Reklama

IX wytycznych stosowanych podczas optymalizacji stron internetowych

AWAP
07/03/2018 07:40

Optymalizacja stron internetowych poprzedza trudny proces zdobywania przez serwis wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest niezbędnym elementem batalii i krokiem wstępnym do dalszych działań. Zaczyna się ją wprowadzać w życie po wykonaniu audytu, który ujawnia niedociągnięcia często w wielu sferach istnienia strony.


I. Architektura strony
Zaplanowanie budowy witryny ułatwia późniejsze korzystanie z jej zasobów. Warto zadbać o standardy UI i UX. Strona powinna być przyjazna dla użytkownika i wyszukiwarek. Nigdy, tylko dla jednej grupy. Zadbajmy, aby strona była wyświetlana na wielu urządzeniach: komputery, tablety, telefony i telewizory.

II. Przyjazne adresy URL
Często używa się w stosunku do adresów internetowych epitetu przyjazny.
Co to znaczy?
Nad wyraz często można „podziwiać” adresy złożone z ciągu przypadkowych znaków przypominające groźne tasiemce przykład - nazwastrony/?7261kdhd. Przyjazne adresy powinny być złożone ze słów kojarzących się z treścią - nazwastrony/ tworzenie-stron-internetowych, nazwastrony/kontakt itp.

III. Linki wewnętrzne
Dzięki umiejętnemu zaplanowaniu i realizacji komunikacji wewnętrznej można wpłynąć na ruch w obrębie witryny, co przełoży się na wyniki wyszukiwania. Linki wewnętrzne to odnośniki między artykułami na naszej stronie. Przy tworzeniu założenia schematu dobrze jest wykonać rysunek w formie grafu. W tej fazie projektowania na papierze mogą ujawnić się niedociągnięcia w postaci braku logiki planowanych połączeń. Warto zaplanować niewielką nadmiarowość linków prowadzących do jednego miejsca z kilku lokalizacji na tej samej stronie. Pamiętajmy, aby linkować mniejsze artykuły do głównego zagadnienia np. atrakcje turystyczne Warszawy linkujemy do artykułu ogólnego o Warszawie.

IV. Słowa kluczowe
W optymalizacji pod większość wyszukiwarek ważna jest orientacja na słowa kluczowe w linkowaniu wewnętrznym. Słowa i frazy kluczowe powinny być zawarte w kotwicach linków. Należy unikać grafiki w anchor. Także tytuł linka powinien zawierać słowo kluczowe. Kotwice typu „read more”, „czytaj”, „idź dalej” powinny być jak najrzadziej stosowane.

V. Optymalizacja w zgodzie z keywords
Słowo kluczowe powinno się pojawić kilkakrotnie na stronie, której dotyczy. Powinno być widoczne w hierarchii znaczników, począwszy od

, aż do

(oczywiście nie wszystkie muszą być użyte na jednej stronie). Treść każdej podstrony powinna być w optymalnym stopniu nasycona słowami kluczowymi użytymi w podstawowej formie (stosowanej przez użytkowników podczas wyszukiwania w przeglądarce) i ich odmianie zgodnie z zasadami stosowanego języka. Od tej zasady są jednak odstępstwa. Często internauci używają i powielają wpisy z błędami tzw. literówkami. Warto takich form używać w pozycjonowaniu, bo ich użycie jest nagminne.

VI. Naganny proceder – duplikacja
Dotyczy powielania treści w obrębie serwisu i kopiowania tekstów, będących częścią innych serwisów. Teksty na stronie muszą być niepowtarzalne, czyli unikalne. Teksty polecam zamawiać, korzystając z usług copywritera z doświadczeniem. Duplikacja treści w obrębie naszej strony lub różnych stron naraża nas na obniżenie pozycji strony w Google przez algorytm Panda.

VII. Kanibalizacja w użyciu słów kluczowych.
Dzieje się tak wtedy, gdy jedno słowo użyte jest do pozycjonowania kilku podstron w serwisie. Wtedy przeglądarka losowo wybiera stronę, którą wyświetli w wynikach wyszukiwania. Może się zdarzyć, że wyświetlona zostanie podstrona niekoniecznie najważniejsza, która w zamyśle projektanta nie była brana pod uwagę. Destabilizuje to wyniki wyszukiwania, powodując ich wahania. Tworząc kilka artykułów o atrakcjach turystycznych Warszawy, warto połączyć je linkami wewnętrznymi, aby algorytm rozumiał, który artykuł jest głównym, a który mniej ważnym. W ten sposób unikniemy kanibalizacji słów kluczowych.

VIII. Szybkość ładowania strony
Jest czynnikiem opiniotwórczym i jest podawana w niezliczonych raportach dotyczących funkcjonalności serwisu. Istnieje wiele narzędzi do testowania tego parametru. W raporcie z testu można otrzymać dodatkowo wskazówki, które mogą pomóc w modernizacji strony. Szybkość ładowania od niedawna jest czynnikiem pozycjonującym. Warto optymalizować stronę, przede wszystkim, aby użytkownik nie musiał czekać w nieskończoność. Darmowym narzędziem do oceny szybkości ładowania strony www jest Gtmetrix.

IX. Wersja mobilna
Kwestia, która w ostatnim czasie nabiera znaczenia, jest posiadanie przez serwis odpowiednika dla urządzeń mobilnych. Tendencja się umacnia, ponieważ coraz więcej zapytań do wyszukiwarek pochodzi z przenośnego sprzętu. Google opracowało nowy indeks promujący serwisy mające swoje odpowiedniki mobilne.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do