Reklama

Społeczna odpowiedzialność biznesu – w co angażują się marki

AWAP
13/03/2016 09:46
Zapewne nie raz słyszałeś o tym, że duże marki i firmy sponsorują na przykład jakąś imprezę dobroczynną, albo dofinansowują wycieczkę szkolną dla dzieci. To ważne, by lokalne przedsiębiorstwa niezależnie od tego, jakiej są wielkości, pamiętały o mieszkańcach swojego regionu i pomagały im jak tylko mogą. Specjalnie dla tych, którzy myślą o wprowadzeniu działań CSR w swoich przedsiębiorstwach sprawdziliśmy, co jeszcze robią polskie firmy i jak angażują się społecznie w życie sportowe, kulturalne i działalność charytatywną. Być może te przykłady zainspirują również Twoją organizację?

Działalność charytatywna


Najczęściej i najchętniej wybierany przez firmy punkt, który jest na tyle rozległy, że ciężko byłoby go opisać wyłącznie słowami „wpieranie fundacji”. Firmy, które decydują się na wsparcie w ramach programu społecznej odpowiedzialności biznesu działalności charytatywnej angażują się zarówno w dofinansowanie paczek świątecznych dla dzieci z biednych rodzin, przekazywanie środków pieniężnych i potrzebnych sprzętów na rzecz szpitali czy domów seniora, a także wspierania, również swoim własnym personelem w formie wolontariatu, funkcjonowania placówek takich jak domy pomocy społecznej czy domy dziecka. Pomoc, również w formie CSR, ma bowiem nie tylko wymiar materialny, ale również temporalny – czas jest bowiem jednym z ważnych składników pomocy bliźniemu i niejednokrotnie jest on znacznie cenniejszy niż przeznaczone pieniądze.


Sport


W tym wymiarze najbardziej liczy się działalność sponsorska i organizowanie różnych turniejów sportowych. Najczęściej są to mecze piłki nożnej, tak jak na przykład w przypadku firmy http://topaz24.pl/spoleczna-odpowiedzialnosc/, która od wielu lat wspiera lokalne drużyny dzieci i młodzieży. To ważne, by w młodych ludziach zawczasu rozwijać pasję do uprawiania sportu i zapewniać im warunki do tego, by mogli ćwiczyć. Dlatego właśnie wiele przedsiębiorstw prócz dofinansowania zawodów sportowych, decyduje się np. na wybudowanie boiska w lokalnej szkole, czy wyposażenie sali gimnastycznej w odpowiedni sprzęt.


Kultura


Ostatnią najpowszechniejszą tendencją akcji CSR jest wspieranie rozwoju kultury w regionie. Może być to zarówno dofinansowanie dla teatru czy galerii sztuki, ale także wspieranie muzeum folkloru czy przeznaczenie pieniędzy na renowację jakiś zabytkowych budynków w mieście. Bardzo często jest to również organizowanie muzycznych lub artystycznych warsztatów dla dzieci lub zaproszenie do miasta jakiegoś przedstawiciela kultury na spotkanie, w którym mogliby uczestniczyć wszyscy zainteresowani mieszkańcy. Każdy aspekt jest zawsze doceniany, niemniej niż pozostałe działania CSR.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do