Reklama

DZIECI NIE POTRAFIĄ TRZYMAĆ PIÓRA, WOLĄ MYSZKĘ KOMPUTEROWĄ

AWAP
02/11/2010 14:52
Pięciolatkom tuż przed pójściem do szkoły brakuje umiejętności potrzebnych do nauki pisania. Winne są komputerowe myszki i touchpady.

W rozmowie z nauczycielami dowiaduję się, że bardzo wiele uczniów pierwszej klasy nie potrafi trzymać poprawnie ołówka, kredki, pióra nie mówiąc już o nożyczkach. Jakie będą tego konsekwencję? Kłopoty z nauką pisania: odwzorowaniem liter, trzymaniem się w liniaturze czy stawianiem drobnych znaków. Jeżeli się za to nie weźmiemy, wychowamy pokolenie dysgrafików. Nie chodzi o tę prawdziwą dysgrafię, której przyczynami są problemy neurologiczne, tylko o wtórną, spowodowana zapóźnieniami w przygotowaniu do szkoły. Nie znaczy to, że dzieci są nie dość rozwinięte intelektualnie. W badaniach psychologicznych stwierdzono, że 32 % przebadanych dzieci osiągnęło bardzo niskie wyniki w zadaniach sprawdzających przygotowanie do pisania i 79 % przebadanych dzieci osiągnęło najwyższe wyniki w zadanych im poleceniach matematycznych (badania z sopockiego oddziału Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej). Pięciolatki mają główny problem ze sprawnością manualną. Co trzecie dziecko sobie z tym nie radzi. Winna jest cywilizacja. Dawniej dzieci pomagały rodzicom np. w kuchni: ugniatały ciasta, przesypywały mąkę, nawlekały nitkę na igłę. Bawiły się wycinankami, kolorowankami, lepiły w plastelinie. Potem były usprawniające bierki, układanie klocków albo puzzle. W większości dzisiaj zarzucone na rzecz komputera. Przy komputerze rączka dziecka pracuje w inny sposób niż ten potrzebny do pisania tzw.chwyt pęsetkowy. Na myszce porusza się inaczej niż na biurku przy zeszycie. Na klawiaturze wciska klawisze z literkami, a konsole do gier i touchpady ćwiczą tylko jeden palec.
Z punktu widzenia integracji sensorycznej możemy określić, że dzieci te charakteryzują zaburzenia czucia różnicującego tzw. obniżoną dyskryminacje dotykową lub obronność dotykową. Należy pamiętać, że czasami w/w problemy mogą nadmiernie pobudzać aktywność ruchową dzieci. Z badań wynika także, że istnieje też związek miedzy deficytami artykulacji (mowy) a zaburzeniami koordynacji motorycznej- małej i dużej motoryki.
Wychodząc naprzeciw problemom dzieci organizujemy zajęcia, które mają na celu ćwiczenia manualne usprawniające małe ruchy ręki: wzmocnią mięśnie dłoni i palców, ukształtują prawidłowe ruchy nadgarstka.
Praktycznie poprzez twórczą zabawę, dziecko ćwiczy oburęczną koordynację ruchową dłoni. W czasie zajęć, dzieci będą wykonywały prace z różnych materiałów: plasteliny, modeliny, gliny, ciasta solnego, masy papierowej, kleju z mąki, produktów spożywczych itp.
Zajęcia będą trwały 2 godziny zegarowe. Dzieci będą pracowały w grupach wiekowych od 5-7 lat oraz od 8-10 lat – do ośmioro dzieci w grupie. Cena; 36 zł za 120 min.zajeć. Zapewniamy materiały na zajęcia.

Zgłoszenia uczestnictwa dziecka proszę przesyłać drogą elektroniczną pod adres: [email protected] lub wiadomością tekstową SMS pod numer telefonu 605 91 94 97 lub zgłoszenie pod nr tel. 32 616 54 07 po godz. 20.00 – 22.00


UWAGA: Archiwum dyskusji na forum znajdziesz tutaj.

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do