Liczba użytkowników aplikacji mobilnej mZUS przekroczyła 1 mln. Od momentu uruchomienia cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem, ułatwiając klientom szybki i wygodny dostęp do niektórych usług ZUS za pomocą smartfona.
Narzędzie, dostępne od 2022 r., jest przeznaczone dla osób ubezpieczonych, świadczeniobiorców i osób mogących skorzystać z programów świadczeń dla rodziny.
– Aplikacja mZUS to nowoczesne i przyjazne rozwiązanie. Milion użytkowników to ważny próg i sygnał rosnącej cyfryzacji usług publicznych w Polsce – mówi Sławomir Wasielewski, członek zarządu ZUS nadzorujący obszar IT.
Dzięki aplikacji mZUS klienci, będąc w dowolnym miejscu, mogą złożyć wniosek, m.in. o świadczenie wychowawcze 800+. Wygodnie zarezerwują także e-wizytę, czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS, lub połączą się z infolinią. – Aplikacja daje też możliwość samodzielnego utworzenia elektronicznego zaświadczenia z danymi z ZUS, np. o wysokości podstawy wymiaru składek, po to, by przekazać je instytucji, która tego oczekuje na przykład bankowi. Takie zaświadczenie jest opatrzone kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną ZUS – informuje Beata Kopczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie śląskim.
Z aplikacji można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Wystarczy pobrać ją ze sklepu Google Play lub App Store. Aby ją aktywować koniecznie trzeba ją powiązać ze swoim kontem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS.
W mZUS użytkownicy mogą:
• składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800+), Dobry Start czy z programu Aktywny Rodzic,
• umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeśli klient wyrazi zgodę,
• korzystać z kalkulatora emerytalnego do wyliczenia prognozowanej wysokości przyszłej emerytury,
• sprawdzać rodzaj pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych z ostatniego roku,
• przeglądać zaświadczenia lekarskie (ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
• weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich 6 miesięcy,
• kontrolować dane dotyczące ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
• umawiać wizyty w wybranych placówkach ZUS w dogodnym terminie,
• wysyłać wiadomości do ZUS i odczytywać odpowiedzi.
W najbliższych miesiącach ZUS planuje rozszerzenie aplikacji mZUS o kolejne ważne dla klientów rozwiązania. Rozwój aplikacji jest dowodem na to, że klienci coraz chętniej korzystają z usług mobilnych.
Beata Kopczyńska
regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa śląskiego
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie