Reklama

Większość pewnie nawet nie wie, że ktoś taki istnieje. Tymczasem może on dużo pomóc

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
22/05/2024 08:45
Rzecznik Praw Pasażera Kolei (RPPK) zajmuje się rozwiązywaniem problemów pasażerów, takich jak zwroty za nieudane podróże, opóźnienia oraz niesłusznie naliczone opłaty.

Funkcję Rzecznik Praw Pasażera Kolei pełni Joanna Marcinkowska.


Jest pośrednikiem


Rzecznik Praw Pasażera Kolei odgrywa ważną rolę w mediacjach między pasażerami a przewoźnikami. Innymi słowy: pomaga rozwiązywać konflikty na linii pasażer – przewoźnik. Te często dotyczą zwrotów za odwołane pociągi, ale nie tylko.

W trakcie postępowań polubownych zespół rzecznika uwzględnia interesy obu stron i stara się zaproponować rozwiązania satysfakcjonujące zarówno dla pasażerów, jak i dla przedsiębiorców.

Między 2017 a 2020 rokiem RPPK przeprowadził 872 postępowania, z czego 6 proc. zakończyło się rozwiązaniem sporu.

Przychodzą z różnymi problemami


W 2023 roku wpłynęło do rzecznika niego 312 wniosków o wszczęcie postępowania oraz 317 innych zgłoszeń.

29 proc. postępowań dotyczyło odszkodowania za opóźnienia lub odwołania pociągów, a także zwrotu należności. W 27 proc. spraw chodziło o odwołania od wezwań do zapłaty wynikających z braku ważnego biletu lub wnioski o zwrot dodatkowych opłat.

Pozostałe 11 proc. zgłoszeń to inne kwestie, w tym rekompensaty za opóźniony komfort podróży.

Około jednej dziesiątej zgłoszeń nie rozpatrzono z powodu braku możliwości skontaktowania się z pasażerem.

Postępowania prowadzone przez rzecznika w 2023 roku trwały średnio 25 dni. Aż 61 proc. z nich zakończyło się osiągnięciem akceptowalnego rozwiązania.

Rzecznika nietrudno znaleźć


Co więcej, RPPK przygotował zalecenia dla przedsiębiorców i pasażerów, które być może pozwolą uniknąć powtarzających się kłopotów. W końcu komfortowa podróż, niezależnie od wybranego środka transportu, to absolutna podstawa.

Wszystkie potrzebne informacje na temat działalności oraz dane kontaktowe do Rzecznika Praw Pasażera Kolei udostępniono na stronie internetowej www.pasazer.gov.pl.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do