środa, 24 kwietnia, 2024

Trendy e-commerce w roku 2022. Jak zmieni się handel?

Strona głównaInformator / Materiały zewnętrzneTrendy e-commerce w roku 2022. Jak zmieni się handel?

Trendy e-commerce w roku 2022. Jak zmieni się handel?

- Advertisement -

Branża e-commerce w 2022 r. będzie musiała w swoim rozwoju uwzględnić sporo zmian wywołanych nowymi trendami na rynku handlu przez internet. Co powinno zwrócić uwagę właścicieli sklepów internetowych oraz zarządzających nimi menedżerów? Wzrośnie rola digitalizacji, jeszcze większe będzie znaczenie automatyzacji, a sporo nowości czeka też proces logistyczny – m.in. sposoby zamówienia kuriera.

Niewątpliwie rok 2022 będzie nadal okresem upowszechniania cyfrowej transformacji. Te marki, które już weszły na rynek handlu internetowego, korzystać będą z rosnącego zainteresowania tym modelem dystrybucji. Rośnie też konkurencja na rynku e-handlu – przełoży się to na jeszcze większy niż dotychczas wzrost kosztów reklamowych. Dotyczyć to będzie praktycznie wszystkich kanałów marketingowych.

Wśród trendów e-marketingu będą z pewnością nowe formuły dotarcia do odbiorców w zakresie budowania świadomości marki. Przykładem jest Tik-Tok: nadzwyczaj popularny w Stanach Zjednoczonych, ale w Polsce nadal niejako w cieniu innych, bardziej rozpoznawalnych platform społecznościowych.

Porównanie stanie się kluczowe

Niewątpliwie fundamentalnym trendem branży e-commerce w 2022 r. będzie możliwość porównania: ofert, cen, promocji, warunków. W zachowaniu użytkowników widać już skłonność do długiego analizowania danych – przedłużenia ścieżki zakupowej, większej świadomości handlowej. Przekłada się to na porównywanie cen, warunków zwrotów do sklepów czy warunków, na jakich można liczyć na dostawę towaru. Co ważne, będzie to dotyczyło nie tylko samego procesu zakupowego. Stanie się ważne też w kontekście logistyki. Zanim kupujący wypowie – lub napisze – komendę „zamów kuriera”, starannie sprawdzi, która firma np. zapewni najlepszą cenę danej usługi. W ten sposób wzrośnie znaczenie platform do składania zamówień takich jak np. KurJerzy.pl.

Niewątpliwie bardzo ważny stanie się czas dostawy towaru. Szybkość działania firmy kurierskiej będzie tu kluczowa. Firmy – nie mogąc już często rywalizować np. na poziomie marżowości – starają się skusić odbiorców nowymi doświadczeniami. Może być to np. dostawa towaru tego samego dnia czy bezproblemowy zwrot towaru do automatu.

Nowe formaty płatności w e-commerce

Sklepy internetowe w 2022 r. mogą spodziewać się tego, że klienci oczekiwać będą różnych wariantów odroczonych płatności. Wobec coraz większego znaczenia walut elektronicznych – należy pod tą formułą rozumieć również takie rozwiązania jak np. BLIK – wygrywać będą te marki, które zaproponują nowatorskie rozwiązania wyróżniające je na tle konkurencji. Może być to swoboda w zakresie doboru rat na poziomie 0 procent w trybie online lub bezpłatne dostawy kurierskie czy dłuższy czas na zwrot towaru.

mCommerce, czyli sklep w telefonie

Naturalnym trendem w roku 2022 będzie wzrost technologii mobilnej. Zakupy realizowane będą na telefonach, ale niekoniecznie już z poziomu przeglądarki internetowej. Coraz więcej stron działa w trybie PWA stając się niejako aplikacjami. Nie brak również takich, które z założenia przenoszą ruch na aplikacje, by lepiej korzystać z możliwości, jakie dają narzędzia do automatyzacji marketingu, systemy CRM czy inne systemy prosprzedażowe bazujące m.in. na analizie potrzeb klienta.

Większa świadomość konsumentów

Pewnym w 2022 r. można być również wzrostu świadomości handlowej konsumentów. Zdecydowanie lepiej poruszają się w środowisku internetowym niż jeszcze przed dekadą – widać tu wyraźną wymianę pokoleń, dla których płatności elektroniczne czy środowisko wirtualnych aukcji to coś w pełni naturalnego. Przekłada się to na mniejszą skuteczność akcji promocyjnych. Zdecydowanie trudniej będzie bowiem wprowadzić do świadomości odbiorców potrzebę zakupową czy kreować nowe produkty.

- Advertisment -

Jaworznicka szkoła muzyczna zaprasza na Dzień Otwarty

Jaworznicka Państwowa Szkoła Muzyczna I st. im. Grażyny Bacewicz zaprasza wszystkich kandydatów wraz z rodzicami na Dzień Otwarty. Wydarzenie odbędzie się we czwartek 25 kwietnia,...

Turniej Boccia na Hali MCKiS

Na hali Widowiskowo-Sportowej MCKiS w Jaworznie odbył się Integracyjny Turniej Boccia. Jego organizatorami byli Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym ,,Ratownik Górniczy”, SP nr 7 w...

Sobieski Górka – osiedle zapomniane

Mieszkańcy osiedla Sobieski Górka skarżą się na pakowanie w obrębie pętli autobusowej. A to nie jest jedyny problem tego miejsca. Osiedle Sobieski Górka to miejsce,...