Reklama

Filmy korporacyjne, czyli jak dobrze zaprezentować swoją firmę?

AWAP
17/10/2014 06:00

Dobra reklama to niemal połowa sukcesu każdej firmy. Dotarcie do klienta, zachęcenie go i przekonanie do usług oraz produktów, a także zbudowanie zaufania, to jedne z najważniejszych zadań wszystkich specjalistów od Public Relations w każdym dużym przedsiębiorstwie. Obecnie, dzięki bardzo szybkiemu rozwojowi w obrębie reklamy oraz informacji, znacznie rozszerzyły się możliwości działów PR, których pracownicy mają potężne narzędzia do wykorzystania. Jednym z nich jest z całą pewnością film korporacyjny.


Filmy korporacyjne są coraz częściej i coraz chętniej wykorzystywane przez firmy, które upatrują w nim możliwości na osiągnięcie dużego sukcesu reklamowego. Działanie to jest w pełni uzasadnione, filmy takie gwarantują bowiem wiele korzyści. Przede wszystkim stają się bardzo dobrą wizytówką firmy, podnoszą jej prestiż, spełniają cele wizerunkowe oraz informacyjne. Ponadto, łamią bariery pomiędzy klientami, przyszłymi współpracownikami i pracownikami, a często zupełnie niedostępnymi alkowami przedsiębiorstw i dużych korporacji. Filmy korporacyjne należą bowiem do mniej formalnych sposobów na komunikowanie się z obecnymi  i potencjalnymi klientami, zaspokajając ich ciekawość. Wiele polskich przedsiębiorstw coraz częściej sięga po film jako część działań employer branding, co zdaje sie być bardzo dobrym sposobem na dotarcie do grupy docelowej - potwierdzają to wszystkie badania, których wnioski są jasne: niemal 90% badanych w Polsce internetów woli przekaz wizualny, a nie wyłącznie tekstowy.


Film korporacyjny a konkretna branża


Często właściciele firm zastanawiają się, czy ich branża jest odpowiednią do tego typu reklamy. Prawdą jest, że filmy korporacyjne, jak sama nazwa wskazuje, są narzędziem przede wszystkim firm korporacyjnych, które dzięki niemu mogą wyróżnić się na tle konkurencji, ale przede wszystkim pokazać swój profesjonalizm. Jednakże metoda ta sprawdzi sie w każdej firmie, która posiada rozbudowane struktury, która chce mieć w swoich szeregach młodych, ambitnych i wykształconych pracowników. Łatwość zamieszczenia takiego filmu w sieci, a także użycie go jako materiału promocyjnego sprawia, że idealnie wpasuje się w profil każdej działalności.


Sposoby na film korporacyjny - co wolno, a czego nie 


W filmie korporacyjnym dozwolone jest wszystko, co jest skuteczne, a zatem naturalność, jasność przekazu, a także swoboda. Nienaturalność oraz nachalność mogą zniechęcić odbiorców do konkretnej firmy. Co oznacza w tym przypadku swoboda? Jak wygląda produkcja filmów korporacyjnych? Przede wszystkim niewyreżyserowane wypowiedzi. Oczywiście, musza być one poprawne, ale powinny być również bardzo naturalne, niewymuszone i pasujące do stanowiska osoby przedstawianej. Dobrze byłoby, aby w filmie pokazać osoby zajmujące różne stanowiska w firmie, dyrektora, managera czy recepcjonistki  - każda wypowiedź będzie inna, ale ich wartość bardzo duża. Ogromnym problemem okazuje się brak swobody pracowników przed kamerą. Powinniśmy zdawać sobie sprawę, że zatrudniony w danej firmie człowiek nie jest aktorem. Warto dokładnie zastanowić sie, kto powinien wystąpić przed kamerą oraz szczegółowo przedstawić założenia filmu. Wszystko powinno odbywać się bez pośpiechu, w przyjaznej atmosferze. W filmach korporacyjnych nie należy tworzyć sytuacji sztucznych, nienaturalnych w środowisku konkretnej firmy i jej pracowników. Nie można liczyć też na spontaniczność - film, jak już zostało wspomniane, musi być dokładnie omówiony z pracownikami. Niektóre firmy decydują się na wynajęcie aktorów do filmów reklamujących ich działalność. Dla wielu jest to kwestia sporna. Niektórzy uważają, że filmy są wtedy bardziej profesjonalne, inni natomiast, że pokazanie pracownika, który nie jest autentycznym pracownikiem firmy, wpłynie źle na jej wizerunek.


Skuteczność filmów korporacyjnych jest potwierdzona. Cieszą się one bardzo dużą popularnością, a można się spodziewać, że zainteresowanie takimi formami reklamy jeszcze wzrośnie w najbliższym czasie.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do