Reklama

Google Ads - sposób na promocję biznesu w sieci

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
30/03/2022 20:51
O widoczność w internecie powinna zadbać każda firma chcąca zwiększyć grono klientów, a co za tym idzie, pomnożyć zyski. Jedną z form promocji w sieci są kampanie Google Ads. Czym są reklamy Google Ads? Jakimi zaletami się wyróżniają? Co dobrze wiedzieć na ten temat? Poniżej garść informacji. Zachęcamy do lektury!

Czym są kampanie Google Ads?


Google Ads to system reklamowy umożliwiający wyświetlanie linków sponsorowanych, emisję reklam tekstowych, graficznych oraz video. W zależności od naszych preferencji i celu marketingowego reklamy mogą wyświetlać się między innymi w wyszukiwarce Google (na dole i u góry wyników wyszukiwania), na stronach i portalach, które współpracują z Google w ramach programu Google AdSense, w karcie Zakupy, w aplikacjach, na Youtube, na Mapach Google.

Wzrost konwersji z Google Ads


Dobrze zoptymalizowane kampanie Google Ads to wzrost współczynnika konwersji.

Konwersję stanowić mogą: 

wyświetlenie docelowej strony www
połączenie telefoniczne bezpośrednio z reklamy
kliknięcie w przycisk
połączenie telefoniczne na numer ze strony www
zakup artykułu bądź usługi.

Google Ads - płatności


Kampanie Google Ads to reklamy płatne. Do wyboru mamy trzy opcje.

CPC, PPC (Cost Per Click, Pay Per Click) - płacimy za każde kliknięcie w reklamę.
CPM (Cost per Mile) – płacimy za tysiąc wyświetleń reklamy.
CPV ‒ to model płatności stosowany przy kampaniach video. Płacimy za wyświetlenie, jeżeli użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund filmu.

Jako reklamodawcy możemy zaznaczyć maksymalną stawkę, jaką chcemy zapłacić za kliknięcie. Maksymalna stawka za kliknięcie to stawka CPC. Ustalając taką stawkę, powinniśmy mieć na uwadze fakt, że może mieć ona duży wpływ na wskaźnik ROI (ROI to zwrot z inwestycji).

Rodzaje kampanii Google Ads?


W zależności od naszego celu oraz typu prowadzonej przez nas działalności do wyboru mamy różne rodzaje kampanii. Co warto wiedzieć o poszczególnych rodzajach reklam?

Kampania w sieci wyszukiwania ‒ w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania do czynienia mamy z reklamami tekstowymi, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google, jak również u partnerów sieci wyszukiwania oraz  na mapach Google. Reklamujemy się na wybrane hasła, a do wyboru mamy wiele rozszerzeń, które mogą przyczynić się do zwiększenia CTR. To dobre rozwiązanie zarówno dla firm o różnej specyfice działania, jak i dla sklepów e-commerce.
Kampania displayowa ‒ kampania displayowa to kreacje graficzne, których format uzależniony jest od typu reklamy, który chcemy przygotować ( mogą to być reklama elastyczna, dynamiczna, w aplikacji). Sami, na podstawie dostępnych grup odbiorców, możemy wybrać, komu reklama ma się wyświetlić. Kampania displayowa to dobre rozwiązanie w przypadku firm, które chcą zwiększyć rozpoznawalność w sieci.
Remarketing ‒  wyróżniamy dwa rodzaje takiej kampanii, są to:


Remarketing statyczny ‒ polega na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy już odwiedzili naszą stronę www. Celem reklamy jest zachęcanie użytkownika do ponownego odwiedzenia naszej strony.
Remarketing dynamiczny ‒ polega na wyświetlaniu użytkownikom reklam  produktów, które już wcześniej oglądali. Takie działanie ma na celu zachęcanie użytkownika do  finalizacji zakupu.

Remarketing doskonale sprawdza się w przypadku firm z branży e-commerce.

Kampania produktowa ‒ kampanie produktowe to kolejna możliwość promocji w internecie dla sklepów e-commerce. Jakie są zalety takiej kampanii? To niski koszt przy dużej widoczności ‒ użytkownik już z poziomu wyszukiwarki Google widzi nazwę, zdjęcie i cenę produktów. Przy reklamie produktowej konieczne jest założenie konta Google Merchant Center (Centrum Sprzedawcy) oraz przygotowanie pliku danych zawierających informacje dotyczące całego asortymencie sklepu.


Kampania lokalna ‒ jak już sama nazwa wskazuje, jest to rozwiązanie dedykowane przede wszystkim biznesom działającym lokalnie, firmom, którym zależy na pozyskaniu nowych klientów, zwiększeniu połączeń telefonicznych oraz liczby odwiedzin. Do uruchomienia takiej kampanii potrzebujemy zdjęć, wideo oraz Wizytówki Google Moja Firma.
Kampania promująca aplikację ‒ taka kampania widoczna jest w sieci wyszukiwania, w Google Play, na stronach partnerów Google, w sieci reklamowej.

Google Ads ‒ zalety


Załącznik:
google-ads-zalety.jpg

Jakie konkretnie zalety ma kampania Google Ads? Wśród najistotniejszych plusów wymienić możemy takie, jak:

zwiększenie widoczności biznesu
możliwość śledzenia konwersji
możliwość wstrzymania kampanii w dowolnym momencie
możliwość bieżącej edycji kampanii
brak wytycznych co do minimalnej stawki
dowolna liczba słów i fraz kluczowych.

Google Ads z 1stplace


1stplace to agencja e-marketingu, która nie boi się żadnych wyzwań. Ważną częścią oferty 1stplace są właśnie kampanie Google Ads. Certyfikowani specjaliści Google Ads przeprowadzą Cię przez cały proces, wykonają audyt konta Google Ads, skonfigurują grupy reklam i zadbają o wzrost widoczności w sieci.

Kampanie Google Ads to zaledwie jeden z obszarów usług 1stplace. Agencja oferuje także pozycjonowanie stron www i sklepów e-commerce. Celem działań z zakresu pozycjonowania jest zwiększenie widoczności biznesu w organicznych, a więc bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google.

Kampanie Google Ads ‒ podsumowanie


Kampanie Google Ads to sieć reklamowa Google umożliwiająca emisji zarówno reklam tekstowych, jak i graficznych i video. Dzięki kampaniom Google Ads możemy w błyskawiczny sposób zwiększyć widoczność biznesu w internecie i dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej.



Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do