Reklama

Jak przygotować materiały wizualne firmy do druku?

AWAP
30/10/2014 05:50
Firmy budują swój wizerunek na rynku, w świadomości docelowych i potencjalnych klientów oraz wszystkich partnerów biznesowych, na podstawie wielu elementów, które można określić pod wspólnym pojęciem - identyfikacja wizualna firmy. Elementy te to między innymi symbole, logotypy, krój czcionki wykorzystywany w materiałach firmowych, wizytówki, broszury, katalogi, plakaty, billboardy, kalendarze czy teczki i papier pocztowy. Materiały drukowane na potrzeby prowadzenia szeroko rozumianych działań marketingowych przez przedsiębiorstwo powinny być spójne z identyfikacją wizualną firmy. Ważne jest odpowiednie przygotowanie poszczególnych dokumentów do wydruku, zwłaszcza, jeśli wydruk przedsiębiorca zamawia w drukarni cyfrowej, przyjmującej zamówienia w trybie online. Trzeba właściwie przygotować pliki do druku, żeby zostały one wydrukowane w pożądany sposób i nie wymagały poprawek.

Zasady stosowane przez drukarnie cyfrowe


Przedsiębiorcy coraz częściej zlecają wydruk materiałów reklamowych i innych, drukarniom cyfrowym, które przyjmują zamówienia w trybie online i mogą zaproponować lepszą wycenę usług niż drukarnie tradycyjne. Niemniej, trzeba liczyć się z tym, że pliki przeznaczone do druku należy przygotować zgodnie z wytycznymi drukarni, a każda drukarnia może mieć inne zasady przyjmowania plików od klientów. Bardzo często można spotkać się z sytuacją, w której pliki do drukarni wgrywa się przez udostępnionego klientom "menadżera plików", dostępnego na stronie internetowej drukarni podczas składania zamówienia, po zarejestrowaniu się użytkownika w systemie. Drukarnie wskazują też typy plików, jakie są przyjmowane do druku. Mogą to być m.in. pliki: „PDF, TIF, JPG, CDR, spakowane RAR, ZIP. Niemniej, pliki najlepiej przesyłać w formacie PDF” (cyt.: http://www.polishdruk.pl/. Drukarnie zastrzegają sobie, że nie ponoszą odpowiedzialności za błędnie przygotowane pliki, niezgodne z przedstawioną klientowi specyfikacją. Dlaczego najlepiej w formacie PDF? Drukarnie cyfrowe zalecają swoim klientom, aby przesyłać pliki do wydruku w formacie PDF, gdzie wszystkie czcionki wykorzystane w dokumencie zostały zamienione na krzywe, a obraz zapisany jest w powszechnie wykorzystywanej kolorystyce CMYK. Format PDF jest uniwersalny, nie podlega zmianom nawet przy korzystaniu z różnych wersji programu. Przygotowując pliki do wydruku należy pamiętać o spadach - po około 3mm z każdej strony oraz o tworzenie ich w rozdzielczości 300 dpi.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do