Reklama

Pieniądze pewne jak w banku

AWAP
11/01/2016 10:11
Cztery pokolenia o finansach - AKCJA EDUKACYJNA Banku Zachodniego WBK

Prawie 90 proc. Polaków korzysta z usług bankowych. Chętnie też posługują się kartami płatniczymi. – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Banku Zachodniego WBK.


Najwierniejsi klienci banków to pokolenie 21-50 lat. Młodsi z respondentów (16-20 lat) oraz najstarsi (51 – 70 lat) korzystają z usług bankowych rzadziej.

Używanie kart płatniczych deklaruje blisko 80 proc. respondentów. Sporą grupę (77 proc. ) stanowią osoby korzystające z bankowości elektronicznej.

Wyzwaniem pozostaje jednak bankowość mobilna. Na razie jest domeną głównie osób młodych.

Najstarsze pokolenie Polaków jest najmniej zaangażowane we wszystkie te oferty. Rezygnacja z gotówki wydaje się rozwiązaniem, do którego seniorzy podchodzą z rezerwą. Połowa z nich nie jest na to gotowa. Tylko co dziesiąty Polak nie ma z tym problemu.

Wśród instytucji finansowych największym zaufaniem czterech grup wiekowych Polaków ankietowanych w badaniu przeprowadzonym dla Banku Zachodniego WBK, cieszy się Narodowy Bank Polski oraz Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji. Banki i NIK znajdują się na trzeciej pozycji w rankingu zaufania. I nie ma w podejściu do tego tematu znaczących różnic pokoleniowych.

Z usług bankowych najchętniej korzystają osoby w wieku 36 – 50 lat. Ich wiedza na temat finansów, doświadczenie i rekomendacje dotyczące zaufanych partnerów, niewątpliwie odgrywają kluczową rolę w wyborze bezpiecznych rozwiązań przez młodsze pokolenia, bo rozmowy o finansach toczą się głównie w gronie najbliższych (rodziny i znajomych).

Inicjator badań międzypokoleniowej wiedzy o finansach – BZ WBK, w rankingu liderów usług bankowych wśród czterech pokoleń badanych zajmuje 3-4 miejsce za mBankiem, PKO BP, ING Bankiem Śląskim.

Źródło:

Pokolenia o finansach. W poszukiwaniu różnic i podobieństw, czyli przynależność pokoleniowa Polaków determinuje postawy wobec finansów”. Badanie przeprowadzone na zlecenie Banku Zachodniego WBK na 1017 osobowej grupie respondentów w wieku 16 – 70 lat, obejmującej cztery pokolenia (16 – 20 lat, 21 – 35 lat, 36 – 50 lat i 51 – 70 lat)

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do