Reklama

Czy wsparcie agencji marketplace jest potrzebne w przypadku Amazon?

Jaw.pl - Jaworznicki Portal Społecznościowy
19/08/2025 12:30

Agencje specjalizujące się w obsłudze marketplace, czyli platform sprzedażowych takich jak popularny Amazon, są często wybierane ze względu na doświadczenie, znajomość rynku oraz dotychczasowe sukcesy związane ze zwiększaniem sprzedaży. Czy w takim razie samodzielna sprzedaż na Amazon ma jakikolwiek sens? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w naszym poradniku.

  1. Zalety prowadzenia sprzedaży na Amazon
  2. Czy warto samodzielnie sprzedawać na Amazon?
  3. Jak zwiększyć sprzedaż na Amazonie?
  4. Wystawienie ofert w 5 krokach

Jeżeli interesuje Cię sprzedawanie na Amazon, w dalszej części artykułu znajdziesz podsumowanie informacji o działaniach marketingowych, pierwszych krokach w sprzedaży oraz argumenty przemawiające za obecnością na platformie stworzonej przez Jeffa Bezosa.

Zalety prowadzenia sprzedaży na Amazon

Każdy przedsiębiorca, który zacznie sprzedawać na platformie Amazon, praktycznie od razu otrzymuje dostęp do ogromnego rynku, co oznacza miliony potencjalnych klientów. Kolejną istotną zaletą jest łatwy start, ponieważ proces rejestracji jest szybki, a po założeniu konta sprzedawcy można korzystać z gotowej infrastruktury. Klienci na całym świecie kojarzą sklep Amazon i często składają w nim zamówienia, co eliminuje konieczność samodzielnego budowania marki.

Sprzedawcy muszą się jednak liczyć również z pewnymi niedogodnościami, które jednak w ogólnym rozrachunku wydają się mało istotne. Prowizje i opłaty stosowane przez Amazon obniżają marżę, a duża konkurencja w postaci sprzedawców oferujących podobne produkty wymusza ciągłą optymalizację ofert oraz korzystanie z płatnych reklam. Dla firm, które oferują swoje produkty, istotne może być natomiast to, że transakcje realizowane przez Amazon rzadko kiedy przyczyniają się do budowy własnej marki, jak to ma miejsce w przypadku sklepu internetowego. 

Czy warto samodzielnie sprzedawać na Amazon?

O ile więc na Amazon firmy mogą zarobić duże kwoty, to wymaga starannego przygotowywania ofert, sprawnej obsługi klienta, atrakcyjnych cen oraz dobrych jakościowo produktów. Na szczęście przy odpowiednich działaniach przełoży się to na oczekiwane efekty. Każdy, kto chce spróbować swoich sił w sprzedaży na platformie, może zacząć od założenia konta sprzedawcy i przygotowania oferty. Można to zrobić samemu, jednak bez doświadczenia w optymalizacji (związanej z doborem dobrych tytułów, opisów i zdjęć) raczej nie uda się sprzedać wielu sztuk.

Agencja marketplace nie jest więc niezbędna, aby można było prowadzić sprzedaż. Z drugiej strony, dzięki niej można zaoszczędzić czas, pieniądze i zwiększyć szanse na sukces, dlatego zdecydowana większość przedsiębiorców prędzej czy później decyduje się na taką współpracę. Najlepsze efekty można uzyskać wtedy, gdy od samego początku postępuje się zgodnie ze strategią opracowaną z pomocą specjalistów z agencji. W takim przypadku już po kilku dniach lub tygodniach można zacząć skutecznie sprzedawać, co bez wsparcia agencji mogłoby zająć nawet kilka miesięcy.

Jeżeli chodzi o szczegóły współpracy, najlepiej omówić je z przedstawicielem agencji. Firma MarketRace podchodzi do każdego klienta indywidualnie, dzięki czemu każdy otrzymuje ofertę dostosowaną do swoich potrzeb. Dzięki temu koszty współpracy są na przystępnym poziomie, a klient przez cały czas ma kontakt z ekspertami.

Jak zwiększyć sprzedaż na Amazonie?

Jest wiele sposobów, które warto stosować, aby podnieść sprzedaż produktów wystawionych na Amazon. Jedną z najważniejszych rzeczy jest dokładanie wszelkich niezbędnych starań, aby nikt nie narzekał na obsługę klienta. Oznacza to szybką wysyłkę paczek i sprawne odpisywanie na wiadomości. Kolejną rzeczą, o którą warto zadbać, są recenzje klientów na temat produktów. Dzięki nim oferty są lepiej oceniane przez algorytmy odpowiedzialne za wyświetlanie produktów potencjalnym klientom.

W przypadku ofert nie można zapominać o starannie wybranym tytule, który powinien dokładnie opisywać produkt, a zarazem zawierać słowa kluczowe wpisywane przez klientów zainteresowanych takim asortymentem. Podobnie jest z samym opisem, w którym muszą się znaleźć najważniejsze cechy produktu oraz wyjaśnienie, jakie problemy klienta może rozwiązać zakup. Optymalizacja ofert to ciągły proces, którego nie da się przeprowadzić jednorazowo. W planowaniu kolejnych działań mogą pomóc statystyki udostępniane przez Amazon oraz informacje zebrane przy użyciu innych narzędzi. Mając takie dane jak współczynnik konwersji czy wykorzystanych słów kluczowych, można w razie potrzeby szybko reagować i wprowadzać w ofertach niezbędne poprawki. 

Wystawienie ofert w 5 krokach

Pomimo licznych opcji i rozbudowanej infrastruktury, całą instrukcję, jak sprzedawać na Amazon można zmieścić w 5 krokach. Pierwszy to założenie wspomnianego konta sprzedawcy wraz z wyborem jednego z dostępnych pakietów. Następnie trzeba przygotować ofertę produktu, po czym można przejść do wybrania sposobu realizacji zamówień. Czwarty krok to rozpoczęcie właściwej sprzedaży i na tym etapie należy już monitorować pojawiające się zamówienia i zapytania. Ostatni krok to utrzymanie wysokich standardów związanych z obsługą i realizacją zamówień.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do