Reklama

6 najczęstszych błędów, przez które klienci opuszczają Twoją stronę www

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
13/07/2022 16:43
Strona internetowa, która stanowi wizytówkę naszego biznesu, w dzisiejszych czasach możemy traktować jak klucz do zdobycia tak istotnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Z drugiej strony, to właśnie zaniedbana strona internetowa, zawierająca w swojej strukturze błędy odstraszy potencjalnych klientów nawet wtedy, gdy jakość produktów i usług będzie bez zarzutu. Jakie błędy sprawiają, że klienci opuszczą naszą stronę w ciągu kilku minut?

Brak responsywności strony na urządzeniach mobilnych


Zacznijmy od pierwszego błędu, który wraz z popularyzacją wykorzystywania urządzeń mobilnych zyskał na swojej powszechności. Mówimy tutaj oczywiście o słabej responsywności strony na urządzeniach innych niż laptop bądź komputer. 

Badania zachowań użytkowników jasno wskazują, że w ciągu kilku najbliższych lat to właśnie smartfony będą urządzeniem najczęściej wykorzystywanym do robienia zakupów, śledzenia ulubionych stron czy aktualizowania social mediów. Co więcej, już teraz odpowiednie podejście do obszaru responsywności strony jest premiowane przez algorytmy Google, dzięki czemu nasza strona szybciej zyska na popularności. Jak sprawdzić, czy nasza strona jest responsywna? Najlepszym rozwiązaniem jest audyt SEO, który jasno wskaże, jak nasza witryna odbierana jest przez różne urządzenia mobilne.

Skomplikowany proces rejestracji i złożenia zamówienia


Kolejny punkt na niechlubnej liście błędów ograniczających nasz potencjał sprzedażowy dotyka bezpośrednio obszaru User Experience, również analizowany przez darmowy audyt seo online. Zakupy w sieci to prawdziwa przyjemność, która niesie za sobą wiele zalet. Przyzwyczailiśmy się do częstego robienia zakupów online tak bardzo, że obecnie jeden mały szkopuł może sprawić, że szybko tracimy zaufanie do jednego sklepu, i złożymy to samo zamówienie w innym. Mowa tutaj o skomplikowanym procesie rejestracji oraz dodatkowych polach, które należy wypełnić przy składaniu zamówienia.

Co zrobić, by klienci nie porzucali koszyków? Skrócić proces realizacji transakcji do niezbędnego minimum. Czy zakupy w naszym sklepie online muszą wiązać się z rejestracją klienta? Jeśli tak, to powinniśmy jak najszybciej to zmienić. Taka mała zmiana wywrze ogromny wpływ na redukcję porzuconych koszyków.

Chaotyczna nawigacja strony internetowej


Nawigacja strony internetowej powinna być tak prosta, że przeciętny użytkownik już po 7 sekundach powinien doskonale wiedzieć, co należy kliknąć, by znaleźć pożądaną informację. Czy w praktyce tak wygląda każda strona internetowa? Niestety nie.

Jeśli nie mamy pomysłu na to, jak uprościć naszą stronę, warto skorzystać z usługi, jaką jest analiza strony www, gdzie eksperci doświadczeni w obszarze UX doradzą nam, które elementy naszej strony nie są tak naprawdę potrzebne, z punktu widzenia użytkownika.

Wyskakujące okienka zachęcające do skorzystania z oferty


Otwieramy stronę internetową i już po dwóch sekundach jesteśmy atakowani przez następujące po sobie pop-upy, zachęcające do subskrypcji strony, do skorzystania z najnowszej oferty, do odebrania zniżki. Czy naprawdę ktoś jeszcze myśli, że użytkownicy naprawdę czytają te pop-upy?

Każdy z nas, odruchowo widząc takie powiadomienie, szuka tylko przycisku zamykającego okno. Wielu klientów jednak coraz częściej wybiera alternatywę w postaci całkowitego wyjścia ze strony. Chcemy zachęcić klienta do zakupów? Zróbmy to poprzez atrakcyjny content czy ciekawą szatę graficzną. Na pewno denerwujące pop-upy nie są drogą do osiągnięcia sukcesu.

Brak odpowiednich zabezpieczeń strony


Przejdźmy teraz do bardziej technicznych obszarów naszej strony, które także mogą zniechęcić bardziej świadomych użytkowników. A możemy być pewni, że wiele takich osób odwiedza naszą witrynę. Mowa tu o niedostatecznych mechanizmach zabezpieczających klientów przed potencjalnymi atakami.

Największy grzech związany z bezpieczeństwem strony? Brak zadbania o certyfikat SSL. Co więcej, z całą pewnością możemy stwierdzić, że brak tego zabezpieczenia w praktyce dyskwalifikuje naszą stronę czy e-sklep z wyścigu o uwagę klienta. Dlaczego? Ze względu na automatyczne ostrzeżenie, które zostanie wyświetlone użytkownikowi przy uruchamianiu naszej strony. Wielu użytkowników automatycznie zareaguje, przerywając połączenie z naszą stroną.

Zła optymalizacja techniczna strony internetowej


Ostatnim z najpoważniejszych błędów jest niedopracowana pod względem technicznym strona, która długo się ładuje, przerywa połączenie czy w skrajnych przypadkach paraliżuje całą przeglądarkę. Źródłem tych problemów jest źle zoptymalizowany kod strony, który być może nie współdziała odpowiednio z przeglądarką, a być może zawiera luki i błędy.

To jednak, że prowadzimy sklep internetowy, nie musi oznaczać, że znamy się na technicznych aspektach związanych z kodem źródłowym witryny. Dlatego też, bez względu na to, czy uruchamiamy całkowicie domenę, czy też przejmujemy ją po kimś innym, dobrą praktyką jest wykonanie audytu seo strony w celu identyfikacji wszelkich słabych stron witryny. Co da nam taki audyt seo? Przede wszystkim satysfakcję klientów, ale także odpowiednią reakcją algorytmów Google, od których bezpośrednio zależy, jak wysoko w rankingu znajdzie się nasza strona.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do