Do Miejskiego Rzecznika Konsumentów z roku na rok trafia coraz więcej mieszkańców. Według sprawozdania za 2010 rok było to 2105 osób. To o 112 więcej niż w 2009 roku.
Krystyna Banasik pełniąca funkcję rzecznika musi co roku przedkładać sprawozdanie ze swojej działalności. Przyszedł czas na podsumowanie 2010 roku. Rzecznik Konsumentów udziela bezpłatnych porad w zakresie prawa konsumenckiego, występuje do przedsiębiorców w spornych sprawach w formie mediacji oraz egzekwuje roszczenia w procesach sądowych.
Większość spraw trafiających do rzecznika dotyczy skarg konsumentów na sprzedawców. Coraz więcej problemów konsumenckich związanych jest z dziedziną usług finansowych. Konsumenci coraz łatwiej, chętniej, częściej i niestety mniej rozważnie zaciągają zobowiązania finansowe.
W ubiegłym roku rzecznik wszczął 395 postępowań (wzrost o 20 w stosunku do 2009 roku) występując pisemnie do przedsiębiorców w sprawach konsumentów. W 247 przypadkach sprawę udało się zakończyć pozytywnie dla konsumenta, 109 spraw jest w toku, natomiast 39 spraw zakończyło się negatywnie.
W okresie sprawozdawczym rzecznik przygotował łącznie 103 pozwy dla konsumentów występującym z roszczeniem do sądu. 94 z nich trafiły do sądów powszechnych, a 9 do polubownych sądów konsumenckich.
UWAGA: Archiwum dyskusji na forum znajdziesz tutaj.[hana-flv-player video="http://www.jaw.pl/wp-content/uploads/archive/video/28/f0.flv" height="auto" description="" player="2" autoload="true" autoplay="false" loop="false" autorewind="true" splashimage="http://www.jaw.pl/wp-content/uploads/archive/video/28/f0.jpg" /]
Aplikacja jaw.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Obserwuj nas na Google News
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!