Reklama

Opakowania wysyłkowe - znaczenie dla e-commerce

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
16/02/2023 02:03
Opakowania wysyłkowe wbrew pozorom nie pełnią jedynie funkcji zabezpieczającej sprzedawane produkty w trakcie wysyłki, ale mają znacznie również z marketingowego, czy kosztowego punktu widzenia. Jakie są ich rodzaje? Jak można wykorzystać opakowania wysyłkowe? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Opakowania wysyłkowe - rodzaje


Jakie są najpopularniejsze opakowania wysyłkowe? Oczywiście największą popularnością cieszą się pudełka kartonowe, co wynika zarówno z faktu, że zapakować można w nie praktycznie wszystko, jak i z różnorodności ich typów. W tej kategorii wyróżnić można bowiem nie tylko standardowe pudełka kartonowe klapowe lub fasonowe, ale również pudełka wysyłkowe E-co Box, czy koperty tekturowe, w których przesyła się z reguły dokumenty, książki lub drobne przedmioty. Popularnością cieszą się także pudełka kaszerowane, w przypadku których na zewnętrznej stronie przykleja się papier zadrukowany wcześniej technologią offsetową. W efekcie pozwala to otrzymać opakowanie bardzo wysokiej jakości o podwyższonej wytrzymałości oraz wyróżnić się profesjonalizmem na tle innych sprzedawców.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze opakowań wysyłkowych?


Najważniejszą kwestią przy wyborze opakowań wysyłkowych jest wybór odpowiedniego typu, co nie tylko usprawni proces pakowania, ale pozwoli dopasować rodzaj i wielkość opakowania do konkretnych produktów. Jest to bardzo ważne, ponieważ przekłada się na koszty wysyłki, które w przypadku firm z branży e-commerce są bardzo ważne. Warto zatem wiedzieć, że większość firm kurierskich oferuje niższe stawki za wysyłkę paczek o standardowych wymiarach i kształcie, co z kolei ułatwia procesy sortowania, czy transportowania.

Co jeszcze jest istotne przy wyborze opakowań wysyłkowych? Oczywiście jakość, którą gwarantuje producent opakowań kartonowych. Bardzo ważny jest także proces wytwarzania opakowań, ponieważ klienci przykładają obecnie dużą wagę do ekologii. W efekcie z punktu widzenia firmy e-commerce dobrym rozwiązaniem mogą być opakowania z certyfikatem FSC, co z pewnością docenią kupujący, którzy chętnie będą korzystali z oferty danego sklepu. Jest to bardzo ważne, ponieważ w sprzedaży internetowej firmy konkurują ze sobą na wielu polach.

Wykorzystanie opakowań wysyłkowych


Jak już wspomniano opakowania wysyłkowe to nie tylko zabezpieczenie sprzedawanego produktu na czas transportu, ale również dodatkowy nośnik reklamy. Producent opakowań może bowiem wykonać na nich dowolny nadruk, co pozwala nie tylko budować świadomość danej marki, ale również przekazywać kupującym swoje wartości, czy kierować do nich konkretne treści reklamowe. Istotne jest także to, że wysokiej jakości pudełka tekturowe z nadrukiem nie tylko chronią produkty przed uszkodzeniem, ale także lepiej budują rozpoznawalność marki, ponieważ takie opakowania mocniej zapadają w pamięć.

Podsumowując należy stwierdzić, że właściwy dobór opakowań wysyłkowych ma ogromne znaczenie w branży e-commerce. Istotny staje się zatem wybór odpowiedniego producenta opakowań, który dostarczy kartony wysyłkowe dopasowane do potrzeb danej firmy.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do