Rząd zapowiada poszerzenie o trzeci pas autostrady A4 na odcinku Krzyżowa – Wrocław oraz Wrocław – Tarnów. Co z rozbudową odcinka Katowice – Kraków zarządzanego obecnie przez spółkę Stalexport Autostrada Małopolska?

REKLAMA

9 sierpnia został ogłoszony Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Projekt opracowany przez Ministerstwo Infrastruktury zawiera listę planowanych drogowych inwestycji, takich jak m.in. Zachodnia Obwodnica Szczecina, droga ekspresowa S11 z Pomorza Środkowego na Górny Śląsk, droga S10 od Szczecina do Warszawy i Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej, a także przebudowa autostrady A2 Warszawa-Łódź i autostrady A4 Krzyżowa-Wrocław i Wrocław-Tarnów. Mieszkańcy naszego regionu są w szczególności zainteresowani poszerzeniem odcinka A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem, który na mocy umowy koncesyjnej zawartej w 1997 r. jest zarządzany do 2027 r. przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A.

Na temat budowy trzeciego pasa na tym odcinku dzisiaj rano w Radio Kraków wypowiedział się minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. – Musimy przygotować dokumentację techniczną, musimy być gotowi na rozbudowę tej drogi także w obszarze koncesyjnym i chcemy tej rozbudowy dokonać – mówił na antenie minister Adamczyk. Przyznał także, że nie wiadomo, czy koncesjonariusz wystąpi o przedłużenie umowy i czy państwo będzie dążyło do przejęcia A4 Katowice – Kraków w zarządzanie przez GDDKiA. – Nie wiem, jakie zamiary ma koncesjonariusz. Być może ma też plany związane z rozbudową. Jeżeli byłaby taka rozbudowa założona, trzeba się zastanowić nad tym, jak w przyszłości widzimy funkcję autostrady między Krakowem a Katowicami. Jeszcze raz powtarzam, między Krakowem a Katowicami szczególnie.

Minister dodał także, że jeśli w 2027 roku państwo przejmie odcinek Katowice – Kraków, to opłaty za przejazd powinny zostać obniżone lub nawet zniesione, co poprawiłoby bezpieczeństwo na drogach równoległych do autostrady.

- REKLAMA -

Zewnętrzne linki