Zgodnie z uchwałą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków Odbiorca usług wodno - kanalizacyjnych zobowiązany jest do podpisania stosownej umowy z przedsiębiorstwem wodociągowym.
Zawarcie umowy wyraźnie reguluje m.in. ilość i jakość świadczonych usług wodociągowych i kanalizacyjnych, sposób dokonywania rozliczeń Odbiorców przez wodociągi oraz ich częstotliwość – miesięczna lub kwartalna. Jednym słowem umowa zawiera prawa i obowiązki leżące po stronie Przedsiębiorstwa oraz Odbiorcy. Odbiorca m. in. może domagać się od firmy wodociągowej skierowania do ekspertyzy wodomierza głównego lub zmniejszenia należności opłat za wodę z tytułu chwilowych zmian parametrów jej dostaw.
O te szczegóły umowy zapytaliśmy rzecznika MPWiK Sławomira Grucel.
Poza powyższymi prawami Odbiorca zgodnie z umową zobowiązany jest do niezalegania z opłatami za wodę i ścieki, utrzymania pomieszczenia lub studni wodomierzowej w należytym stanie, zabezpieczyć wodomierz przed działaniem niskich temperatur. Zobowiązany jest do bezzwłocznego poinformowania Przedsiębiorstwa o awarii przyłącza, zerwaniu plomby na wodomierzu lub o uszkodzeniu samego wodomierza. Odbiorca zobowiązany jest także do odprowadzania ścieków do kanalizacji sanitarnej o odpowiednich parametrach tzn. zabronione jest wprowadzanie do przewodów kanalizacyjnych odpadów stałych, odpadów płynnych nie mieszajacych się z wodą i substancji palnych oraz wybuchowych.
UWAGA: Archiwum dyskusji na forum znajdziesz tutaj.[hana-flv-player video="http://www.jaw.pl/wp-content/uploads/archive/video/1b/89.flv" height="auto" description="" player="2" autoload="true" autoplay="false" loop="false" autorewind="true" splashimage="http://www.jaw.pl/wp-content/uploads/archive/video/1b/89.jpg" /]
Aplikacja jaw.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Obserwuj nas na Google News
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!