Reklama

Wizytówki i ulotki wciąż efektywnie wspierają lokalne rynki

AWAP
13/10/2016 09:00
Przedsiębiorcy, zwłaszcza ci działający na rynkach lokalnych wciąż chętnie korzystają z tradycyjnych form promocji. Bezpośrednie sąsiedztwo klientów i ich stała obecność na ulicach, czy w pobliskich sklepach dają mnóstwo możliwości, by przypomnieć o swoim istnieniu i zachęcić ich do skorzystania z oferty firmy.

Rynek lokalny


Wiele firm funkcjonuje dzięki klienteli skupionej w pobliżu ich siedziby. Do takich należą punkty gastronomiczne, salony fryzjerskie i kosmetyczne, warsztaty samochodowe, czy osiedlowe sklepy.

Silna zależność od lokalnego nabywcy powoduje, że swoje działania promocyjne koncentrują oni na tradycyjnych (papierowych) formach reklamy. To dobra opcja, jeśli jest dobrze zaplanowana i w pełni wykorzystana. Co zatem mamy do wyboru i jak wykorzystać drukowany przekaz?

Wizytówki


Podstawowym narzędziem reklamy jest wizytówka. Jej niewielkie rozmiary pozwalają nie tylko nosić ją przy sobie, by w stosownym momencie przekazać swoje dane klientowi. Można je umieścić w widocznym miejscu we własnej firmie, przekazać kilka egzemplarzy firmom działającym po sąsiedzku, czy wreszcie zabrać ze sobą na bardzo popularne ostatnio spotkania networkingowe (wymianę wizytówek).

Ulotki


Wiele osób zastanawia się nad efektywnością ulotek. Choć spora część z nich bez czytania ląduje w koszu, to często dzieje się tak na skutek nieprzemyślanej dystrybucji. Jeśli dobrze zaplanujemy tę część działań, to druk ulotek może być najtańszą i najbardziej skuteczną formą reklamy. Tu istotny jest wybór miejsc, do których dociera materiał reklamowy.

Niewielka skuteczność może charakteryzować ulotki wkładane za wycieraczkę samochodu (choć właściciel warsztatu samochodowego może takim wyborem trafić w punkt). Trzeba jednak pamiętać, że użytkownicy aut przede wszystkim chcą się nimi szybko przemieszczać, a oczyszczanie pojazdu z papierów może ich tylko zirytować. Lepiej więc przesłać reklamę do skrzynki pocztowej lub wręczyć ją w inny sposób.

Podobnie będzie działać rozsyłanie ulotek w miejsca, gdzie brak jest zainteresowania konkretnym produktem, np. ulotki dotyczące wyrobu maszyn przemysłowych rzadko przynoszą skutek, gdy włożymy je do osiedlowych skrzynek pocztowych. Dla tego rodzaju działalności idealnym miejscem będą np. targi branżowe, gdzie spotykają się osoby żywo zainteresowane tematem.

Warto wykorzystać fakt, że prawdopodobnie ten sam klient odwiedza zarówno sklep spożywczy, fryzjerkę i mechanika samochodowego. Firma, która nie jest bezpośrednim konkurentem z chęcią wyeksponuje ulotki sąsiada, licząc przy okazji na rewanż z jego strony. Klienci dobrze oceniają ten sposób przekazywania im wiadomości od miejscowych przedsiębiorców.

Równie ważna jest forma ulotki i jej trwałość. Przykładem ulotek, z których chętnie wszyscy korzystamy są materiały przesyłane nam przez pizzerie i inne punkty gastronomiczne. Gdy jesteśmy głodni, ulotka często „ratuje nam życie” podpowiadając co i gdzie możemy zamówić. Jeśli właściciel jadłodajni zadba o dobrą jakość i trwałość ulotki, jest szansa, że długo posłuży jego klientom.

Świadomość klienta


Czy warto inwestować w tradycyjną reklamę w dobie internetu? Bezsprzecznie tak. Nawet jeśli osoba, do której dotarła wizytówka, czy ulotka nie jest aktualnie zainteresowana produktami reklamującej się firmy, to w jej świadomości tkwi już informacja, że niedaleko znajduje się ktoś, kto w stosownym czasie może rozwiązać jego problem. Stąd już niedaleko do pozyskania lojalnego klienta.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do