Reklama

Wyceń wartość swojej marki produktowej

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
03/03/2024 23:43
Wycenienie wartości marki produktowej czy związanego z nią znaku towarowego często jest skomplikowanym procesem. Warto znać przybliżoną wartość, chociażby ze względu na chęć pozyskania finansowania na nowe projekty. Określenie wysokości opłaty licencyjnej pozwala między innymi podjąć decyzję o nawiązaniu współpracy potencjalnym inwestorom. Sprawdź, co warto wiedzieć o wycenie wartości marki i jak powinien wyglądać proces.

Odpowiednia metoda – różne podejścia


Wybór odpowiedniej metody wyceny wartości marki produktowej jest istotną kwestią. Najczęściej bierze się pod uwagę podejście:

majątkowe - polega na analizie wartości materialnych i niematerialnych aktywów netto firmy, a następnie odjęciu wartości zobowiązań. Sprawdzi się w przypadku marek, które posiadają znaczące aktywa materialne,
dochodowe - polega na określeniu wartości na podstawie przyszłych przepływów pieniężnych. W tym wypadku uwzględnia się zarówno zdolność do zysków, jak i ryzyko związane z prowadzeniem działalności,
porównawcze – polega na określeniu wartości na podstawie podobnych marek/znaków towarowych/brandów.

Wyceny (https://volante.pl/wyceny/) przygotowują specjaliści, którzy do każdego zlecenia muszą podejść indywidualnie. Można podejść do wyceny od strony kosztowej (na przykład metodą odtworzeniową) lub dochodowej ( przy wykorzystaniu metody opłat licencyjnych bądź metody międzyokresowej nadwyżki dochodów bądź z wykorzystaniem opcji realnych).

Co powinien zawierać gotowy raport wyceny?


Wybór odpowiedniej metody zależy głównie od rodzaju prowadzonej działalności, specyfikacji branży czy stopnia skomplikowania realizacji. Wiele zależy od eksperta, który na podstawie swojego dotychczasowego doświadczenia może przygotować odpowiedni dokument. Specjaliści z Volante (https://volante.pl/) dbają o to, by każda realizacja przebiegała zgodnie z oczekiwaniami klienta. W przygotowanym raporcie znajdziesz specyfikację warunków zlecenia, opis marki i otoczenia, analizę finansową i ekonomiczną a także informacje dotyczące zastosowanych metod i szacunkową wartość. W raporcie nie może zabraknąć również takich danych, jak przedmiot wyceny, cel, zlecający, podstawowe założenia, data przeprowadzenia wyceny czy innych kluczowych informacji. Dzięki Międzynarodowym Standardom Wyceny według The International Valuation Standards Council (IVSC) oraz Krajowemu Standardowi Wyceny Specjalistycznej (KSWS) specjaliści mogą przygotować dokument rzetelnie. Warto wiedzieć, że tylko dobrze przygotowany raport jest respektowany przez organy sądowe i podatkowe.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do