
Żądanie zatrzymania karty znaczy, że bank, który jest jej wydawcą, ma zastrzeżenia co do płatności i nie chce jej zrealizować. W związku z tym przesyła on zwrotną informację za pośrednictwem terminala płatniczego do sprzedawcy, aby ten zatrzymał kartę. Polecenie czasami może być również wydane telefonicznie.
Karta płatnicza może być zatrzymana w następujących przypadkach:
Dokładne informacje można znaleźć w Ustawie z dnia 12 września 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych.
Jeżeli terminal płatniczy podczas zapłaty wyświetli polecenie „zatrzymaj kartę” i nie wiesz, jaka jest przyczyna jej zatrzymania jako jej użytkownik, w takim przypadku warto od razu skontaktować się z bankiem w celu wyjaśnienia sprawy.
Warto pamiętać o tym, że zatrzymanie karty płatniczej przez kasjera nie zawsze wyczerpuje powyżej podane przypadki. Niedawno miała miejsce awaria systemu w jednym z banków, która spowodowała, że terminale płatnicze wyświetlały informację o zatrzymaniu dla prawidłowo użytkowanych kart.
Po zatrzymaniu karty sprzedający musi postępować zgodnie z przepisami, czyli zatrzymać kartę, a następnie naciąć jej prawy róg w przypadku karty z mikroprocesorem lub też naciąć ją pomiędzy paskiem magnetycznym a paskiem do podpisu w przypadku karty z paskiem magnetycznym. Karta jest następnie wysyłana z wypełnionym protokołem zatrzymania oraz opisem zdarzenia do agenta rozliczeniowego.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie