Reklama

Bezpieczne ferie 2024 w woj. śląskim

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
13/02/2024 21:21
W okresie od 26 stycznia do 11 lutego przeprowadzono akcję "Bezpieczne ferie 2024", mającą na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach w naszym regionie. W ramach tej inicjatywy, obserwowano poprawę bezpieczeństwa w porównaniu do poprzedniego roku, z mniejszą liczbą wypadków, rannych i śmiertelnych ofiar. Jednakże, odnotowano wzrost liczby kolizji.
Ponad 8000 funkcjonariuszy policji drogowej zaangażowało się w te działania, skupiając się na eliminacji nietrzeźwych kierowców i tych, którzy niebezpiecznie zachowywali się na drodze. Szczególną uwagę zwracano na bezpieczeństwo grup dzieci i młodzieży podróżujących na zimowiska.

Analiza danych z ferii zimowych 2024 wskazuje, że w naszym województwie było bezpieczniej niż w roku 2023. Liczba wypadków zmniejszyła się z 68 do 63, a liczba rannych spadła z 73 do 63. Liczba śmiertelnych ofiar wypadków drogowych zmalała z 8 do 5, przy czym wśród nich było 2 pieszych, 2 kierowców i 1 pasażer.

Mimo to, wzrosła liczba kolizji drogowych z 1935 do 2596. Policjanci zatrzymali również 257 kierowców pod wpływem alkoholu, w tym 137 w stanie nietrzeźwości i 120 po spożyciu alkoholu, oraz 60 rowerzystów, z czego 45 było nietrzeźwych.

W czasie trwania akcji odnotowano 21452 wykroczenia drogowe, z których niemal 13000 dotyczyło przekroczenia prędkości. Policja zatrzymała również ponad 1500 dowodów rejestracyjnych i 258 praw jazdy, w tym 50 za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h w terenie zabudowanym.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do