
Dobrze urządzone biuro to połowa sukcesu – ciężko się pracuje gdy dookoła panuje bałagan. Prawidłową organizację przestrzeni uzyskamy gdy dobrze zaprojektujemy biuro pod nasze indywidualne potrzeby. Na pewno ułatwi to utrzymanie porządku i nasz komfort pracy. Niestety zwykłe umeblowanie nie zawsze nam to umożliwiają, dlatego dobrze jest zainwestować w funkcjonalne i ergonomiczne meble biurowe. Podpowiadamy jak wybrać te najlepsze.
Niezależnie o typu prowadzonej działalności, w każdym biurze potrzebne jest biurko (lub biurka), krzesła lub fotele obrotowe i szafy lub półki na dokumenty. Dobrym rozwiązaniem jest zakup mebli biurowych w zestawi, pomoże to stworzyć harmonijną i spójną aranżację. Eksperci zgodni są też w temacie kolorystki, najefektywniej pracuje się gdy otaczają nas jasne barwy – świetnie sprawdzi się beż, écru, biel, szarość oraz pastelowe kolory. Jeśli chodzi o materiał, najlepiej postawić na drewno, szkło i metal.
Planując urządzenie większego gabinetu możemy pokusić się o stworzenie dodatkowej strefy wypoczynkowej. Wystarczy dokupić wygoda sofę lub leżankę, fotel i niewielki stolik kawowy. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie jeśli przyjmujemy dużo klientów lub gości. Dodatkowo w trakcie pracy dobrze jest zmienić chociaż na chwilę pozycje, w szczególności gdy musimy być kreatywni lub myślimy jak rozwiązać jakiś problem. Ciekawym rozwiązaniem jest urządzenie gabinetu lub biura z wykorzystaniem mebli modułowych. Pozwoli to zachować spójny styl w całym pomieszczeniu.
Żadne biuro, gabinet lub miejsce pracy nie obejdzie się bez biurka i krzesła pracowniczego. To dwa meble od których zależy nasz komfort pracy oraz zdrowie. Wyposażając biuro oczywiście należy kierować się własnym stylem, gustem oraz poczuciem estetyki, jednak przede wszystkim należy zwrócić uwagę na jego ergonomię i funkcjonalność. Tyczy się to głównie biurek i foteli ponieważ to one powinny przede wszystkim posiadać te cechy.
Po pierwsze powinniśmy zastanowić się nad wielkością biurka. Jeżeli pracujemy tylko przy użyciu laptopa wystarczy nam niewielkie lub średniej wielkości biurko. Jednak gdy nasza praca wymaga ręcznych zapisków, przeglądania dokumentów lub innych czynności które wymagają większego blatu, powinniśmy postawić na masywniejszy mebel. W takim przypadku sprawdzą się również biurka ułożone w literę „L”. Jeżeli potrzebujemy dużo blatu, a nie mamy do dyspozycji wystarczającej powierzchni biura, pamiętajmy, że przestrzeń pod biurkiem można wykorzystać do przechowywania np. dokumentów i sprzętów biurowych.
Ergonomia to bardzo ważna cecha mebli biurowych. Żeby codzienna praca przy biurku nie była nadto męcząca, warto pamiętać o kilku regułach. Blat biurka powinien znajdować się na wysokości 70-90 cm od ziemi. Dla naszych pleców najzdrowiej będzie, jeśli biurko będzie wyposażone w wysuwaną półkę na klawiaturę i mysz, znajdującą się niżej niż od blatu o ok. 10 cm. Pamiętajmy również o żelowych podkładkach, na których można oprzeć nadgarstki podczas korzystania z komputera – na pewno poprawi to komfort pracy
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie