Reklama

Zamieszanie wokół rabatów. Vectra i Multimedia Polska pod lupą UOKiK

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
22/05/2024 15:35
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wyraził swoje zastrzeżenia wobec sposobu, w jaki Vectra i Multimedia Polska przedstawiają ceny oraz zarządzają systemem rabatów.
Obie firmy mogą zostać obciążone karą finansową sięgającą do 10 proc. rocznego obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym rok nałożenia kary.

Rabatowy zawrót głowy


Vectra i Multimedia Polska oferują różnorodne rabaty, które obejmują korzystanie z e-faktur, zgody marketingowe oraz terminowe płatności. Każdy z tych rabatów obniża miesięczny koszt usług o około 5 zł. Jednak często w ofertach zniżki te są przedstawiane jako integralna część standardowej ceny, co może być mylące dla konsumentów.

Klienci, którzy nie spełnią warunków koniecznych do uzyskania promocyjnej ceny, mogą ponieść nieoczekiwane koszty. Właśnie to jest największym problemem.

Stracisz promocję


Gdy klient nie ureguluje swoich zobowiązań na czas, sytuacja stanie się jeszcze bardziej skomplikowana, ponieważ Vectra i Multimedia Polska podnoszą wartość kolejnych faktur o wysokość utraconego rabatu. Oznacza to, że klienci, którzy spóźniają się z płatnościami, nie tylko tracą promocyjne ceny, ale na dodatek muszą zapłacić więcej.

UOKiK sprawdza Vectrę i Multimedię Polska pod kątem legalności powziętych praktyk w celu ochrony konsumentów przed wprowadzającymi w błąd działaniami rynkowymi, które mogą źle wpływać na ich decyzje zakupowe oraz finanse. Wszelkie tego typu działania mają na celu zapewnienie uczciwości na rynku i zapobieganie sytuacjom, w których konsumenci są nieświadomie narażeni na dodatkowe koszty.

Im też przygląda się urząd


To nie pierwsze postępowanie UOKiK skierowane przeciwko firmom telekomunikacyjnym w sprawie rzekomego mydlenia oczu klientom. Na celowniku urzędu znaleźli się również inni operatorzy, jak P4, CANAL+, T-Mobile, Netia i Orange, w przypadku których urząd także weryfikuje poprawność prezentacji cen.

UOKiK monitoruje rynek w celu zidentyfikowania i z jednej strony ukarania firm, które stosują niewłaściwe metody, a z drugiej – przy okazji – poczytuje to za szansę edukowania konsumentów na temat ich praw. W ten sposób dąży do stworzenia bardziej transparentnego i uczciwego rynku.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do