
Rozpoczyna się remont autostrady A4 na odcinku Kraków-Katowice. Prace zostaną podzielone na dwa etapy i obejmą odcinek Balice-Rudno w kierunku Katowic oraz odcinek na wysokości Mysłowic w kierunku Krakowa.
W sobotę, 1 marca rozpocznie się remont autostrady A4 na odcinku Kraków-Katowice. Pierwszy etap prac obejmie wymianę nawierzchni na jezdni w kierunku Katowic. Jak informuje Stalexport, jeden z pasów ruchu zostanie wyłączony z ruchu.
Utrudnienia czekają kierowców na trasie pomiędzy bramkami w Balicach a węzłem Rudno – od 384. do 388. kilometra autostrady w kierunku Katowic. Już teraz prowadzone są tam nocne prace przygotowawcze, które potrwają do momentu rozpoczęcia remontu. W godzinach od 19:00 do godzin porannych kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami. Mogą występować tymczasowe zwężenia do jednego pasa ruchu na jezdni w stronę Krakowa.
Prace prowadzone będą bez większego wpływu na przepustowość trasy, z utrzymaniem dwóch pasów ruchu w obu kierunkach jazdy – zapewnia Daniel Gryt, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska.
W kolejnym tygodniu rozpocznie się wymiana nawierzchni na wysokość Mysłowic i zjazdu na Jaworzno. Prace obejmą odcinek od węzła Mysłowice do bramek Mysłowice-Brzęczkowice w kierunku Krakowa. Jest to dokładnie między 348. a 352. kilometrem. Prace przygotowawcze rozpoczną się w niedzielę, 2 marca, ale już teraz można tam zauważyć nowe znaki. Według planów spółki prace remontowe na tym odcinku potrwają do wakacji. Wszystko zależy też od warunków pogodowych.
Stalexport Autostrada Małopolska chciałaby rozbudować autostradę A4 o trzeci pas ruchu, co ma być odpowiedzią na stale rosnące natężenie ruchu. Codziennie przez ten odcinek przejeżdża około 50 tysięcy pojazdów. Spółka podkreśla jednak, że brak tej inwestycji w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych może znacząco opóźnić jej realizację.
Jeżeli strona publiczna nie dokona korekty Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.), to nowy pas pojawi się dopiero w kolejnej dekadzie. Jesteśmy w stanie znacząco przyspieszyć ten proces – mówi rzecznik prasowy Stalexportu.
Firma deklaruje, że jest gotowa do współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, aby skrócić ten czas na realizacje nawet o 48 miesięcy.
W latach 2023-2024 Stalexport podpisał umowy na realizację prac remontowych oraz inwestycyjnych, których łączna wartość to około 540 miliony zł. Do 2027 roku zamierza przeznaczyć na modernizację, w tym na wymianę nawierzchni, ponad 400 miliony zł.
Jak przekazuje rzecznik prasowy spółki, aby utrzymać jakości infrastruktury, wiąże się to z koniecznością podniesienia opłat za przejazd. Od 1 kwietnia przejazd autostradą A4 na tym odcinku zdrożeje. Dla kierowców samochodów osobowych cena wzrasta z 16 zł na 17 zł.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
A kiedy tam nie było remontu!!!!! Od samego początku jak otworzyli odcinek Katowice Kraków coś remontują jak nie jedną to drugą stronę . Złodzieje za co im płacić?! Szybciej jedzie się 79 do Krakowa niż tą jebaną niby autostradą.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
oj żebyś się nie zdziwił... jak WASZ "ryży " kłamca, manipulant, bożyszcze tłumów przedłuży im umowę ... i będą zarządcą przez zasiedzenie a plac budowy będzie cały czas...
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Znając życie to peło przedłuży im koncesję! Od kiedy ta firma jest we władaniu to z tych remontów powstała by droga Warszawa Ateny.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ja tamtędy nie jeżdżę więc mnie to nie dotyczy. Nie będę nabijał kabzy Dominisi. A wy płaćcie i płaczcie. :)
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
To tak jak by powiedzieć że jutro będzie nowy dzień..... Autor nie spostrzegł że remont tej prywatnej autostrady, wybudowanej za publiczne pieniądze nigdy się nie kończy? To jest przekręt znacznie większy niż Amber Gold... Trwa kilkadziesiąt lat bez względu na to kto rządzi... A wisięka na torcie jest super tajna umowa której nikt nie może ruszyć.. Majstersztyk.... Kto nakręci dokument o tej farsie, zgarnie nagrodę pulicera, albo zginie w niewyjaśnionych okolicznościach....
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.
Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.