Reklama

Co z lekarzem w przychodni w Jeleniu? ZLO odpowiada

Mieszkańcy dzielnicy Jeleń skarżą się na brak lekarza w przychodni Zespołu Lecznictwa Otwartego w ich dzielnicy. Problem poruszył radny Wojciech Banasik, jednak jak twierdzi prezydent Paweł SIlbert problem nigdy nie występował, a jeśli kiedyś występował problem z dostępnością, to mieszkańcy mają możliwość skorzystania z innej przychodni. Do sprawy odniósł się Zespół Lecznictwa Otwartego, który przekazał, że od listopada w przychodni przy ulicy Wygoda lekarze przyjmują pięć dni w tygodniu.

Problem braku lekarza poruszył podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej, radny Wojciech Banasik, który wskazał, że mieszkańcy dzielnicy Jeleń skarżą się mu na brak lekarza w przychodni Zespołu Lecznica Otwartego, która mieści się przy ulicy Wygoda.

Od kilku miesięcy w dzielnicy Jeleń nie mamy lekarza. Osoby starsze nie mają dostępu do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Jeszcze kilka tygodni temu, może ze dwa tygodnie temu rozmawiałem z prezesem z ZLO, który obiecał mi, że w jakiś sposób obsadzi to stanowisko. Od kiedy? - mówi na sesji radny.

Zdaniem prezydenta i radnego problemu nie ma 

Z wypowiedzią o braku lekarza nie chcieli się zgodzić inni radni jak np. Maciej Stanek.

Jak się formułuje pewnego rodzaju zarzuty w temacie tego, że na przykład w przychodni w Jeleniu nie ma lekarza, to warto takie informacje sprawdzić i podawać informacje aktualne. Na dzień dzisiejszy w Miejskim Centrum Medycznym Jeleń pracuje dwóch lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, do którego mogą uczęszczać i zapisywać się pacjenci, mieszkańcy Jelenia i nie tylko – skomentował to radny Maciej Stanek.

Do słów radnego z PiS odniósł się Wojciech Banasik.

Bardzo proszę o wyjaśnienie, od kiedy dokładnie pracuje dwóch, znowu jest obsada lekarska w przychodni w Jeleniu. Dokładnie proszę powiedzieć, od kiedy. I jeżeli pan chce już tak zarzucać mi nieprawidłowości, to proszę powiedzieć, jak długo nie było lekarza w Jeleniu – odpowiada radny Wojciech Banasik.

Do sprawy braku lekarza w przychodni w Jeleniu odniósł się również prezydent Paweł Silbert.

Ani Rada Miasta, ani prezydent miasta nie ma mocy sprawczej, żeby uregulować kwestie systemu opieki zdrowotnej w naszym kraju. To nie my go rozchwialiśmy i nie my za niego odpowiadamy. Za to jesteśmy, niestety, beneficjentem wszystkich negatywnych skutków uregulowań na poziomie: rząd, płatnik, czyli NFZ, środowisko medyczne, związki zawodowe, oczekiwania, płace, żądania, strajki i tak dalej, i tak dalej. Wiek oczywiście lekarzy. […] Nie było ani jednego dnia, proszę państwa, w tym roku, ani w poprzednim, ani dwa lata temu, ani pięć, żeby pacjenci, którzy mieszkają w Jeleniu, nie mieli dostępu do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej na terenie naszego miasta. I trudne jest mi rozpatrywać ocenę dostępności medycznej na przykładzie takim, że mogła zdarzyć się, i tak się zdarzały, sytuacje, że jakiegoś lekarza w jakiejś przychodni w mieście brakowało. To wcale nie oznacza, że pacjenci wtedy byli pozbawieni opieki zdrowotnej. Nigdy, proszę państwa, nie byli. Jeżeli brakowało pediatry, to pacjenci byli kierowani do przychodni na przykład w Byczynie. Jeżeli brakowało lekarza innej specjalności, to do innej przychodni – mówił na sesji prezydent.

Na problem z dostępnością lekarzy w przychodni w Jeleniu zwracała nam uwagę w listopadzie pewna mieszkanka Jelenia, która wskazywała, że albo zmuszona jest jeździć do innych poradni ZLO, albo korzystać z opieki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej po południu, bo do lekarza w Jeleniu nie może się dostać.

Osoby młode i mobilne, dadzą rade dostać się do innych placówek w mieście. Problem jest jednak w przypadku osób starszych, dla których przejechanie nawet jednego przystanku jest barierą, szczególnie zimną.

Panie prezydencie, gorzko, ale niestety muszę się z panem zgodzić. Miał pan, ma pan całkowitą rację w tym, że mieszkańcy Jelenia systemowo nie zostali pozbawieni opieki medycznej. Ale co się działo? Osoby starsze, schorowane były zmuszone tułać się, tułać się po naszym mieście, żeby pójść do lekarza, bo nie mogli skorzystać z podstawowej opieki zdrowotnej u siebie w dzielnicy. I ma pan rację, panie prezydencie – nie byli pozbawieni. Jeżeli patrzymy na to tymi kategoriami, to tak, nie byli pozbawieni, ma pan rację. Ale niestety turystyka, proszę pana, lecznicza po mieście Jaworzna, w Jaworznie nie sprzyja osobom starszym i schorowanym – ten sam problem podkreślił na sesji radny Wojciech Banasik.

Zespół Lecznictwa Otwartego odpowiada - jest trzech lekarz

O to, jak wygląda sytuacja dostępu do lekarzy oraz opieki w przychodni w Jeleniu zapytaliśmy Zespół Lecznictwa Otwartego. Zapytaliśmy, ilu jest obecnie lekarzach, w jakich dniach tygodniach i godzinach przyjmują oraz od kiedy obowiązuje ich obecny harmonogram przyjmowania pacjentów. Zapytaliśmy również, czy pacjenci skarżą się na brak dostępności oraz, czy terminy do lekarzy szybko się rozchodzą.

Z odpowiedzi przesłanej przez Zespół Lecznictwa Otwartego wynika, że w przychodni w Jeleniu przyjmuje obecnie trzech lekarzy, w tym dwóch dla dorosłych i jeden pediatra. Od 1 listopada tego roku przyjmują oni w następujących dniach oraz godzinach:

  • poniedziałki 13:00-15:00,
  • wtorki 8:00-15:00,
  • środy 11:00-18:00,
  • czwartki 11:00-13:30 (dwóch lekarzy),
  • piątki 8:00-15:00 (lekarz pediatra).

Internista jest dostępny do poniedziałku do czwartku, a pediatra zaledwie raz w tygodniu, w piątek.

Czy dla pacjentów przygodni jest to zbyt mała dostępność do opieki? Zdaniem Zespołu Lecznictwa Otwartego nie.

Informujemy, że Spółka nie odnotowuje skarg dotyczących tego zagadnienia, a świadczenia zdrowotne są realizowane zgodnie z obowiązującymi standardami i harmonogramem przyjęć – czytamy w odpowiedzi.

ZLO zapytaliśmy również o to, czy występują wolne godziny na wizytę u lekarza/lekarzy, czy jednak terminy szybko się rozchodzą, a lekarz/lekarze ma/mają wypełniony grafik w danym dniu?

Pacjenci są przyjmowani zgodnie z obowiązującym grafikiem oraz dostępnymi godzinami. W przypadku braku wolnych terminów w danym dniu istnieje możliwość skorzystania z usług innych placówek ZLO. W pobliżu znajduje się m.in. placówka MCM Byczyna. Należy jednak zaznaczyć, że zdarzają się sytuacje, w których u lekarza pojawiają się wolne terminy - zależy to od konkretnego dnia i bieżącej sytuacji. Nie można przyjąć jednej, stałej zależności. W okresach wzmożonej zachorowalności liczba pacjentów rośnie, natomiast w innych okresach jest mniejsza. Obciążenie placówki oraz dostępność terminów są więc zmienne i zależne od aktualnych okoliczności – przekazało nam ZLO.

Jak inni mieszkańcy, którzy zapisani są do przychodni ZLO w Jeleniu oceniają sytuację w tamtejszej placówce? Dajcie znać w komentarzach. 

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 09/12/2025 10:07
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Pacjent - niezalogowany 2025-12-09 11:14:00

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Wandzia - niezalogowany 2025-12-09 15:14:06

    Pluj swini (mazutowemu) w oczy , to powie, ze deszcz pada....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Rob - niezalogowany 2025-12-09 18:39:17

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    czoper - niezalogowany 2025-12-09 18:04:21

    Ten komentarz jest ukryty - kliknij żeby przeczytać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Józio - niezalogowany 2025-12-09 18:42:19

    Jeździmy na czoperach bo to gejuchy. A jeleniaki sami super lekarza wygonili bo pani dr Paulina była do rany przyłóż a debile ją obrażali...

    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do