
Na początek warto odpowiedzieć sobie na takie pytanie. Każdy z nas wykonując jakąkolwiek pracę, ma do dyspozycji odpowiednie narzędzia. Nawet prosty długopis jest narzędziem pracy. Od jakości narzędzia zależy tempo wykonania pracy oraz jej dokładność. Przerywający długopis, z bladym atramentem na pewno nie będzie ułatwiać jej wykonywania. Może natomiast być źródłem frustracji, powodując błędy i zdenerwowanie tak pracownika, jak i klienta. Nie inaczej jest kiedy chodzi o słuchawki do call center. Na rynku jest bardzo duży wybór tego rodzaju urządzeń. Różnią się wszystkim. Od ceny, poprzez wygląd, aż po możliwości techniczne. Niektóre słuchawki są urządzeniami bardzo prostymi – zarówno w swojej budowie, jak i działaniu. Na drugim końcu skali znajdują się nowoczesne, wielofunkcyjne słuchawki do call center, zaskakujące ilością możliwości oraz jakością wykonania. Które z nich wybrać?
Są to produkty z najniższej półki cenowej, zatem chętnie kupowane. Zazwyczaj poza funkcją rozmowy nie oferują nic ponadto. Nie oznacza to jednak że są złe. W małych firmach mogą sprawdzać się bardzo dobrze. Co więcej, w przypadku awarii można je natychmiast zastąpić nowymi, uszkodzone wyrzucając do śmietnika. Firmy call center kupują takie słuchawki w ilościach hurtowych, wówczas cena jednostkowa nie będzie wyższa niż kilkanaście złotych. Są lekkie, posiadają zwykle regulację wielkości w ograniczonym zakresie, a po wielogodzinnym użytkowaniu mogą powodować dyskomfort. Wynika on z kiepskiej jakości materiałów, które zostały użyte do produkcji. Tego typu słuchawki do call center są urządzeniami przewodowymi, czyli należy je wpiąć do gniazda słuchawkowego i mikrofonowego w komputerze. Tu należy zwrócić uwagę na to, jakiej długości jest przewód. Zbyt krótki uniemożliwi wygodną pracę i będzie mógł wymuszać na pracownikach zajmowanie niekomfortowej pozycji na krześle.
Szukając czegoś bardziej profesjonalnego, znajdziemy w sprzedaży mocno rozbudowane, zaawansowane technologicznie słuchawki do call center. Czym różnią się od tych najtańszych? Przede wszystkim wyglądem. Ich budowa jest znacznie solidniejsza, a do produkcji zostały wykorzystane materiały o większej wytrzymałości. Dzięki temu słuchawki mogą nam służyć przez znacznie dłuższy czas z pełną niezawodnością. Ale na tym nie kończą się ich zalety. Bardzo rozbudowane możliwości prowadzenia rozmów. Urządzenia są wyposażone w regulację głośności rozmowy, przycisk do wyciszania mikrofonu i to co najważniejsze w dużych biurach call center – przycisk do przełączania się pomiędzy kilkoma rozmowami. Pozwala to z jednej osobie prowadzić kilka rozmów, w zależności do potrzeby przełączając się między rozmówcami. W tanich słuchawkach również jest to możliwe, ale sterowanie odbywa się z poziomu programu komputerowego. W wielofunkcyjnych słuchawkach odpowiada za to przycisk na obudowie. Co więcej, urządzenia takie są często słuchawkami bezprzewodowymi. Dzięki temu, można w nich rozmawiać nie tylko podczas zajmowania swojego stanowiska pracy, ale również kiedy pracownik przechadza się po biurze lub idzie zrobić sobie kawę.
Musimy wziąć pod uwagę możliwości swojej firmy, a także potrzeby pracowników. Nie zawsze bardzo zaawansowane słuchawki do call center będą im potrzebne. Szczególnie jeśli nie przełączają się pomiędzy rozmówcami. Złotym środkiem wydaje się sięgnięcie po produkt ze średniej półki cenowej. Naszym zdaniem największą uwagę powinno się zwrócić na wygodę użytkowania słuchawek oraz ich trwałość. Poszukiwać należy takich modeli, które po wielu godzinach użytkowania nie będą powodowały bólu głowy i będą lekkie. Wybierając słuchawki bezprzewodowe pamiętajmy o tym, że należy je regularnie ładować, a po pewnym czasie akumulatory będą wymagały wymiany. Jeśli to możliwe, warto zatem kupić urządzenia z wyjmowanymi bateriami, które łatwo wymienić we własnym zakresie.
O słuchawki należy również dbać. Ich obsługa i konserwacja nie jest skomplikowana, a przestrzeganie kilku nadrzędnych zasad sprawi, że będą nam służyć długo i niezawodnie. W przypadku słuchawek przewodowych, należy unikać zawijania się kabli. Może to doprowadzić do uszkodzenia przewodu, czego skutkiem będzie przerywanie rozmów i problemy z odbiorem dźwięku. Słuchawkami nie należy również rzucać, a zdejmując je z głowy i odkładając na biurko, należy to robić delikatnie. Osoby używające bezprzewodowych słuchawek do call center, powinny wyrabiać w sobie nawyk, aby przy dłuższym nieużywaniu ich, odkładać je na stację ładującą, dzięki czemu zawsze będą gotowe do użytku.
Słuchawki do call center - axtelheadsets.com
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie