Reklama

Błędy, które podczas pakowania popełnia większość przedsiębiorców.

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
07/03/2022 00:44
Najpopularniejsze błędy w pakowaniu paczek, które popełniają przedsiębiorcy

Pandemia koronawirus zmusiła znaczną część przedsiębiorców do przeniesienia się do świata online. Wielu z nich nie miało pojęcia, z jakimi wyzwaniami przyjdzie im się mierzyć w sieci. E-commerce jest znacznie bardziej złożonym środowiskiem niż sprzedaż bezpośrednia w sklepach stacjonarnych. Właściciele firm musieli poradzić sobie z wieloma problemami – począwszy od tego, jak zaistnieć w sieci, skończywszy na tym, jak właściwie zapakować i wysłać paczkę.

W tym artykule nie omówimy podstaw pozycjonowania stron internetowych oraz marketingu internetowego, lecz skupimy się na ostatnim etapie. Omówimy błędy, które najczęściej popełniają przedsiębiorcy podczas pakowania paczek.

Błąd 1: Zbyt duże opakowanie


Wielu przedsiębiorców myśli, że duże opakowanie zapewni większe bezpieczeństwo wysyłanym przedmiotom. Nic bardziej mylnego! Zbyt duże w stosunku do rozmiaru towaru opakowanie sprawi, że podczas transportu Twój produkt będzie obijał się z boku na bok. Co prawda, możesz uzupełnić nadmiar przestrzeni odpowiednimi wypełnieniami, jednak to też kosztuje, a zdecydowanie bardziej korzystną ekonomicznie opcją jest po prostu zakup mniejszego pudełka.

Błąd 2: Oszczędzanie na jakości opakowania


Karton kartonowi nie równy. Kupując pudełko u bardzo taniego dostawcy w znaczącej większości przypadków zrobisz to kosztem jakości.

Jak to może się dla Ciebie skończyć? Ekstremalną ilością zwrotów. Jeśli karton nie zabezpieczy odpowiednio Twojego towaru, to prawdopodobnie przyjdzie on do klienta uszkodzony.

Wybierając dostawcę kartonów, wybierz firmę, która ma ugruntowaną pozycję na rynku. W Polsce najbardziej znane są dwie warszawskie firmy: Neopak i Opako. Działają one na rynku już kilkadziesiąt lat, więc pisanie o wysokiej jakości świadczonych usług jest w tym przypadku formalnością.

Błąd 3: Nieodpowiednie oznaczenia towaru

Wysyłając kruchy towar masz obowiązek oznaczyć go odpowiednimi etykietami ostrzegawczymi. Koszt takiej naklejki to zaledwie kilkanaście groszy, a straty jakie możesz ponieść mogą być ogromne.

Jeśli przykładowo wysyłasz paczka zabytkowe lustro, które ma wartość kolekcjonerską, lecz nie nakleisz na paczkę odpowiedniej etykiety ostrzegawczej, to nie masz prawa do odszkodowania w razie uszkodzenia paczki przez kuriera.

Błąd 4: Niezabezpieczenie delikatnych produktów od zmian temperatur


Na ten podpunkt szczególną uwagę powinni zwrócić przedsiębiorcy sprzedający elektronikę.

Duże skoki temperatur bądź ekstremalne warunki pogodowe mogą całkowicie zniszczyć Twój sprzęt. Jeśli taka sytuacją zdarzy się w przypadku jednej paczki, to strata będzie zapewne niewielka, jednak strach pomyśleć, co by było w przypadku kilku tysięcy paczek.

Jak w takim razie odpowiednio zabezpieczyć elektronikę przed mrozem bądź przegrzaniem? Wykorzystując folie bąbelkowa. Ma ona doskonałą izolację termiczną, dlatego świetnie sprawdzi się w ochronie Twoich produktów.

Błąd 5: Zaniedbywanie estetyki pakowania produktów


Wielu przedsiębiorców uważa, że nadrzędną i jedyna wartością dobrze zapakowanej paczki jest jakość. Zgodzimy się, że jest to bardzo ważny aspekt, jednak jej wygląd również jest istotny.

W XXI wieku żyjemy w świecie tzw. marketingu 5.0. Bezpośredni kontakt z klientem zmniejszył się do minimum, wiec każdy punkt styczności - taki jak na przykłady paczka - jest doskonałą okazją do zadbania o prawidłowy wizerunek marki.

Co więcej, paczka jest bardzo często ostatnim punktem styku z klientem, a - jak udowodnili twórcy ekonomii behawioralnej - pierwsze i ostatnie wrażenie są dla nas najważniejsze.

Jak zatem powinna wyglądać prawidłowo zapakowana paczka? Przede wszystkim estetycznie. Kolory powinny być spójnie dobrane, a najlepiej jeśli będą dopasowane do kolor marki.

Błąd 6: Nieekologiczne materiały


Zdziwiony? Niestety (bądź stety) konsumenci coraz większą uwagę przywiązują do idei zrównoważonego środowiska. Używanie nieekologicznych materiałów w niektórych branżach może wiązać się z bardzo negatywnym odbiorem Twojej marki.

Największą uwagę do ekologicznych surowców przywiązują kobiety. Jeśli więc prowadzisz firmę, w której znaczną część klientów stanowi płeć żeńska, to powinieneś zainwestować w ekologiczne materiały do pakowania paczek. Choć ich cena jest zazwyczaj niższa, to relatywnie koszta związane z zakupem materiałów i potencjalnymi stratami wynikającymi z rezygnacji klientów są niewspółmierne.

Błąd 7: Niewykorzystanie potencjału marketingowego paczki


Jak wspominaliśmy już powyżej, paczka jest Twoim ostatnim punktem styku w klientem, a więc także ostatnią okazją na marketing bezpośredni. Wykorzystaj jej potencjał i umieść dla klienta niespodziankę. Kupon rabatowy w wysokości 15% nie przyniesie Ci strat, a Twojego klienta może zachęcić do ponownych zakupów.

Błąd 8: Użycie złej taśmy pakowej


Ostatni, jednak jeden z bardziej popularnych błędów. Bardzo często firmy do pakowania produktów używają nieprawidłowych typów taśm. W celu prawidłowego zabezpieczenia towaru należy użyć mocnej kauczukowej taśmy pakowej. Użycie taśmy miodowej może spowodować rozklejenie się kartonu podczas transportu.

Ile mogą kosztować przedsiębiorcę błędy podczas pakowania paczek?


Choć tak małe błędy zdają się nie mieć dużego wpływu na kondycję finansową przedsiębiorstwa, to w rzeczywistości właśnie takie detale doprowadzają firmy do bankructw. Małe marnotrawstwa czasu, zasobów ludzkich i materiałowych będą prowadzić do zmniejszenia efektywności Twojej firmy.

Uważasz, że małe błędy podczas pakowania paczek nie mogą wpłynąć negatywnie na jej kondycję? To błąd.


Nieprawidłowe zapakowanie towaru może Cię całkowicie pozbawić zysku z transakcji, gdyż w wypadku jego uszkodzenia podczas transportu, jesteś zmuszony zwrócić całość kwoty klientowi.

Większe szczęście będziesz miał, jeśli ubezpieczysz paczkę, jednak pamiętaj - ubezpieczenie jest zawsze do pewnej kwoty.

W niekorzystnym przypadku jeśli np. Twój pracownik zapakuje źle 100 paczek o wartości 50 zł, możesz stracić 5000 zł + koszty przesyłki.

Jak widzisz, małe błędy mogą prowadzić do strat, które będą liczone w tysiącach, a w skrajnych przypadkach nawet w milionach, dlatego lepiej zawczasu nauczyć się prawidłowego pakowania paczek i uniknąć nieprzyjemności.

Przeczytaj więcej na : neopak.pl

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do