Reklama

Jak stworzyć spójny system identyfikacji wizualnej firmy?

AWAP
16/05/2016 06:00
Każda firma, która dopiero pojawia się na rynku, musi zatroszczyć się o swój wizerunek. Początkowo jest ona nikomu nieznana, a zatem nierozpoznawalna. Warto zatem zbudować wizerunek, który nie tylko wywoła dobre, pozytywne skojarzenia, ale i pozwoli wyróżnić markę na tle konkurencji. Kolejno konieczne będzie odpowiednie wypromowanie tego wizerunku – tylko wtedy będzie miał szansę faktycznie zaistnieć w świadomości konsumentów.

Na początek – dobra strategia


Wszelkie działania zacząć należy od stworzenia spójnej strategii – zarówno tej dotyczącej samego wizerunku, jak i jego promocji. Zaprojektuj własny system identyfikacji wizualnej i uwzględnij w nim najważniejsze elementy. Niech będzie czytelny i zrozumiały, ale i indywidualny, zapadający w pamięć. Pamiętaj, że wszystko musi tutaj do siebie pasować oraz łączyć się ze sobą.

Podstawowe elementy identyfikacji wizualnej


Na początek stwórz nazwę nawiązującą do działalności firmy oraz zaprojektuj logo, które najlepiej odzwierciedli jej charakter, a przy tym będzie charakterystyczne i łatwo zapamiętywalne. Kolejny element to kolorystyka. Dopasuj ją do działalności firmy oraz konsekwentnie stosuj we wszystkich elementach systemu identyfikacji wizualnej. Charakterystyczne dla marki kolory znajdą się na drukach firmowych, materiałach reklamowych, środkach transportu, ubiorze pracowników czy w wystroju wnętrz. Kolor wyróżni firmę, określi jej charakter, a wkrótce zacznie też wywoływać silne skojarzenia z marką.

Istotna będzie także typografia firmowa – ta również powinna być zgodna z charakterem marki, stosowana w swojej oryginalnej formie wszędzie tam, gdzie wymagane jest użycie tekstowego przekazu reklamowego czy też jakiegokolwiek innego komunikatu.

W ten sposób stworzysz podstawy księgi identyfikacji wizualnej firmy. Oprócz wskazanych wcześniej elementów, znajdą się w niej także druki firmowe – papier firmowy, koperty firmowe, kartki do zapisów, dokumenty handlowe, rachunki i faktury. Niech elementy promocyjne będą przede wszystkim spójne, ale i wykonane z wysokiej jakości materiałów – pamiętaj, że one również są wizytówką Twojej działalności. Sprawdź, gdzie dostaniesz takie materiały – http://www.polishdruk.pl/

Pozostałe elementy identyfikacyjne


Zadbaj także o charakterystyczny ubiór pracowników oraz oznakowanie środków transportu. W przypadku uczestnictwa w targach branżowych, zatroszcz się o odpowiedni wystrój stoisk targowych. Wykorzystaj też firmowe gadżety– takie eventy to świetna okazja, by wypromować Twoją firmę, właśnie rozdając upominki reklamowe.

Dlaczego identyfikacja firmy jest tak ważna?


Umiejętnie zaprojektowana identyfikacja wizualna, zgodna z firmą, to niemal klucz do budowania pozytywnego wizerunku oraz satysfakcjonujących relacji. Dopracowane, spójne elementy systemu identyfikacji tworzą wizerunek firmy, który w oczach odbiorców jest profesjonalna oraz godna zaufania. Jeśli wizerunek firmy jest również charakterystyczny, firmie łatwiej pozostać w pamięci konsumentów, a tym samym być łatwo rozpoznawalną.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do