„Nie ma i nigdy nie było projektu polskiego samochodu elektrycznego”. Wojciech Saługa nie pozostawia wątpliwości ws. Izery

7

W niedawnej rozmowie z Marcinem Zasadą w Radiu Piekary Wojciech Saługa wypowiedział się na temat stanu projektu Izera, które to samochody miały być produkowane w Jaworznie. Poseł nie pozostawia wątpliwości – projekt nigdy nie miał szansy na realizację.

„Nie ma i nigdy nie było projektu polskiego samochodu elektrycznego”

Saługa nie pozostawia wątpliwości w sprawie powstania samochodów Izery – takich wg. niego nie będzie, a faktyczny projekt nie istnieje.

– Po raz kolejny trzeba powiedzieć mieszkańcom Śląska, jak i kraju, że nie ma projektu polskiego samochodu elektrycznego i nigdy go nie było. Nie wyszedł poza fazę kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości. Mamy za to wycięty las, i nasze, naszych ministrów zobowiązanie, żeby ta ofiara nie poszła na marne, i żeby ten teren został zagospodarowany, powstały tam fabryki i były miejsca pracy.

Jaworznicki poseł zapowiada również kontrole w spółce odpowiedzialnej za Izerę:

– Po drugie, istnieje spółka, która do tej pory przejadła pół miliarda zł, nie wiemy dokładnie na co. Potrzebny będzie audyt, kontrola wydatków i zobaczenie, gdzie dzisiaj jesteśmy.

Wg Saługi, projekt Izera był od początku jedynie narzędziem mającym służyć do wygrywania kolejnych wyborów przez PiS:

– Projekt był obietnicą Prawa i Sprawiedliwości, próbowali na tym wygrywać wybory. Już w tym roku miało być milion samochodów elektrycznych. Co ciekawe, prezydent Silbert, popierany przez Prawo i Sprawiedliwość, wielki zwolennik premiera Morawieckiego, dalej na mrzonce Izery próbuje wygrywać wybory w Jaworznie – wyjaśnia poseł.

Czy rząd przygotowuje się do zakończenia projektu Izera?

Zapytany o potencjalne zakończenie projektu Izera, poseł Saługa po raz kolejny podkreślił, że na dobrą sprawę taki nigdy nie istniał:

– Nie ma projektu Izera, to w tej formie nie powstanie. Nie będzie polskiego elektrycznego samochodu. Być może będzie jakaś inna fabryka, być może będzie to fabryka chińskich samochodów.

Co dalej z Izerą?

Jak wspomniał Saługa, jedną z opcji jest wybudowanie fabryki chińskich samochodów na terenie, gdzie miała powstać fabryka Izery. Podkreślił jednak, że najpierw zostanie sprawdzone, czym do tej pory zajmowała się spółka odpowiedzialna za polski samochód elektryczny – bo tego na dobrą sprawę nie wiadomo:

– Pozwólmy działać ministrom, ministrowi aktywów państwowych, pozwólmy działać osobom, które mają się tym projektem zająć. Musimy najpierw zobaczyć, czym w ogóle jest ta spółka, na co poszło pół miliarda złotych, ale jeżeli jest chiński inwestor, to warto z nim rozmawiać – mówił poseł.

 

 

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=MGokIT07HpE&t=659s

Czy Izera może być opłacalna? Odpowiada prezes Toyota Central Europe

- REKLAMA -


Zewnętrzne linki

7 KOMENTARZE

    • Standardowe brednie Siwego ze „smaczkami” Adolf i IV rzesza mocodawcy itp brednie
      Sensu w tym jak zawsze brak bo akurat Niemcy nie mają wielkich osiągnięć w sprzedaży elektrycznych samochodów. To Tesla i Chińskie firmy są tu potęgą. A link pokazuje zainteresowanie Chińczyków współfinansowaniem fabryki ich samochodów nie Izery.

  1. MARny ty jak zwyle pogubiony jak dziecko we mgle, nic nie kumasz .Gigafactory Berlin-Brandenburg jest pierwszym zakładem produkcyjnym Tesli w Europie, a przy tym najbardziej zaawansowaną, ekologiczną i wydajną fabryką. Planowana do ukończenia w tym roku, będzie produkować setki tysięcy pojazdów Model Y i miliony ogniw akumulatorow. Po co Niemcom w Polsce chiński/polski konkurent. Od tego jest Generalny Gubernator by dbał o ich interesy. Po co nam Izera jak możemy kupić elektryka produkowanego w niemieckich fabrykach.
    MARny nie ma znaczenia czy w Jaworznie będą produkowane polskie ,chińskie czy mongolskie elektryki istotą jest by nic nie powstało. ,analogicznie z CPK ,atomem czy portem w Świnoujściu. , Intelem itd. Für Deutschland .

    • Dobrze że Siwy jesteś tak dobrze poinformowany i łaskawie podzieliłeś się wiedzą z partyjnej propagandy.
      Szkoda że nie potrafisz wyjaśnić dlaczego przez osiem lat patrioci pisowcy zarabiali ciężkie pieniądze we wszystkich tych „narodowych” projektach ale w ŻADNYM nie wyszli poza wizje, obietnice i np wciąż przekładane terminy uruchomienia produkcji Izery. W tym czasie Turcja wybudowała lotnisko i działająca fabrykę aut elektrycznych – widać tam celem było wybudowanie a nie budowanie i golenie kasy. Wystarczyło nie kraść – tak to było ??

  2. Patrzcie państwo MARnemu imponuje autokrata Erdogan., który nie musi się liczyć z dyktatem lewaków z Unii i może budować co chce i z kim chce.
    Ale skoro uważasz że nieudacznicy z PIS nic nie wybudowali to teraz do władzy doszli fachowcy i rozumiem iż śladem Erdogana szybko wszystko wybudują . Już są tego symptomy w zapowiedziach Generalnego Gubernatora Adolfa Tuska . NP powołanie Laska na szefa CPK to tak jakby do budowy domu zatrudnić firmę. Rząd fajnopolaków zablokuje wszelkie niewygodne dla Niemiec inwestycje a takie gamonie jak ty będą im przyklaskiwać
    rozbiórkową .

  3. Siwy znów czytasz to czego nie ma, nic o imponowaniu nie napisałem.
    Co ma „dyktat lewaków z Unii” do budowy np Izery? Liczę krynico wiedzy że rozwiniesz ten temat, i opowiesz jak to lewacka unia rzucała kłody pod nogi wizualizacjom Izery. Jak Unia może blokować budowę fabryki? Co propaganda odpowiada na takie pytanie?

    „powołanie Laska na szefa CPK to tak jakby do budowy domu zatrudnić firmę” – czyli dla Ciebie to coś nienormalnego że do budowy wynajmuje się firmę?

    Które to są „wszelkie niewygodne dla Niemiec inwestycje ” to te narodowo patriotyczne doje krowy towarzyszy z PiSu czy coś poza tym? Izera była wg ciebie niewygodna dla Niemiec? Ciekawe. Opowiesz coś więcej?