Reklama

Podstawy tworzenia wizerunku marki

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
02/06/2022 00:02
Budowanie wizerunku marki jest procesem długotrwałym i złożonym, ale bardzo istotnym dla jej funkcjonowania. W dzisiejszych czasach konkurencja zwiększa się z dnia na dzień - i to w praktycznie każdej branży. By utrzymać się na rynku musimy zadbać o wizerunek naszej marki i jej więź ze społecznością. W przeciwnym razie konkurencja może wykorzystać luki w naszej komunikacji i łatwo przejąć część rynku.

Podstawy w kreowaniu wizerunku marki


Na kreację wizerunku marki składa się wiele czynników. Nie musimy jednak od razu inwestować we wszystkie aspekty silnej marki. Nasz wybór powinien zależeć między innymi od rodzaju działalności, trendów na rynku i konkurencyjności branży.

Przeczytaj również: https://44branddesign.com/po-co-marce-brandbook/

Identyfikacja wizualna


“Jak Cię widzą, tak Cię piszą” - to popularne powiedzenie skrywa w sobie dużo prawdy. W przypadku marki istotne będą wszystkie elementy składające się na identyfikację wizualną - logo, strona internetowa, czy posty w social media. Warto zadbać o spójność estetyki i przekazu we wszystkich mediach, z jakich korzysta marka. Tylko dzięki temu zapewnimy sobie rozpoznawalność wśród klientów.

Przeczytaj również: https://44branddesign.com/portfolio/identyfikacja-wizualna/

Budowanie relacji z klientem


Kolejnym istotnym etapem będzie relacja marki z jej klientem. Klient powinien łatwo odnaleźć informacje o naszej marce - przede wszystkim w internecie. Powinniśmy zadbać o estetyczną stronę internetową, stworzyć wizytówkę w Mapach Google oraz stworzyć profile w social media, z których korzystają nasi klienci. Każdy kanał komunikacji, który dzięki temu zyskamy (czy to rozmowy telefoniczne, czy prywatne wiadomości na Instagramie) powinien być skoncentrowany na dobrej obsłudze i budowaniu jak najlepszej relacji z klientami.

Marketing marki w XXI wieku


Każda marka, która chce uzyskać stabilną pozycję na rynku potrzebuje reklamy. I to nie tradycyjnej reklamy w telewizji czy ulotek reklamowych. Obecnie najważniejszym medium jest internet, a możliwości reklamy online są ogromne. Od pozycjonowania w wyszukiwarkach, przez e-mail marketing, aż po reklamy w social media i współpracę z influencereami. Wybór odpowiedniego kanału zależy od nas. Nie musimy od razu korzystać z wszystkich możliwości - utrzymanie 4 profili na social media z jednoczesnym pozycjonowaniem strony i cotygodniowym newsletterem może być ponad siły młodej marki. Warto jednak skorzystać z przynajmniej 1-2 sposobów promocji i sukcesywnie działać z wybranym marketingiem.

Zobacz:

https://44branddesign.com/

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do