Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 3 im. Jana Pawła II ma świetny pomysł na wsparcie kształcenia uczniów. Połączono tam bardzo udanie teorię z praktyką, dając uczniom możliwość poznania w praktyce działalności partnerów szkoły.
W poniedziałek 29 września odbyło się w szkole spotkanie z przedstawicielami Zakładów Remontowych Energetyki w Katowicach, który jest jednym z partnerów szkoły kierunków kształcenia – technik mechanik, technik spawalnictwa i zawód ślusarz.
W naszej szkole zawsze leży nam na sercu dobro uczniów – mówi dyr. Magdalena Dygdoń Kliemt – W związku z tym nie ograniczamy się tylko do prowadzenie zajęć w klasie, czy też zajęć realizowanych w Centrum Kształcenia Zawodowego, ale również są to różnego rodzaju przedmiotowe wycieczki. Stąd współpracujemy z różnorodnym firmami. Praktycznie każda branża w jakiej kształcimy w naszej szkole objęta jest patronatem. Dzisiaj taki szczególny dzień – gościmy w naszej szkole przedstawicieli Zakładów Remontowych Energetyki. Objętym patronatem mamy zawód technik mechanik, technik spawalnictwa a także zawód ślusarz. W ramach tej naszej współpracy uczniowie mają możliwość nie tylko odbywać spotkania na terenie szkoły i poszerzać swoją wiedzę na temat zwodu, możliwości zatrudnienia, ale także realizowane są wycieczki przedmiotowe do ZRE, gdzie uczniowie poznają park maszynowy, realia faktycznie wykonywanego zawodu, a ponadto uczniowie już od wielu lat odbywają w tych firmach, m.in. w ZRE, praktyki zawodowe.
Dla ZRE ta dobrze przemyślana współpraca ma wiele zalet. - Jesteśmy firmą obracającą się w przemyśle energetycznym, jak i również produkcyjnym – mówi Paweł Lekston, ZRE Katowice. - Tutaj jesteśmy w zespole szkół, który zajmuje się kształceniem stricte osób, które kończą tę szkołę z zawodem w ręku – spawacz, ślusarz. Dla nas jest to bardzo duży potencjał ludzki. Uczniowie kończący szkołę branżową mogą bezpośrednio startować do nas pracy i kształcić się dalej w poszczególnych zakresach.
ZRE jest również fundatorem stypendiów dla czterech najlepszych uczniów szkoły. Doceniono w ten sposób zaangażowanie uczniów, ich aktywność i z pewnością też konsekwencję w zdobywaniu wiedzy.
Zdaniem Alana Krupa z kl. 4 mn (mechanik obróbki skrawaniem, technik spawalnictwa) zadecydowały jego wysokie wyniki w nauce, praca na lekcji, praca na praktykach, sumienne wykonywanie swoich obowiązków.
Jakub Choma z kl. 3b (szkoła branżowa) mówi, że decydowało jego duże zaangażowanie. - Trzeba się starać coś włożyć – dodaje – żeby to osiągnąć.
Dawid Błędowski z kl. 4 mn podkreśla, że stara się przykładać do nauki w zawodzie i ma dobre wyniki na praktykach.
Szymon Jachymczyk kl. 5 bm (technik mechanik i technik budownictwa) uważa, że doceniono jego pracę na praktykach i dobre wyniki z przedmiotów zawodowych.

Uczniowie doceniają walory tej współpracy, zwłaszcza, że postrzegają ZRE jako firmę stabilną, prestiżową, z dobrą pozycją na rynku.
Uważają, że to firma bardzo dobra, rozbudowana, nie nie jest to „pierwsza lepsza firma, to firma do której nie jest się łatwo dostać, mają bardzo dobre warunki do pracy, to jedna z lepszych firm w okolicy” – podsumowują.
Z pewnością trudno o lepszą metodę kształtowania nowych dobrych kadr, perspektywa przyszłej pracy w tak silnej firmie dodaje chęci do nauki, innymi słowy dodaje skrzydeł.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie