach tej inwestycji Polskie Linie Kolejowe zabudowały 159 nowych rozjazdów , 92 km nowych torów, odnowiły 57 obiektów inżynieryjnych, 10 peronów i przebudowały 9 przejazdów kolejowo-drogowych. Efekty tych prac to przede wszystkim zwiększenie prędkości i skrócenie czasu przejazdów dla pociągów pasażerskich i towarowych. Dzięki tej rewitalizacji możliwe będzie przywrócenie maksymalnych prędkości: 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych, jak również zwiększy się bezpieczeństwo i komfort obsługi pasażerów. Perony w Łazach, Wiesiółce, Chruszczobrodzie, Dąbrowie Górniczej Sikorce, Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach i Sosnowcu Maczkach, zyskały nowe nawierzchnie, wiaty, ławki, tablice informacyjne, oświetlenie i nagłośnienie.
Polskie Linie Kolejowe planują zakończenie całości zadania w pierwszej połowie lipca 2015 r. Całkowita wartość tej ważnej dla województwa śląskiego inwestycji POIiŚ wyniesie ok. 439,300 mln zł brutto.
Modernizowana trasa pełni bardzo ważną funkcję komunikacyjną w regionie - pozwala na wjazd do Katowic pociągów regionalnych i pośpiesznych od strony Częstochowy i Warszawy a także jest kolejową obwodnicą dla ruchu towarowego w Zagłębia Dąbrowskim i na Górnym Śląsku. Remont tej linii remont usprawni połączenie między województwem śląskim a centralną i północną Polską a także Małopolską.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie