Reklama

Social media - dlaczego posiadanie firmowego profilu na Facebooku i Instagramie jest tak istotne?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
20/01/2023 03:04
Internet stwarza obecnie wiele możliwości promocji naszego biznesu. Strona internetowa to nie wszystko. Wielu potencjalnych klientów możemy znaleźć też dzięki mediom społecznościowym. Facebook i Instagram to obecnie bardzo popularne, a przy tym darmowe narzędzia promocji naszej działalności. Jak media społecznościowe zwiększą ilość potencjalnych klientów i sprzedaż w Twojej firmie?

Social media wielu użytkownikom zastępują wyszukiwarkę


Zazwyczaj jeśli chcemy znaleźć jakiś produkt lub usługę, wchodzimy w Google. Wielka część użytkowników Internetu, szczególnie tych młodszych, w ten sam sposób traktuje Facebooka czy Instagrama. Pod względem liczby użytkowników i zapytań o zakup towarów sam Facebook może konkurować z wyszukiwarkami. Na przykład Coca-Cola przyciągnęła miliony nowych klientów dzięki reklamom na Facebooku, dom projektowy Termaza podwoił swoje przychody, a Volvo sprzedało 30 samochodów z nowej kolekcji w ciągu 2 dni bezpośrednio przez portal społecznościowy.

Podobne wyniki posiada Instagram. Chociaż obydwie platformy trochę się różnią, zarówno jeśli chodzi o typ postów, jak i rodzaj użytkowników, zarówno Facebook, jak i Instagram powinny być ważną częścią naszej strategii marketingowej.

Co możemy uzyskać jako firmy dzięki promocji w mediach społecznościowych?


Tworzenie pozytywnego wizerunku marki


Komunikując się z klientami w sieci społecznościowej, zbudujesz lojalność wobec swojej firmy i jej produktów. Współcześni klienci lubią się angażować w życie marki, brać udział w wyborze nowych produktów czy menu, komentować decyzje marki, jak również dawać upust swoim emocjom. Nie zawsze muszą być one pozytywne. Nie wszyscy kupujący będą szczęśliwi i wdzięczni, niektórzy mogą zostawić neutralną, albo i negatywną opinię.

Wszystko jednak zależy od tego, jak na nią zareagujemy. Jeżeli szybko zareagujesz na taką opinię, rozwiążesz problem i sprawisz, że użytkownicy będą się czuli wysłuchani, to nawet nie do końca pozytywne opinie można przekuć w sukces.

Praca z grupą docelową — zwiększenie liczby klientów


Sieci społecznościowe, zwłaszcza Facebook i Instagram, to ogromna publiczność, wśród której jest wielu Twoich potencjalnych klientów. Tutaj będziesz miał dostęp do pełnego zestawu narzędzi do pracy z nimi. Na przykład na podstawie statystyk możesz wyciągać wnioski, kiedy ludzie czytają posty, aby wybrać odpowiedni czas na publikacje i zrozumieć, kiedy Twoi odbiorcy spędzają czas na portalach społecznościowych, a o której godzinie odpoczywają.

Również w tym celu możesz przeprowadzać ankiety, zadawać pytania w komentarzach, odpowiadać na prośby użytkowników. W rezultacie dane, które otrzymujesz od swoich subskrybentów, będą stanowić podstawę Twojej strategii dotyczącej prowadzenia social media.

Prowadzenie angażujących kanałów w mediach społecznościowych pomoże Ci się wybić przed konkurencję


Duża konkurencja to znak naszych czasów. Nieważne jaką branżę prowadzimy, prawdopodobnie codziennie musimy konkurować z wieloma innymi firmami. Teraz liczy się już nie tylko lepsza jakość naszych produktów czy usług albo profesjonalizm pracowników – obecność w social mediach to jeden z ważnych czynników, który może pomóc nam się wybić.

Istnieje duża szansa, że nasza konkurencja również posiada konta na Facebooku czy Instagramie. Dlatego właśnie profilu nie wystarczy mieć. Musimy regularnie publikować na nim treści, które będą angażować naszych obserwatorów i dostarczać im merytorycznych informacji. Posty muszą być też wstawiane regularnie, najlepiej 1-2 razy w tygodniu. Jak już wiemy, nie wystarczy też tylko publikować. Musimy być w stałym kontakcie z obserwującymi, odpowiadać na ich zapytania, brać udział w dyskusjach w komentarzach, czy nawet reagować emotkami na ich odpowiedzi.

Obsługa social media – oddaj to czasochłonne zajęcie w ręce profesjonalistów


Jak widać, obsługa social media wymaga dużo wiedzy i energii. Na szczęście obecnie istnieją profesjonalne agencje marketingowe, którym możemy oddać prowadzenie social media. Agencja social media zapewni nam nie tylko treści do postów, ale również grafiki, jak i zaplanuje naszą strategię promocji na Facebooku i Instagramie.

Dzięki ich działaniom nasza marka nabierze wiarygodności w Internecie. Nie będziemy marką widmo, która istnieje tylko z nazwy albo która posiada wizytówkę w Google, ale w mediach społecznościowych jest niewidzialna.

Koszt obsługi social media szybko się nam zwróci - opieka nad social media przez agencję nie tylko zaoszczędzi nam dużo czasu i stresu, ale też zaowocuje większą ilością klientów, którzy trafią na naszą stronę internetową.

Prowadzenie fanpage to nie wszystko - kampanie reklamowe zwiększą Twoją sprzedaż


Agencja social media zadba nie tylko o posty w social media, ale też o kampanie reklamowe. Facebook i Instagram mogą być takim samym źródłem reklamy jak na przykład Google Ads. Agencja oprócz budowania świadomości marki czy obsługi social media stworzy też dla nas strategię, dzięki której nasze posty trafią do szerokiego grona odbiorców, a tym samym zwiększą sukces naszej firmy.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do