Reklama

Korzyści ze szkoleń

AWAP
20/04/2011 10:01
Małe przedsiębiorstwa wciąż pozostają w cieniu średnich pod względem ilości szkolonych pracowników. Główną barierą podnoszenia kwalifikacji wydają się być w dalszym ciągu finanse. Zaradzić temu mogą coraz popularniejsze szkolenia dofinansowywane lub w całości opłacane z funduszy unijnych. Niestety, aż ponad 80% najbardziej potrzebujących małych firm z takiej formy pomocy do tej pory nie skorzystała.

Szkolenie organizowane przez zakład pracy niesie za sobą sygnał dla pracowników, że firma o nich dba i traktuje poważnie ich potrzebę rozwoju. To z kolei ma duży wpływ na kształtowanie motywacji pracowników. Pracownicy dostrzegają, że szkolenie tworzy im nowe możliwości w zakresie podejmowania trudniejszych zadań, co może też mieć w niedługim czasie odzwierciedlenie w płacy.

Co mi może dać szkolenie?
Każdy zdaje lub powinien zdawać sobie sprawę z konieczności ciągłego podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych uprawnień. Szczególnie istotne jest zwiększanie swoich umiejętności przez osoby już pracujące, chcące utrzymać lub wzmocnić swą pozycję na rynku pracy. Specyfika naszego regionu niesie za sobą niestety ryzyko utraty pracy, co tym bardziej powinno motywować pracowników do ciągłego dokształcania się czy wręcz przekwalifikowania. Poprzez uczestnictwo w kursach i szkoleniach, zdobywa się nietuzinkowe umiejętności, poparte najczęściej certyfikatami lub dyplomami. Podnoszenie swoich kwalifikacji wiąże się często z awansem i podniesieniem zarobków, co jest dla większości pracowników najważniejszą motywacją. Istnieją także inne plusy, a mianowicie kontakt z ludźmi, od których  można sporo się dowiedzieć, porównać doświadczenia i zacieśnić współpracę.

Jak obniżyć koszty szkoleń?
Sami pracownicy bardzo często nie dysponują odpowiednimi środkami, aby sfinansować zdobycie nowych umiejętności. Stoją wówczas na przegranej pozycji w sytuacji, gdy przyjdzie im ubiegać się o stanowisko pracy z osobą np. z bardzo dobrą znajomością języków obcych i posiadającą specjalistyczne uprawnienia. Według danych z raportu Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach, niecałe 8% pracodawców finansuje swym pracownikom udział w kursach językowych. Obecnie, oprócz konieczności posługiwania się przynajmniej jednym językiem obcym, atutem jest posiadanie uprawnień deficytowych, a przez to poszukiwanych na rynku pracy. Przedsiębiorcy równie często podkreślają, że na drodze do korzystania ze szkoleń stoi bariera finansowa. Mimo tego, tylko 1/4 ankietowanych firm zatrudniających 50-250 pracowników wzięło w ciągu ostatnich dwóch lat udział w dostępnych na rynku projektach szkoleniowych dofinansowywanych przez Europejski Fundusz Społeczny. W przypadku mikro- i małych firm, statystyki wyglądają dużo gorzej.
Warto skorzystać ze szkoleń nie tylko wówczas, kiedy zostaniemy na nie siłą posłani przez pracodawcę. Nie liczmy na to. Kształćmy się sami. Bogata baza ofert szkoleniowych i studiów podyplomowych zarówno komercyjnych, jak i dofinansowywanych z funduszy unijnych, znajduje się na portalu www.inwestycjawkadry.pl, który powstał na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zaawansowana wyszukiwarka pozwala wybrać szkolenia dopasowane do potrzeb przedsiębiorcy. Dzięki temu, że firmy szkoleniowe mogą w dowolnym momencie uzupełniać swoje dane, portal zawiera aktualną ofertę szkoleń.

Publikacja sfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu
Społecznego. Projekt "Szkoła nie tylko dla dzieci" jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego.
[url="http://www.szkolanietylkodladzieci.eu"]http://www.szkolanietylkodladzieci.eu


UWAGA: Archiwum dyskusji na forum znajdziesz tutaj.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do