
Drugi etap budowy Drogi Współpracy Regionalnej prawdopodobnie niedługo ruszy, gdyż Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg na realizację wielowariantowej koncepcji. Droga planowo ma połączyć węzeł Jeleń na autostradzie A4 z drogą wojewódzką nr 933.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji realizacji drugiego etapu Drogi Współpracy Regionalnej, który obejmuje połączenie węzła Jeleń na autostradzie A4 z drogą wojewódzką nr 933. Dla mieszkańców Jaworzna, a szczególnie dzielnicy Jeleń, to niezwykle istotna inwestycja, ponieważ nowa trasa ma na celu usprawnienie ruchu i zmniejszenie uciążliwości wynikających z obecnego natężenia pojazdów, zwłaszcza tranzytowych.
Droga Współpracy Regionalnej nie stanowi na chwilę obecną jednolitego odcinka. Północna część tej trasy, czyli droga wojewódzka nr 903, została wybudowana ponad dekadę temu i łączy drogę krajową nr 79 z węzłem Jeleń na autostradzie A4, znajdując się w całości na terenie Jaworzna. Jest to ważny fragment infrastruktury drogowej, który jednak pozostaje odcięty od południowego odcinka, drogi wojewódzkiej nr 933. Ten fragment, oddany do użytku w 2018 roku, łączy Oświęcim z miejscowością Bobrek.
Realizacja drugiego etapu ma na celu połączenie tych dwóch dróg, co w efekcie pozwoli na odciążenie takich miejscowości jak Chełmek i Libiąż, które obecnie borykają się z problemem wysokiego natężenia ruchu tranzytowego. Po ukończeniu inwestycji nowa droga umożliwi również szybki dojazd do autostrady A4, co jest istotnym udogodnieniem dla całego regionu.
Perspektywa realizacji drugiego etapu Drogi Współpracy Regionalnej nie jest jeszcze bliska. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie dopiero co ogłosił przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji, która obejmuje również uzyskanie niezbędnej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Prace przygotowawcze do budowy mogły się rozpocząć dzięki współpracy samorządów województwa małopolskiego oraz powiatu oświęcimskiego, miast Jaworzno i Oświęcim oraz gmin Chełmek i Libiąż. To te jednostki zdecydowały się na wspólne pokrycie kosztów opracowania dokumentacji. Z projektu wycofał się natomiast powiat chrzanowski, którego władze optowały za innym przebiegiem trasy, nieakceptowalnym dla pozostałych uczestników.
Zamówienie, na które ogłoszono przetarg, powinno zostać zrealizowane w ciągu dwóch lat od momentu podpisania umowy z wybranym wykonawcą. Kryterium, które będzie decydować o wyborze najlepszej oferty, to głównie cena, stanowiąca aż 60% oceny. Dodatkowo uwzględnione zostaną kryteria jakościowe, takie jak doświadczenie projektantów branży drogowej (20%), mostowej (10%) oraz doświadczenie osoby odpowiedzialnej za raport oceny oddziaływania na środowisko (10%). Potencjalni wykonawcy mogą składać swoje oferty do 29 października bieżącego roku do godziny 10:00, a ich otwarcie nastąpi godzinę później.
Według szacunków, całkowity koszt realizacji drugiego etapu Drogi Współpracy Regionalnej wyniesie około 252 milionów złotych, jak podano w grudniu 2023 roku.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie