Reklama

Trudny wybór systemu CRM

AWAP
16/11/2015 12:00
Skuteczne zarządzenie relacjami z klientami stanowią w dzisiejszych czasach ważny czynnik przewagi konkurencyjnej, dlatego każda duża organizacja powinna zadbać o posiadanie specjalistycznego rozwiązania informatycznego. Jako że, nie zawsze wdrożenie systemu CRM kończy się oczekiwanym sukcesem, wybór oprogramowania należy dobrze przemyśleć i przed jego wdrożeniem odpowiednio przygotować na zmianę firmę oraz jej pracowników.

Rodzaje systemów zarządzania relacjami


Różne potrzeby zgłaszane przez poszczególne organizacje spowodowały, że firmy informatyczne wprowadziły na rynek nie tylko złożone systemy pozwalające na kompleksowe zarządzanie relacjami, ale również rozwiązania charakteryzujące się wysokim poziomem specjalizacji. Wśród najczęściej występujących systemów znajdują się m. in.:

- CRM operacyjny, który gromadzi, a następnie udostępnia informacje o klientach, umożliwiając tym samym ich kompleksową obsługę;
- CRM analityczny, który pozwala na precyzyjną analizę danych klienta;
- CRM interaktywny, który daje możliwość obsługi wszystkich kanałów kontaktu na linii klient-przedsiębiorstwo;

Plusem nowoczesnych rozwiązań jest nie tylko ich duża różnorodność, ale również elastyczność. Mogą bowiem działać zarówno na urządzeniach stacjonarnych jak i mobilnych, a także przybierać postać dedykowanego oprogramowania wymagającego instalacji lub działać jako strona internetowa (źródło: http://www.chromecrm.com/crm/).

Jak wybrać optymalny system CRM?


Pierwszym krokiem podczas wyboru najlepszego systemu do zarządzania relacjami z klientami powinna być dokładna analiza funkcjonalności systemu. Określając swoje wymagania i potrzeby, a także potrzeby zgłaszane przez innych pracowników firmy, będziemy mogli wybrać narzędzie, które rzeczywiście przyczyni się do poprawy efektywności biznesu. Wato zwrócić również uwagę na dodatkowe funkcjonalności oraz możliwość rozbudowania systemu o własne dodatki, a także możliwość integracji z innymi aplikacjami. Pozwoli to uniknąć dużych kosztów w momencie rozwoju firmy i pojawienia się zupełnie nowych potrzeb informacyjnych. Rozsądnym działaniem będzie również zweryfikowanie referencji i doświadczenia partnera, który będzie wdrażał narzędzie w naszej firmie i szkolił jego przyszłych użytkowników.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do