Reklama

Przejazd pod torami w Pszczynie

AWAP
28/09/2010 17:24
Pszczynie otwarto przejazd pod torami kolejowymi w ciągu drogi wojewódzkiej nr 933. Miasto ma wreszcie dzięki temu stały, bezkolizyjny przejazd przez dzielącą je linię kolejową.

Budowa przejazdu zakończyła się w połowie sierpnia br. Trwała niespełna 17 miesięcy. Przejazd powstał w miejscu, gdzie przez kilkanaście lat samochody jeździły prowizorycznym wiaduktem. Został on zdemontowany w październiku 2008 roku, a w kwietniu roku ubiegłego rozpoczęła się budowa przejazdu pod torami.
Obiekt kosztował 54 mln złotych. Sfinansowany został w całości z budżetu samorządu województwa śląskiego. W uroczystości otwarcia tego połączenia uczestniczył marszałek Bogusław Śmigielski.

Pszczyński przejazd pod torami kolejowymi w liczbach:
Droga:
szerokość 7 m
szerokość pasa ruchu 3,5 m
skrajnia pionowa 4,6 m
szerokość chodników 2,5 m

Droga została obniżona w najniższym miejscu o 6,8 m w porównaniu ze stanem wcześniejszym. Wysokość skrajni pionowej wynosi 4,6 m. Wąski pas drogowy skłonił projektantów do zastosowania technologii ścian szczelinowych i ścian płytowo-kątowych.
Droga zaprojektowana została dla dopuszczalnego nacisku na oś wielkości 100 kN.

Odwodnienie:
Jezdnia jest obustronnie ograniczona krawężnikami i odwadniana wgłębnie. Wykonano drenaż z dwóch rur o średnicy 150 mm oraz studni rewizyjnych o średnicy 315 mm. Obok przejazdu powstał zbiornik, w którym gromadzą się wody opadowe. System pomp jest dublowany - na wypadek awarii jednego włącza się drugi. Doprowadzono także zasilanie pomp z dwu niezależnych od siebie źródeł.

Ściany oporowe:
Jezdnia pod torami kolejowymi biegnie między ścianami oporowymi. Mają one wysokość całkowitą od 11 do 16,5 m. Ich grubość wynosi 1,2 m. Rozstaw ścian wynosi od 12,9 do 16,4 m. Długość ściany północnej wynosi 306,45 m, a południowej 311,45 m.
Ściany są zabezpieczone w miejscach styku z gruntem izolacją powłokową z roztworu asfaltowego, zaś na powierzchni nawierzchnią poliuretanowo-epoksydową.
Dla bezpieczeństwa ruchu górną część ścian oporowych zaprojektowano wykonano w kształtach wymaganych dla betonowych barier ochronnych.

Wiadukty kolejowe:
Konstrukcja wiaduktów (po jednym dla każdego dwóch z torów) to ustrój jednoprzęsłowy u betonu sprężonego w postaci płyty monolitycznej o rozpiętości przęsła 16,75 m o wysokości od 0,95 do 1 m.
Wiadukty wyposażone są w łożyska garnkowe (po dwa w każdej przyporze) o nośności 3 tys. kN.
Wiadukty wykonano przy minimalnych ograniczeniach ruchu pociągów. Zawsze przynajmniej jednym z torów odbywał się ruch pociągów. Wyłączenia z ruchu najpierw pierwszego, potem drugiego toru trwały nie dłużej niż 5 dni.
Wiadukty budowano obok miejsca posadowienia, po czym nasuwano je na wybudowane wcześniej przyczółki.



Nagrody Marszałka za osiągnięcia sportowe 2009 rozdane

W Sali Marmurowej Gmachu Sejmu Śląskiego odbyło się wręczenie Nagród Marszałka Województwa Śląskiego za wybitne osiągnięcia sportowe w 2009 roku.

Wręczenia nagród dokonał członek Zarządu Województwa Śląskiego Mariusz Kleszczewski. Otwierając uroczystość, pogratulował sportowcom ich osiągnięć: „Są Państwo najlepszą reklamą naszego województwa i naszą dumą. Przykładem tego, że ten, kto zakłada wysokie cele, wychodzi poza przeciętność. W imieniu wszystkich mieszkańców Śląskiego chciałbym Państwu za to podziękować. Życzę wielu kolejnych sukcesów, zdrowia oraz szczęścia, bo ono w sporcie też jest niezwykle potrzebne."
Nagrody Marszałka już po raz drugi zostały przyznane zawodnikom z województwa śląskiego, którzy zdobyli medale na Mistrzostwach Świata, Europy oraz Paraolimpiadach w roku ubiegłym. W porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększyła się liczba nagrodzonych. W 2009 roku Nagrodę Marszałka otrzymało 31 osób, zaś w roku bieżącym osób tych jest już 51. Łączna kwota rozdysponowana na nagrody wyniosła 144 324 zł.
Po raz pierwszy uhonorowano także trenerów za ich pracę z podopiecznymi. Pamiątkowe albumy otrzymało 38 trenerów.
Nagrodę specjalną przyznano Justynie Kowalczyk. Nagrodę odebrali rodzice laureatki, Janina i Józef Kowalczykowie.
Uroczystość uświetnili występem muzycznym Natalia Trzebowska i Karol Śliwa z Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. K. A. Szafranków z Rybnika oraz Sebastian Nowak z Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia im. K. Szymanowskiego w Katowicach.



UWAGA: Archiwum dyskusji na forum znajdziesz tutaj.[hana-flv-player video="http://www.jaw.pl/wp-content/uploads/archive/video/1d/81.flv" height="auto" description="" player="2" autoload="true" autoplay="false" loop="false" autorewind="true" splashimage="http://www.jaw.pl/wp-content/uploads/archive/video/1d/81.jpg" /]

Aplikacja jaw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Reklama

Wideo jaw.pl




Reklama
Wróć do